13 декември 2011 г.

Закуска от маслини

 
     Случвало ли ви се е да  седнете в заведение  и докато си чакате поръчката да ви донесат нещо за гризване, хрупане или чоплене?  Или е съвсем в реда на нещата да изпиете едно питие  на голо, а разглеждайки менюто стомаха ви да къркори все по-предателски? Вярно, че часовете в които хората се струпват и хапват  в заведение са обикновено по обяд или вечеря, а готвачът не може да изпълни всички поръчки наведнъж и за броени минути, но в голяма част от тях разчитат да поръчаш второ  (съвсем не иде реч само за алкохол) с току-що пристигналата поръчка.
     Защо ги изписах тия размисли ли? Защото първо не мога да отворя страницата и да започна с: "Продукти".... все едно да вляза някъде без поздрав
и второ: преди няколко дни   с Ели Драгова дълбоко ни впечатли  публикацията на момичето Оля ,  при което видях въпросната закуска, как в еди кое си кафе, което обядвали, винаги, докато чакали поръчката им носели нещо си....... Е, това ни впечатли. Ама не е в България. А специално аз и сие скоро няма да ходим там,  за където тя пише.... 
     А  закуската, която  тя показа е съвсем семпла, но наистина много вкусна и Laughing засищаща глада. Тя споменава, че може да се нареже на ситно с нож,  но предпочетох с блендер.
     Нещо като пастет от маслини, тапенад..... но по-грубичко смляно, не толкова фино, без ядки, без излишни подправки (мащерката е само декорация) и пак е достатъчно ароматно.....приготвена с хубав и много  зехтин. 


Необходими са: 
равни количества зелени  и черни маслини без костилки и зехтин - почти толкова, колкото единия вид маслини.Е, и две скилидки чесън.

В случая участваха по 100 гр. маслини от двата вида (различни са на вкус де) 80-90 мл зехтин и 2 ск. чесън.

Ножа на блендера ми е нов и съответно остър, затова сложих маслините вътре,  малко зехтин и срязаните на 2-3 скилидки чесън (не от огромните китайски, моля. Домашен. Малки скилидки, които не лютят отровно)  
Няколко пулса с блендера  - да се получат малки парченца с големина на ориз - и е готово. Разбърква се и тогава прибавя останалия зехтин, оставя се да отпочине 30 мин, преди ........ докато се опекат няколко филийки. Достатъчно време е.

Като човек, който не обича зехтин (но пък обожавам маслини всякакви) ще споделя, че много, ама много ми хареса. Толкова, че трябваше да прехвърля тази разядка в буркан и прибера в халдилника, за да не свърши...... 

Маслините са в саламура.
А тези, без костилките, задържат в отворите от нея.
Наредих всички маслини  прави на кухненска хартия за 10 мин. да се отцедят.

15 коментара:

  1. Пеп4о, защо скри разядката!!! Толкова вкусно изглежда, че ще ме извиниш, но ще си взема с виличката от последната снимка:). Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  2. Много вкусно! Най-добре да те поканя на гости в къщата на моята баба в Кюстендил, защото в градчето има една пицария, където точно така както ти описваш сервират хлебчета и песто за "чоплене" докато дойде поръчката:)darkslayer

    ОтговорИзтриване
  3. Много ми е по вкуса. Пеп, и аз май съм попадала в такова заведение в бг, където да ти дават нещо за гризкане, но не се сещам кое и къде :) ще се сетя :)

    ОтговорИзтриване
  4. Досвидя ти се, нали?
    Аз и от хладилника ще я извадя :)
    ОБичам маслини, но си признавам честно,
    че не обичам без костилки :)
    Но ще си изчистя!
    Прегръдки, Пеп и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Обичам маслини и така ми се прииска да си топна залък хляб в разядката... Ще я направя със сигурност и занм, че вкъщи задължително ще се хареса. Благодаря за идеята, Пепи! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  6. Чудесно предложение, Пепи! Но... в Стара Загора има такъв ресторант и там предлагат прекрасни хрупки и то безплатно/да не повярваш?!/Намира се близо до Царя и се казва Marrys:)

    ОтговорИзтриване
  7. Я, наистина изненада! Не съм го чувала този ресторант, но това е възможност следващия път да си организираме среща там. Много хубава инициатива имат!

    Евка, според моя съпруг е добра "гарнитура" .... може и така да я пробваш :) Лека нощ!

    Дани, счупих две преси з ачесън, вадейки костилки от маслини... И аз не обичах, но май избрах удобството :) За теб ще извадя.. Всъщност ще направя, защото то колко е това, изяде се :) Лека нощ и хубаво утре!

    Зори, darkslayer, вие сте от един край :) Може за едно и също място да говорите.. Само аз ли не съм случвала?

    Candy, вилицата е голяма, внимавай :-)

    ОтговорИзтриване
  8. Пепчо и аз много обичам маслини, имам и един килограм в хладилника така че... :)

    ОтговорИзтриване
  9. Пепи,
    зачудих се като прочетох, че е закуска дали ти закусваш с маслини. Да, и аз обичам маслинова паста и то на по-едричко.

    ОтговорИзтриване
  10. Ако е неделя, може да мине и за закуска, Дани :-) Това ми хареса и на мен - да се усещат парченцата маслини.
    Кате, ще чакам отзиви :)
    Благодаря, Веси Илиева!

    ОтговорИзтриване
  11. Верно е много апетитна тази разядка:) И аз обичам да гризвам, докато чакам - примерно хайверче с препечен хляб:)
    Много хубаво предложение, Пепи, и много обичам маслини - точно като за мен:)

    ОтговорИзтриване
  12. Мале, мале-туй що вино изпива!:)Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  13. Да, типичната тосканска топенада, където растат най-хубавите маслини и се правят най-качествените зехтини. Имах познат, кръчмар във Варна. Той купуваше за без пари огромни количества риба цаца, варненци я наричат трицона - чистеше, мариноваше по нощите. И когато в непретенциозното кръчме влезе някой да изпие една гола бира на крак, веднага пред него се появяваше чинийка с 4-5 рибки. Познай още колко бири ще изпие този уж случаен клиент?! Не се научиха нашите ресторантьори - да има вода, някаква разядка, препечено хлебче, пък, ако искат да си го калкулират по някакъв начин, но клиентът да се чувства обгрижен! Ана

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...