27 август 2011 г.

Патица с кисело зеле


 Първо две уточнения:

- Зелето не е  с типичния за БГ вкус, а е  "сладко-кисело" по препоръка на отдавна живущия в Германия Драго, който е добре запознат както с патиците, така и с киселото им зеле.
Учудващо вкусно се получи и хареса от обичайните дегустатори, но следващия път ще направя с кисело зеле, нарязано на конци :))), че да докарва и малко по-немски вид. Зелето, което ползвах си беше кисело, стерилизирано, но човека, който го е рязал хабер си е нямал, че ще тръгна да го готвя по нестандартния начин. Ориза сложих за "замазване на очите", ако нещо се усъмнят във вкуса, но и него ще пропускам  в бъдеще.

- Патицата е от този вид, но дива. По-малка  и на възраст - неизвестна. Или както тук ловците я наричат - юрдечка. smile3506 ама защо все в женски род, не смея и да предполагам. А и за разлика от другите пернати, дето съм скубала - на тази не и личеше пола. 



Общо продуктите са долу-горе следните, съвсем ориентировъчни, точните мерки са напълно излишни: 
1 патица (около 1.2 чисто тегло)
по 1-2 зърна карамфил и бахар, малко сол - зелето е солено;

1 кг. кисело зеле 
100 мл олио (според Драго трябваше да е  мас, ама ..... 
100мл червено вино
60-70 мл. балсамов оцет 
1 пълна  с.л. мед
2 дафинови листа
1 кафяна чаша ориз (напълно излишна, както вече казах)

 Приготвяне:
* Патицата  се сварява в подсолена вода заедно с подправките, докато месото и започне да се къса нормално, без прилагане на сила :)) . Дивеч е - червено месо със стегната структура.   Когато е готова котлона се усилва ,за да може да поизври бульона и остане не повече от 600-700 мл.
* Зелето (нарязва се, ако не е) се запържва  в мазнина за 10-на минути; прибавят се балсамовия оцет, виното и бульона и оставя да поври отново 10-на мин. Прибавя се ориза, меда  и отстранява от котлона.
* Прехвърля се в тава, в средата се поставя патицата (вътрешността и се пълни със зелето), прибавят се дафиновите листа, завива се с фолио и пече 20-30 мин. на 200*. Развива се фолиото и запича още 5 мин.  на мах.  градуси.


Три от етапите  Laughing Laughing (втория би ме отказал завинаги от чистенето на патица.)  




14 коментара:

  1. Пеп, с какво ще го нарежеш на конци?
    Рецептата ми харесва много. Обичам този вкус на киселото зеле... Нямам патица, то и зеле нямам :) някога зимата ще да е у нас тази вкусотия :)
    Прегръдки и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  2. Пеп,
    това си е цяло геройство
    /скубането/
    Аз бих го похапнала малко като се застуди :)
    И добре, че е така, защото пак ме очакваше едно преглъщане :))))
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  3. Леле, Пепи, добре, че не зная къде живееш:)
    Изглежда много сочна и препеченка!
    Направо се облизвам.
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  4. Мале, мале, пак си ощастливила домочадието :))
    Аз не си падам по баваското зеле, както и по кнедлите им :)), ама от патенцето не бих се отказала.
    Прекрасно изглежда, Пепи!
    Включай народа във втория етап, стига само е конумирал :))

    ОтговорИзтриване
  5. Инче, ако питаш мен - нашенско зеле мога да сготвя с всякакво друго месо :) Това си е патка :))

    Траяна, ама това беше преди две седмици :)))

    Дани, зимата пак :)

    Зори, с Бьорнера става, изпробвано е :) но до сега за салати само. Че така като е тънички ивици по-лесно се овкусява.

    Патешко има по магазините, да ви кажа. И то бутчета - на съвсем не лоша цена. Пък и ей го къде е зимата :))

    Хубави почивни дни и на вас, дами!

    ОтговорИзтриване
  6. Ориза няма да го пропусна :)), само да се захлади!

    ОтговорИзтриване
  7. Оскуба я все пак,а? И ме споменаваше с добро,нали?Чудна е обаче!

    ОтговорИзтриване
  8. Пепи, никога не съм пробвала зелето, приготвено така, но като гледам твоето произведение на изкуството:)) се изкушавам и вероятно ще поема риска вкъщи да ме разпънат на кръст, следващия път като готвя патица със зеле :)

    Спорна и приятна нова седмица!!

    ОтговорИзтриване
  9. Мина, пробвай малко количество. Или поне с малко месо първия път. Наистина не е познатото ни кисело зеле това.

    Йоли, докато скубах споменавах не само теб. Два часа поне. Но ако не беше ти, нямаше да ми донесат тази патка. Пернатите са ....... абе препоръчително е да не ми ги носят след лов.

    Марианка, надявам се да ти хареса :)

    Хубава нова седмица, дами!

    ОтговорИзтриване
  10. Пепи,не подрани ли с тези гозби,душа?Някак по-зимно ми звучат,но пък сигурно сте си облизали пръстите!Пък и у вас мръвките са целогодишно уважавани,та съвсем уместно си зарадвала дегустаторите,нали?!

    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  11. :)))))хехе, последната серия от снимки е много поучителна и затрогваща!:))))))

    ОтговорИзтриване
  12. Роси, абе зимно звучи "свинско с кисело зеле" :)) патицата си е пролетен дивеч, нищо, че аз (умишлено) я държах във фризера. А мръвките - да, ощастливявам ги твърде често. И сред лято.

    Светле, бях я направила за шега към приятел. Не ми е за пръв път :)))

    ОтговорИзтриване
  13. Пепи,
    мммммммммммм! С кисело зеленце, мале -мале. Не трябваше да го виждам това рано сутрин.

    ОтговорИзтриване
  14. Аз затова вечер разглеждам блоговете, Дани :))

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...