26 август 2012 г.

Пилешки хапки с джинджифил и сладко-кисел сос


     Поредното сладко-кисело пиле, което ни харесва, много подобно на тези пилешки хапки в сладко кисел сос, но и различни. Предполагам заради наличния вътре корен джинджифил :), но тези пилешки хапки вървят и с "гарнитурата" си. Пък и както всеки път Стоев-младши  намеква "У нас два пъти едно и също пилешко не може да се получи".
     Крехки и сочни късчета пилешко месо, аромат на лимон от джинджифила.......който беше прилежно отстраняван от парченцата месо. Нищо де, следващия път на по-големи парчета, да не губят време любимците. 

Продукти за 4-5 порции:

1 кг. пилешко филе 
100 мл бяло вино 
50 мл. светъл соев сос
50 мл зехтин 
1 ч.л. захар 
щипка-две сол 
щипка мащерка 

50 мл олио 
3 средни моркова (тук количеството зеленчуци съвсем не препоръчително да се спазва) 
300 гр. гъби (печурка) 
400 гр. сварен грах
2 зелени чушки 
парче джинджифил (тези, които са на снимката - сложих топчестото - колкото топче за пин-понг и другите две малки) 



За сладко-киселия сос: 
400 мл вода 
3-4 с.л. олио
3 с.л. доматено пюре 
сока на половин лимон  (~30 мл)
50 мл. оцет 
1/2 ч.л. сол и 4 с.л. захар (солта и захарта накрая се коригират на вкус) 


Приготвяне: 

* Пилешкото месо се нарязва на ивици по желание (като палец са моите)
* Всички продукти при пилешкото месо  се разбъркват и хапките се заливат с получената марината. Оставят се в хладилника за около час. 
* Изваждат се от маринатата (всъщност от нея остава съвсем малко) и се изпържват в широк тиган (не трябва да е препълнен, за да  могат да се пържат хапките, а не слепват една за друга) 
* Прибавят се нарязаните  джинджифил моркови (идеята ми беше да са на пръчици, но по навик нарязах на кръгчета) и гъби; прибавя се останалата марината. 
* Задушават се, докато се изпари течността. 
* През това време се приготвя сладко-киселия сос.  В тенджерка се поставят всички продукти и с тел се разбъркват, докато пюрето се смеси  с останалите продукти. Оставя се да ври тихо, докато сместа се редуцира наполовина. 
* Към пилешкото месо се прибавят нарязаните гъби и грах. Пържи се, докато отново останат на мазнина. 
* Прибавя се готовия вече сладко-кисел сос и всичко задушава за още 7-8 мин.



29 коментара:

  1. Видя ли джинджифил в заглавието, залепвам :)
    Приготвянето е ясно :)
    Хубава нова седмица, Пеп!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дани, когато го започвах точно за теб се сетих :)
      Благодаря, спорна нова седмица и на теб!

      Изтриване
  2. Невероятни са, Пепи - и снимките, и хапките! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  3. Много неща обичам, но пиле в сладко -кисел сос обожавам!Заинтригува ме твоята рецепта!Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сонче, виж и другата, ако не ти трябва "шумата" - онзи сос е с кетчуп.
      Поздрави и на теб :)

      Изтриване
  4. Пепи, изглежда толкова примамливо това ястие. Аха-аха грахчетата да се търкулнат към мен.
    С поздрав от кулата за успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  5. Чакай да си бодна едно месце,че ми е любопитно какъв нюанс му привнася джинджифила,защото не го употребявам,малко ми е странен в сурово състояние.То и сушен и млян ползвам от дъжд на вятър,да не кажа почти никога.
    Хич не лъже порцията иначе,като за гладен младеж :)) !
    Поздрави и хубава нова седмица,миличка!

    ОтговорИзтриване
  6. Много апетитно! Сосчето и ястието ще се правят, няма как:) Сигурно отдавна са свършили:)

    ОтговорИзтриване
  7. Мммм, пилешки хапки. Както и да ги сготвиш, все точим лиги пред мониторите. И аз като Роси признавам, че джинджифилът не е позната подправка при нас. Купила съм едно пакетче млян и така си стои- за всеки случай, ако потрябва;)

    ОтговорИзтриване
  8. Роси и Нинка, искам да ви кажа, че за мен пресният корен джинджифил нямаше много общо с този на прах, който продават. Ползвам от него често за меденки, тук там за мариноване на пилешко месо, но от корена останах много приятно изненада.Няма как да ви го опиша, затова купете по едно мъничко парченце и пробвайте. Моите големи парчета веднага вляхоза "в торбичката за чай" на М.С. - допада му аромата за чай. Е, аз чай не пия.

    Станислава, хващай каквото се търкулне :))

    Траяна, позна :) Няма го отдавна. Кутията предател отзад е доказателство. Може и със свинско месо, да ти кажа :) Искаш ли да пробваш? Аз със сигурност ще направя.

    ОтговорИзтриване
  9. Пепчо, след феноменалните успехи, които жъне другото пиле, няма как да не приготвя и това. А и ти си царицата на мръвките за мен;)
    Поздрави и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мерси, Мъхче, хубава и спорна седмица и на теб да е !
      Надявам се и това пилешко да ти харесва.

      Изтриване
  10. Има в Моя блог свинско с джинджифиловия корен, много хубаво, опитайте!

    ОтговорИзтриване
  11. Леле Пепи, вълшебница си, това пиленце изглежда страшно изкусително и невероятно вкусно! И аз като Мъхчето бих те определила, като царица на мръвките, не съм много по месата, но твоите винаги ме изкушават!
    Поздрави и хубава седмица Пепи:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Защото се набутвам в чинията да снимам, Иве :))
      Лека нощ и хубаво утре на теб!

      Изтриване
  12. Пепи, страхотна рецепта! Тъкмо се чудех какво да направя коренчето джинджифил, което си купих и ето я идеята! Благодаря за вкусното предложение! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И ти ли от любопитство :) Така е, често купуваме нещо, а после му търсим приложение :)
      Ако обичате чай - опитай на него. Съпруга ми го хареса.

      Изтриване
  13. Аз да изчакам продължението, та чак сега влизам. И на снимката и с подробностите, все ми допадат пилешки хапки, Пепи! Ама как искам някой да ми сготви и аз наготовоооо ;) Чудна вкусотия си направила! Със соев сос и джинджифил пък, още по. Но за разлика от повечето ти фенки, аз ползвам редовно и корена, и сухия, на прах. Абе, вярно има разлика между двете - като че ли сухият придава повече аромат, че и цвят (може би има и друго вътре), докато пресния прави пикантни ястията и аромата му е някак лимонен. Обаче, таткото у нас не го долюбва много, много за разлика от наследника. Т'ва малкото е сякаш в Китай отгледано, само му кажи че нещо си там е сготвено, по китайски, и веднага му светват очичките :))
    Приятен, усмихнат ден, Пепи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иииих, Луничке, няма такъв филм с наготово, нали знаеш :))
      Точно някак лимонен му дойде аромата и на мен и май заради това ми хареса повече от сухия :) Сухия го връзвам повече с меденките.
      А това с мъжете - и у вас, като у нас - всеки собствено мнение има. Бива пък и да сготви, а :)) Абе ти поглези малко младия мъж, че не се знае после на каква ...ъмм жена ще попадне :))
      Лека нощ, Ирма!

      Изтриване
  14. Само с пиле с джинджифил и кисело-млечен сос съм приготвяла :) и супер се хареса вкъщи, а като гледам сега и твоите сладко-кисели хапки, мисля да пробвам пак!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. това ще трябва да го проверим. Имаш ли го в блога? На мен ми харесва и млечен сос и не бих отказала да пробвам :))

      Изтриване
  15. Чудесно предложение, Пепи! Много обичам ястие със сладко-кисел сос, а и с джинджифил е сигурно разкошно на вкус. Твоето е така неустоимо и предизвикателно, че ми се иска дори по това време на денонощието да си дръпна чинията при мен... :)))

    Поздрави и лека нощ от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. а от мен хубав ден :)
      При вас джинджифила е по-познат, предполагам няма да се чудиш като мен дали да използваш корен, или не :)

      Изтриване
  16. Изглежда.... как да кажа....перфектно. Джинджифила нещо ме смущава, не е ли люто? Май ще пробвам в по-мало количество :))
    Хубав петък!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Диди, то общо се слага на тази голяма доза :) парче колкото пинг-понгче и половина. Нарязано на шайби. Купи си едно парче от корена; сложи 3-4 кръгчета за пробва, а останалото прибери в хладилник - издържа много време (моя остатък още стои) и пробвай - не люти, но е много приятно ароматно. Да съм те подвеждала :)))

      Изтриване
    2. Здравей, Пепи, не се познаваме, но много пъти съм се вдъхновявал от твоите рецепти :) Както и ти, и аз обичам да експериментирам в кухнята и ти предлагам една рецепта на ястие, вдъхновено от китайската кухня и побългарено, което сготвих вчера и вкъщи всички си облизахме пръстите.
      Ястието много ще е много подходящо за някой празник през лятото. Понеже е първата рецепта, която описвам (а и готвих на око - с каквото намеря), малко ще ми е трудно да опиша съвсем какво сътворих :)

      Продукти:
      4 цели пилешки бутчета
      1 кг - 1.5 кг тиквички
      2 средно големи сини домата
      3 моркова
      4-5 големи зелени чушки
      3-4 средно големи картофа
      1 голяма глава лук
      1 малка глава чесън
      1 люта чушка
      1/2 връзка магданоз
      1/2 връзка копър
      1 малко коренче джинджифил (голямо, колкото пръст)
      1 супена лъжица тъмен соев сос
      4-5 зърна бахар
      щипка черен пипер
      щипка къри

      *(олиото и солта са подразбиране) :)

      Технология:
      * Всички зеленчуци(без лютата чушка и чесъна - те се слагат цели)се нарязват на жулиени - лентички по 4-5 см.
      * В сгорещено олио се задушават морковите за 2-3 минути, след което се прибавят чушките, джинджифила, лука и цялата люта чушка. Най-добре е да се направи в тенджера, че продуктите са много.
      * Прибавят се сините домати и чесъна (на цели скилидки)

      !* Междувременно, докато се задушават зеленчуците - пилешките бутчета се слагат в дълбока тава в печката с 2 чаши вода (на 220 градуса)

      * Към задушените зеленчуци, прибавяме тиквичките и картофите, нарязаните дръжки от копъра и магданоза и доливаме с 2-3 чаши вода
      * Овкусяваме с къри, соев сос, черен пипер и зрънцата бахар и изключваме котлона.
      * След не повече от 10 минути, зеленчуците са готови да се прибавят към пилешките бутчета. Изсипваме зеленчуците в тавата с пилешките бутчета и печем до готовност.(30-40 минути)
      * Малко преди пълната готовност на ястието се прибавят ситно нарязаните магданоз и копър

      Приятен апетит! :)









      Изтриване
    3. Здравей :)
      Благодаря,радвам се, че сподели тази рецепта, щом обещаваш, да е вкусно :)
      Аз със сигурност ще я пробвам (без тиквичката, нали може :)
      И ще пиша пак.
      Поздрави и хубави почивни дни!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...