19 септември 2011 г.

Рулца от патладжани с карамелизиран лук

За рулцата са необходими: 
патладжан/и - дълги е за предпочитане, олио, сол. Количества - по желание.
За плънката:
4-5 глави лук, 2 ч.ч. шампанско (според общите разбирания - иначе - шампанизирано вино), 1 с.л. захар, малко сол, риган; 2-3 ск. чесън;  олио и масло - по 1 с.л. 

кашкавал (и пармезан) за поръсване

Приготвяне: (като че ли не знаете вече Laughing)
* Патладжаните се режат на тънки (3-4 мм) , дълги филии. Посоляват се и оставят да се отцедят за 30-40 мин. 
* Поставят се на хартия за печене или фолио, намазват се с четка с олио от горната страна и пекат за 10 мин. в загрята фурна на 200*
* Обръщат се, намазват и от другата страна, пекат още 10 мин.
*Охлаждат се.
* Лука се нарязва на тънки полумесци, стрива се с малко сол и оставя да престои около 20 мин.
* Измива се, отцежда добре от водата (на кухненска хартия или мека, без власинки кърпа) 
* Маслото се разтопява, прибавя се олиото и поставя лука в него. 
* Запържва се 3-4 мин. и прибавя шампанизираното вино; оставя се да къкри отворено, докато се изпари течността;  прибавят се счуканите скилидки чесън и запържва  още 3-4 мин ( да се освободят захарите в лука, които започват да го карамелизират), прибавя се захарта, разбърква още 2-3 пъти в продължение на 5-6 мин. - да се получи  прозрачно-карамелен цвят;  поръсва с риган и отстранява от котлона. 
* Охлажда се.
* Взема се филия от патладжана, поставя се плънка в единия край, завива на руло и нареждат в чиния / чиниите, в която ще бъдат сервирани. Завиват се и останалите. Моите патладжани бяха малко,  това количество стигна за 2 такива порции. Остана мъничко лук, но той ... в една друга салата)
* Поръсват се с настърган кашкавал (и пармезан)  и запичат до разтапянето му и зачервяване под грил (или на горен реотан) 

Това е :))) чудесни за предястие, или за постна, лека вечеря :))

25 коментара:

  1. Е, не,
    това ще е безумно вкусно!!!!!!
    И пак го гледам гладна!!!!!
    Поздрави, Пепи и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  2. Пепчоооо, канибалите да нямат стомашна профилактика......аха, за предястие си го предложила , знам те аз.

    Чудесно предложение.Много изискана плънката с това винце.
    Спокойна вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Ще ме побъркате с тези патладжани :) Страхотни :)

    ОтговорИзтриване
  4. Умопомрачително предястие, Пеп! Лукът и шампанското са невероятна комбинация, а в обвивка от патладжан със сигурност - много вкусни!
    Прегръдки и спорна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Зори, вярно патладжаните са масово плъзнали по блоговете :))

    Да, Евка, много добре си паснаха лукът и шампанското. Винаги около Нова година купуваме няколко бутилки, а после - никой не ги пие. Сега съм си харесала и лучена супа с шампанско..

    Вили, Вили,... няма профилактика. Случва се и у нас, нали знаеш :)) независимо в каква категория ще мине :)

    Дани, заменям мое рулце за твое рулце :))

    Усмихната и хубава седмица на вас, дами!

    ОтговорИзтриване
  6. Пепи Стоева и постна лека вечеря????!!!!
    Пепи,това ти ли си??? :))
    Издай сега за кого бяха двете порции и кой замезваше:).
    Много ти е вкусно предложението,аз бих го хапнала без грам мисъл за нещо месно и никак няма да ми тежи,че е постно.Чудесно си оползотворила шампанското,че то почти следващата Нова година дойде :)).
    Чакам да зърна и лучената супа.

    Прегръщам те и ти пожелавам спорен ден утре!

    ОтговорИзтриване
  7. Пепи,чудесна идейка!Много ми харесаха и ще ги пробвам задължително!Така не съм ги приготвяла!
    Поздрави и хубав ден:)))

    ОтговорИзтриване
  8. Ммм, това ще е определено много вкусно! Как се сещащ за такива чудесии? :)))
    Браво, ако имам щастието, може да си ги приготвя само за мен (другите двама не ядат вече патладжан)
    Хубава седмица и от мен :)

    ОтговорИзтриване
  9. Интересно предложение, Пеп! Оценявам усилията ти във вегетарианската кухня:) И ние си имаме новогодишен запас от шампанско, виждам че е дошло време да му намеря подходящо приложение! Хубава сидмица!

    ОтговорИзтриване
  10. Роси, Гуинет :))за предястие са да :) кого ще заситят чиния постни патладжанени рулца :))
    Шегувам се, достатъчно засищащи са. Първия път ги хапнахме на предястие, но втория - на обяд :)

    Инче, поглези се. Те пък много разбират, като не ядат патладжани... Капризи :))
    ви харесат; да споделиш после :)

    Честит вторник :)) и усмивки!

    ОтговорИзтриване
  11. Абе за какъв честит вторник говорите,че не мога да вдяна?И Катето ми го честити,ама не стоплям за какво е точно?!Да няма връзка с рекламата на шоколад Своге?
    Дано не ми се смеете,ама ще си питам аз :))

    ОтговорИзтриване
  12. Реклама на шоколад: Тя се прибира, подава шоколада на мъж и дете...
    "....... Честит вторнииииик.."

    Той "Аз празнувам в сряда.... но нищоооо"

    Как ще ти се смеем, точно ние? Пък и смеем ли :)))

    ОтговорИзтриване
  13. :))
    И аз за тази реклама се сетих,ама не направих връзката.
    Понякога съм много отвеяна,да му се не види!:))

    ОтговорИзтриване
  14. Пеп,вчера нещо не ми се отваряше този пост,а ми изглеждаше много интересно...и действително е страхооооооотно съчетание от обработка и съчетание на продукти.Представям се хрупкавата хапчица и после как се топи в устата.!И чудесни снимки си направила.Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  15. Пепи, прекрасно патладжанено предложение -
    любими продукти и видимо чудесен резултат.
    Харесах идеята за добавка на шампанизирано вино при карамелизирания лук, много го обичаме, ще опитам и твоята рецепта.
    Сърдечни поздрави и хубави празнични дни, Диана

    ОтговорИзтриване
  16. Не знаех как се приготвя карамелизиран лук, а много го обичаме. Страхотно предложение.
    Поздравявам те за представянето ти в Good Food!

    ОтговорИзтриване
  17. Марияна, за карамелизирането на лука може да се добави малко бульон. Малко, не толкова, колкото аз шампанско. Благодаря ти :) И честит ти нов облик на профила!

    Дианка, ще се радвам, ако ви хареса с пенливото вино лука :) Сърдечни поздрави и на теб и хубави почивни дни!

    Бети, снимките бяха оставени в "редакция", докато се наканя да пиша :) Не само ти си виждала, а да не ти се отваря. Не знаех, че така се вижда :)

    Поздрави на теб и хубави почивни дни със семейството!

    ОтговорИзтриване
  18. Ааа, ето ги. Аз пак със закъснение виждам. Ама иначе при мен излиза, че друго си публикувала, с едно заглавие от три букви :Р

    ОтговорИзтриване
  19. Аааа, Илианка, ти иначе ги виждаш преди всички :) а после..... те няма :)
    Оправено е :) и онова с трите букви :))

    ОтговорИзтриване
  20. Много навътре и надалече виждаш ти :)))

    ОтговорИзтриване
  21. Възхитена съм от кухнята която предлагаш. Рецептите който си предложила винаги са били вдъхновение за мен.
    Благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  22. И аз ти благодаря, Веси!
    Радвам се, когато мога да помогна с нещо :)
    Хубава нова седмица на теб!

    ОтговорИзтриване
  23. Exquisitos rollos de berenjenas se ven hermosos,me encanta,tienes lindas recetas,me gusta tu cocina,abrazos grandes.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...