4 ноември 2010 г.

Рибена супа


     Супа у нас има почти винаги (уважавана закуска е); през  седмицата правя обикновено два пъти .
Но рибената супа се наложи много бавно - първо само аз я хапвах, после половинът, вече и Стоев-младши. Неоценена все още от госпожицата. 

Обикновено правя тази супа и рибената чорба с маслини. Не мога да кажа коя повече ни харесва - тази е по-ароматна, а другата пък ми харесва заради маслините и. Които са на почит у нас, без значение дали ще бъдат вложени в ядене, или хапват натюр.


Продукти:
500 г рибно филе ( по-добрият вариант е 1-2 различни риби  )
рибни котлети или 1-2 глави 
1 малка глава лук
корени за супа - аз ползвам 1 с.л. моята универсална подправка
2-3 моркова
60-80 мл олио
1 филия стар хляб (или препечен)
1 лимон
1 малък картоф 
1 дафинов лист
1 к л червен лют пипер (или суха люта чушка ) - по желание
2-3 с.л. ориз или 1 топка фиде
200 мл бяло вино
2-3 стръка копър 
5-6 стръка магданоз 
100 г. кисело мляко и сока от половин лимон (или цял)
1 ч л сух девесил или стрък пресен

вместо подправката в супата може да се сложи сол и 2-3 лъж. от други зеленчуци, ситно нарязани. Когато съм се унесла с купуване на морски дарове и ги побутвам из камерата, слагам и тях при бульона (както тия дребни скариди на снимката долу. Сварих в бульона, почистих и си ги вложих в супата. )
Приготвяне:
* Рибното филе/рибата, корените за супа (подправката), срязания на 4 лимон, начупената люта чушка се слагат в студена вода - 1,5л. и варят около 10 мин.
* Изважда се рибата и обезкостява. 
* В  тиган  в мазнината се задушават нарязаните на дребно моркови и глава лук - за 2-3 мин., средата на филията се стрива с ръце (или в блендер), прибавя в тигана и залива с чаша от бульона. Прибавя се и много ситно нарязаният картоф/или настърган. 
* Щом клокне се връщат в тенджерата, заедно с рибата, виното, ориза/фидето, дивесила и дафиновия лист.
* Оставя се да къкри още 10-15 мин.
* Киселото мляко се разбива, прибавя му се по малко от бульона - 3-4 черпака и се връща обратно в супата. Прибавя се изцеденият половин/един лимон и ситно нарязаните магданоз и копър. 
* Тенджерата се отдръпва се от котлона, захлупва с капака и оставя да се задуши още 5-6 мин.

При готвенето на всички супи напомням, че и при варенето със зеленчуците, отгоре се образува пяна; не само като се вари месо. Мен тази пяна ме дразни :) и я обирам с решетъчна лъжица. 

11 коментара:

  1. Пепчо, днес преди да изляза сготвих рибена чорба :) Не знаех че се слага и хляб, следващия път ще я направя така. Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Пепи, изгледа фантастично, сигурна съм, че е и много вкусна! :)
    И с лимонов сок, удоволствието ще е пълно! :)
    Прегръдки и хубава вечер! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Пепи, напоследък от апетитно по-апетитно е при теб! не че преди не беше, ама сега все най-обичани продукти има в твоите вкусотии.
    Рибената чорбичка е от много тачените супички вкъщи, а лично аз съм й предан до маниакалност почитател :))
    С удоволствие ще пробвам и твоя вариант.
    Сърдечен поздрав и прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  4. Лети, ще ми е интересно да видя как я правиш ти.
    Кате, хляба не е задължителене вътре, понякога слагам в някои супи, за да не е съвсем бистра.
    Еви, благодаря :)

    Хубава вечер на вас, мили дами!

    ОтговорИзтриване
  5. Пепчо, много хубава супичка ни предлагаш :)
    За съжаление у нас нама кой да я похапва и аз
    опитвам у приятели!
    Това означава, че следващият път ще е у вас!
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  6. :) Пепи, харесва ми рецептата. Обичам рибена супа :)

    ОтговорИзтриване
  7. Дани, знаеш, че ако носи една кутия :) винаги си добре дошла. Всъщност и без нея си (hug)Спорен петък утре!
    Зори, хубава вечер на теб!

    ОтговорИзтриване
  8. Хайде,идвай за наградата... :)
    Вкусна супичка!Не правя често рибена,че и у нас не е много тачена...

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря, Краси, считай, че предната рецепта за кошничките от бутертесто с тиква и бекон изчерпа почти всичко в мен, обичащо тиквата :)))
    Само тиквеник мога да ям без почивка :)

    ОтговорИзтриване
  10. Изпробхахме я у нас тази супичка - много е вкусна. Излапа се за отрицателно време

    ОтговорИзтриване
  11. Благодаря за доверието в предложението ми, Маги :)

    И много се радвам, че ви е харесала!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...