23 август 2011 г.

Сладко и солено. И чаша вино :)


 „Ти какво си мислиш, ма? И ние пушим цигари КЕНТ и ядем бонбонки ТИК-ТАК!“

Това е  репликата на Павката във филма, с която много често правя асоциация, гледайки "Черешката на тортата" и напъните на някои участници от родните ни звезди  да се покажат с миризливи сирена, сьомга и тирамису w00t  все едно хубавия продукт само  по себе си ще се приготви вкусно.
"Който го може си може" според поговорката и много от участниците се справиха умело с менюто за гостите си, залагайки  не на точно тези продукти, а на изпитани рецепти, продукти, на собствения си вкус и рутина в кухнята, а най-вече - на желанието да го направят. Защото видяхме и такива, които го правеха меланхолично, без никакво желание.
Това обаче е друга тема.smile3505
Публикацията ми е за съчетанието на сладкото и соленото, но не за печено пиле с мед  newsm03
а за онези сиренца, които се хапват с плодове, за да  угасят или подсилят вкуса на чаша вино. 
Поставени в нормално състояние до плодовете, или запечени върху тях. Лично за мен е без значение, ако имам време - може и запечени. Може дори и с парченце бекон или прошуто :)) Макар последното да не ми е фаворит, предпочитам бг пастърма.  И тъй като колкото повече пиша, толкова повече мисълта ми отива в една зимна посока За пастърма, саздърма и вино, пускам снимките на едни от любимите си съчетания  от сирене с плодове и се покривам.




Горните снимки са на Гриловани праскови със синьо сирене по Марианка. Първата ми среща със запечените плодове със сирене. Защото в прясно състояние плодове със сирене хапвам и обичам от ........... както се помня  - ябълки, диня, смокини, круши. С всякакви сирена, дори такива, които престояли една година в саламура вече имаха лееекинко по-странен вкус, който за мен беше страхотен, а за всички останали от къщата - неприятен. Всеки луд с номера си, някои - с цял репертоар.  В днешно време сиренето е синьо
Един нюанс балсамова редукция...........




Смокини, нектарини (или праскови) и синьо сирене


Една стара снимка от средно-творческия ми фотографски период - Зелена салата с ябълки, сиренА и фреш лимон (че е по-сладък или портокал)



И круши в масло и вино със сирене.
Маслото (30-40гр)се разтапя в тиган/касерола, прибавя се лъжица захар, почистените и разполовени круши  (2бр) и налива виното - малко по малко, докато го поеме - около 50-60 мл. червено вино. Крушите се обръщат 2-3 пъти. При последното наливане  на виното,  в ямичката на крушата се поставя сиренето - по избор, може 2-3 вида по парченце. Съдът се затваря с капак и задушава, докато сиренето се разтопи.


Така и така темата е сирене и плод, включвам и това панирано сирене в сусам със сладко от  боровинки


16 коментара:

  1. Днес тотално прекали с всички тези снимки!Как може така да умееш да дразниш пък!Обожавам ги всичките,обичам ги до смърт ... ох!

    ОтговорИзтриване
  2. рер-4о, смях се от сърце както на култовата реплика, която ми припомни съвсем на място, така и на коментара на Йоли, че обича подобни хубавини "до смърт".:) И аз ги похапвам с удоволствие, но тази публикация трябваше да я пуснеш към полунощ примерно, а не в разгара на жегата. Понеже в момента сме в намален състав, тази вечер ще се поглезя с някои от твоите предложения(тези, които не им се нравят отсъстват)! Много благодаря!

    ОтговорИзтриване
  3. Ех че вкусно Пепи и аз съм любител на сладко-солените комбинации. Страхотни и изкушаващи рецепти и снимки показваш. Само искам да те критикувам малко :) Забравила си да включиш още една твоя рецепта, а аз много я харесвам - Топчетата с круши и сирена:)
    Поздрави

    ОтговорИзтриване
  4. Чудесни снимки, Пепи, невероятни изкушения,но....аз откак се помня не меся сладко и солено:)
    От цялата работа сигурно аз губя, но, както обичам да казвам "Всеки има право на... лош вкус:)"/визирам себе си:)/

    ОтговорИзтриване
  5. Защо пък лош? Вкуса е собствен, какъвто- такъв :))
    Аууу, Вики, верно ги забравих тези топчета с круши и сирене Не съм ги измислила аз, но преди толкова време беше, че забравих къде видях подобни. Поздрави и на теб!

    Гуинет, у нас уж също няма любители на тази комбинация - плод/сирене, но като приготвя все някой мине да опита :))Не отказват, макар да предпочитат маринованото с мед месо :) Тук е хладно, хич и не помислих за жегата навън...докато не се озовах в нея преди малко :)

    Йоли, дай база за сравнение - колкото гълъб, или по-малко :))

    ОтговорИзтриване
  6. Пепи,плод и сирене хич,ама хич не обичам,както и макарони със сирене и захар,и всякакви такива вариации,обаче пък печени месенца,мариновани в мед обожавам.Та в този ред на мисли трябва да се "жертвам" за едни такива праскови или круши,пък да видим ще се погодим ли.
    Имам прясно козе сиренце,имам и едри нектарини,ще взема да опитам!
    Снимките са.....един път!Браво!

    ОтговорИзтриване
  7. Ахаа, и затова ме смъмри, когато ти признах, че си изядох обяда с диня :)))
    Я пробвай една круша. Сегашните дори не са много сладки, няма да ти натъртват от сладост. Аз затова добавих и захар.

    ОтговорИзтриване
  8. Е, биваше ли такова нещо :)))
    Нали знаеш страстта ми към това съчетание!
    Взимам си смокинки и бягам, че ще се задавя!!!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  9. Последното предложение е моя фаворит, но всичко изглежда неустоимо!

    ОтговорИзтриване
  10. Пепчо явно трябва да си забраня обедните посещения при теб :) и то като нямам нищо дори близко до твоите вкуснотийки под ръка. Срам не срам признавам си, че до сега от този тип комбинации съм опитвала само фурми със синьо сирене и орехи, но смятам да наваксам, като започна с панираното сирене и сладкото от боровинки :)

    ОтговорИзтриване
  11. Спри се, бре - кога ще ги притотвям тия работи, а то вариант да не - няма! Изглежда всичко божествено вкусно!!! (изключвам синьото сирене :))

    Хубава вечер, Пепи :)

    ОтговорИзтриване
  12. Хехе, Пепчо точно за теб си мислих :) Сега си хапвам от твоето доматено сладко на филия със сирене. С грилованите праскови още довечера ще се поглезя :)) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. Марияна, радвам се, че ти харесват предложенията :)

    Габи, щом ти харесват фурми със сирене, ще ти хареса и сиренето с други плодове :)

    Инче, може и с бяло сирене :)

    Кате, телепатия :) аз пък когато правя баничка си мисля за теб :) Да ти е сладко!

    ОтговорИзтриване
  14. Традиционалистка съм и много трудно бих експериментирала със съчетанието на сладко и солено, но пък твоите предложения изглеждат превъзходно, Пепи. Как да не им се насладиш с чаша хубаво вино. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  15. Леле,колко идейно ,а колко вкусно изглежда-а-а !

    ОтговорИзтриване
  16. Само да ти харесва сладко/солената комбинация, Нели :))

    Евка, послушах те, прочехо коментара преди да изляза тази вечер :) и се насладих, но на грозде със сирене. Прегръдка от мен и хубави, усмихнати почивни дни на теб!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...