7 септември 2012 г.

В петък - Шапка, пълна с небе


     Петък е, макар и в последната част на деня, но си е време за гости smile3503


     Има торти, за които е нужно вълшебно въображение, но има и такива, за които обикновеното вълшебство не е достатъчно, за да бъдат създадени. За тях си трябват  и сръчни ръце. 

     Ако веднъж сте виждали тортите, курабийките и кексчетата на Нина Боровишки, няма как да останете безпристрастни  към тях -  феерия от   пъстри, весели, симпатични  цветове и  уникални, изпипани до най-малкия детайл фигурки от захарно тесто. 
Коя е Нина Боровишки ли?
     Тя е много емоционален човек, на когото  огромна радост и спокойствие  :smile1: носят малките кученца, цветчета, пчелички и кукли, които се получават измежду пръстите и.  Представяте ли си, как  с пипетка  15 мин. можеш да хващаш и поставяш оченце на някоя главица? Малко по-късно обаче оченцата стават две и те гледат игриво от тази главица. Не си го представях много как и се получава..... докато не видях в реално измерение  на тези две мечета    с какъв размер са малките черни точици на малко по-големите бели точици. 
С няколко думи - възхищавам се на ентусиазма на днешната ми гостенка - тя е  неуморна, винаги различна, талантлива и си мисля,  че нейното  денонощие съвсем не е от 24 часа.
     И ако все още не сте попадали на нейните  торти,  кексчета, меденки и бонбонки, може да ги разгледате в албума - 
нейните сладки вълшебства тук в галерията и, както и на страницата и във Фейсбук.    Може и да си поръчате, ако не издържите на изкушението, или имате повод. 

     Представям ви сладката вещица в тортоправенето  Леля Ог или  Николета Боровишки и една съвсеееем малка частица от нейните сладки вълшебства.


       А на теб, Нинка, сърдечно ти  благодаря,  че прие поканата ми!  newsm51

***************************************************



    Не зная защо Пепи е решила да ме покани (напоследък никак не готвя), но бях поласкана и приех с голямо удоволствие, защото при нея е приятно, уютно и много, много вкусно!



 

Винаги ми е било трудно да се представя с две думи, но днес ще бъда кратка – казвам се Нина и правя торти и сладкиши. Откакто открих света на захарните кученца (тук може да се поспори дали аз открих тях, или те откриха мен и сега не ме оставят на мира), напълно преминах в тяхно владение – дните и нощите, мислите и желанията ми, всичко е изпълнено с тях. Денонощията ми имат твърде разтеглив брой часове и понякога си мисля, че наистина би трябвало да има някаква магия, за да направя всичките тези шарени сладости. И то точно аз, която винаги съм харесвала цифрите и езиците, електрическата отвертка и външния хард диск и никога не съм проявявала каквито и да е признаци за наличност на въображение или каквито и да било художествени заложби.
Хубаво е, че семейството и близките ми ме подкрепят (не само, че ме търпят)и също са обхванати от треската – детето рисува проекти за бъдещи рожденически торти и прави сложни съчетания от курабийки и мускетарски шапки, сестра ми и мъжът  ми са активно  ангажирани с куп задачи, племеничетата щом ме видят, започват с „Лельо, искам да ми направиш...“, а родителите ми показват снимки на моите торти на роднини и приятели с нескрита гордост.



Да ви призная, приятно ми е цялата тази тортена еуфория и се надявам да ме държи още дълго тази магия. Освен удоволствието от комплиментите и благодарностите, които получавам от толкова много хора, това е и свят, който ми дава спокойствие, хармония и в голяма степен компенсира естествената невъзможност на ежедневието да бъде подредено и перфектно – нещо, към което аз постоянно се стремя, макар и да знам, че е непостижимо.



И преди да съм ви досадила, искам само да кажа няколко думи за Леля Ог. Често ме питат защо съм избрала точно това име..  Изборът на ник съвпадна с регистрацията ми в готварския форум на БГ Мама.  Това е вещица, от Света на Диска на любимия ми Тери Пратчет. Обичам много книгите му, особено тези, чийто герои са вещиците, а Гита Ог,  освен, че е една от трите най-важни ,  има и собствена Готварска книга на Леля Ог.
И така, името взех, но сега остава да се науча и на малко вещерство. Като се замисля, май е най-добре да започна с овладяването на едно основно правило: Една вещица никога не трябва да изглежда запъхтяна и забързана и никога не мъкне багаж!





Пастички с ананас, черешово бренди и заквасена сметана

 За две пастички:

Готови какаови блатове
200 гр. заквасена сметана
50-100 гр. захар (зависи колко сладко обичате)
2 шайби нарязан на дребно ананас
5-6 сушени сини сливи (според мен могат дасе заменят от коктейлни черешки или парченца обелен портокал)
50 гр. филирани бадеми
кокос за поръсване
черешово бренди

От готовите блатове се изрязват 8-10  кръгчета с диаметър 10 см.
Заквасената сметана се разбърква със захарта и част от нея се отделя, за да се намажат пастичките отгоре. В останалата част се нарязват на ситно накиснатите предварително в черешово бренди ананаси и сливи и филираните бадеми. Редят се блат, крем, ананас и се завършва с блат. Отгоре се измазва хубаво с останалата сметана, поръсва се с кокосови стърготини и се украсява според фантазията ви.


22 коментара:

  1. Всичко е прекрасно, като приказка!Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  2. Поздравления и за гостенката и за домакинята :)
    Страхотни сте :)

    ОтговорИзтриване
  3. И това ако не е нашата Нинка, пък на:) Нямаше нужда да виждам надписите на снимките:) Нина е невероятна със собствен стил и фантазия. Страхотна гостенка,Пепи! Поздрави и за двете ви и ще се видим през октомври!

    ОтговорИзтриване
  4. Оле, колко са весели и изящни! Браво на майсторката ;)

    ОтговорИзтриване
  5. Силно ме изненада, Пепи! Толкова интересна гостенка си имаш. Тези шедьоври изискват много талант, който лично аз нямам, но пък много се възхищавам на хората, които го имат! Като гледам колко детайли има в декорацията на една бисквитка, да не говорим за торта!!!, направо оставам изумена и възхитена! Искрено и сърдечно поздравявам Леля Ог за уменията й и ти благодаря, че ни запозна!:) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. Нинче, отдавна си любимата ми вещица :)
    Възхищавам се на умението и търпението, с които
    успяваш да създадеш всички тези сладки творения!
    И на усета ти към цветове, които първи ме пленяват!
    Радвам се, че те познавам!
    От сърце ти пожелавам да продължиш да доставяш и на нас удоволствие,
    и на себе си!
    И да съхраниш детското в себе си!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря ти още веднъж за поканата, Пепи! Благодаря и на коментиралите за комплиментите! Траянче, чакам с нетърпение!

    Нина

    ОтговорИзтриване
  8. ПЕпи, поздравявам те за чудесната гостенка, която си поканила!
    Много пъти съм изказвала на Нина възхищението си от работата й и стила й! Допада ми начина й на работа, цветовете- толкова нежни и носещи искрящо, празнично настроение!Дори на снимките да не пише Нина-работата й се познава безусловно!
    Радвам се, че те познавам Нина, макар и не физически!
    Прегръдка и за двете ви!

    ОтговорИзтриване
  9. Вчера на обяд отбелязах, че е петък, а теб те хваща липсата. Зачудих се няма ли да има гост???
    Днес обаче идвам тук и кой да видя :)
    Нинка, много приятно съм изненадана от гостуването ти. Знам, че си истинска вълшебница.
    Поздрави и за двете ви!

    ОтговорИзтриване
  10. Ил, как така петък без гост :) Нали знаеш, че понякога късно в петъка ми се случват :)

    Дами, радвам се, че споделяте симпатиите ми и респекта към въображението, таланта и стила на Нинка.

    ОтговорИзтриване
  11. Благодаря ти Пепи за цветната приказка.....а на Нинка ще кажа следното:
    Това, което излиза от ръцете ти, Нинка, различавам винаги,надпис не ми е нужен, защото твоя стил, елегантност, екстравагантност, декоративност и изключителното чувство за цвят и форма са си само твои! Вярвам и знам, че ти можеш много повече от това, което до сега си показала....ти си един клокочещ вулкан с идеи, които бликат в теб и искаш да пуснеш на воля.....Невероятната сила на фантазията ти не спира да иска от теб да правиш нови и нови експерименти, но спри за миг и подреди чувствата си, забави леко вихъра, в който се носиш, дай си време да узреят идеите и тогава отово ПЪЛЕН НАПРЕД!
    Аз винаги съм ти благодарила за наслада, която изпитвам, любувайки се на твоите творби. И отново БЛАГОДАРЯ!
    Поздрави и прегръдки за теб, Алекс и Сашето
    Прегръдка и за теб Пепи :)

    ОтговорИзтриване
  12. Ауу, какви красоти има тук днес! Пепи, все прекрасни неща и хора ни представяш, а това днес е направо вълшебно, сякаш всички ще замърдат и проговорят! Поздравления за чудната гостенка, за която не знаех до днес, но много се радвам че намерих чрез теб!
    Николета, много ми е приятна срещата с теб, макар и закъсняла, но все пак навреме! Приказни неща ваят ръцете ти и само мога да гадая какво е в главата ти! Поздравления за таланта, за усърдието и търпението! Браво!
    Най-сърдечни поздрави и на двечките!

    ОтговорИзтриване
  13. Дааа, не съм попадала на твоята гостенка, Пепи, много се радвам, че откривам Нина, чрез теб!
    Сърдечни поздрави и на двете ви!

    ОтговорИзтриване
  14. Пепи, страхотна гостенка! Отдавна се възхищавам на креативността и таланта на Нина (Леля Ог :)). Чудесни сте и двете, поздравления!
    Бях пропуснала ФБ страничката на Нина, благодаря, че си я споменала, сега ще мога да я следя по-лесно :)
    Хубава вечер и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  15. Пепи много сладка гостенка! Отдавна се възхищавам на творенията и, като живи са :), а пастичките са страхотни. Поздрави и за двете!

    ОтговорИзтриване
  16. Невероятна красота! Поздрави и за двете! :)

    ОтговорИзтриване
  17. Това не са торти за ядене, това е изкуство.Нали никой не ги яде?Просто е грехота да се развали такова нещо.Прекрасни са,страхотно гостуване.Проздравления за гостенката ти и теб,Пепи.

    ОтговорИзтриване
  18. Пепи,имаш страхотна гостенка!
    Гледам с огромно удоволствие всяко произведение,всяка бисквитка!
    Страхотни цветове използва,толкова топли и зареждащи!
    Златни ръце!
    поздрави и прекрасна нова седмица желая и на двете Ви!

    ОтговорИзтриване
  19. Мили дами, благодаря на всички за вниманието, което засвидетелствахте на моята гостенка!
    Много, много се радвам, че тя ви е сред любимите вещици :)
    Нинка, на теб отново ти благодаря :) Не се питай защо, отговора, както виждаш е ясен - ти твориш красота, аз искам да споделя, ако някой все още не я е забелязал.

    Поздрави за всички и спорна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  20. Пепи,страхотно добра идея да запознаеш аудиторията от твои последователи с творчеството на Нинка,което аз лично разпознах веднага и без надпис на снимките,защото е уникална по свой собствен начин!Освен,че всичко е невероятно деликатно и красиво,съдържа в себе си страшно много колорит,което отличава Нинка!
    А за мечетата ти завидях съвсем,ама съвсем наистина,защото тези нейни мечета са ми отдавнашна слабост,а ти си ги имала съвсем реални!
    Прегръдки и за двете мили дами!

    ОтговорИзтриване
  21. Ауу, казвам ви аз, че времето нещо ми се изплъзва - кога беше петък... помня, че в събота надникнах тук и видях какви хубави коментари сте оставили... после на Норчето видях прекрасното съчинение по мой адрес (целувки и поздрави, Норче),после май мина само ден и сега отварям и какво да видя :0 Пепи ме е сменила с Домати конфи?!??! :)
    Много благодаря отново на всички за хубавите думи, които сте ми написали, много се радвам, че харесвате това, което правя с толкова мнго старание и желание! Поздрави за всички!
    Пепи, за теб прегръдки!

    Нина

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...