13 февруари 2013 г.

Гофрети със сирене и бекон





     Видях ги на този сайт , където снимките са почти достатъчни, за да запретне човек ръкави и да си направи. Много, ама много ми хареса идеята за солени гофрети, тъй като  в тях има всичко любимо :) яйца, сирене, бекон и масло. Пък и най-после да използвам за нещо плочите за гофрети,  тъй като тостера  у нас е използван основно за садвичи. И тук-там за пърленки.
     Това е другата рецепта, с която гостувах в блога на Лети - Кулинарно приключение.




Продукти: 

3/4 ч.ч. грубо царевично брашно/полента 

2  яйца 

3/4 ч.ч. брашно 

3 с.л. разтопено масло 

1/2 супена лъжица захар 

1ч.л. бакпулвер 

1/2 ч.л. сода за хляб 

1/2 ч. л. сол 

200 мл прясно мляко 

200 г варено-пушен бекон 

1/2 чаша овче/козе сирене (или друго, ако не обичате такива) 

1/2 ч.ч. пушен кашкавал 



Масло за намазване на плочата, 

масло и още сирене за сервиране 



И като цяло :) много масло. Едно пакетче от 125 г. е достатъчно 



Приготвяне:
* Беконът се нарязва на ситни кубчета; запържва в сух тиган и изважда на кухненска хартия, за да се отцеди от мазнината.
* В голяма купа се изсипва царевичното брашно/полента.
* Върху него се изсипва чаша (240 мл) вряла вода и се разбърква. Оставя се да набъбне за 15 минути, докато се охлади.
* През това време на хартия (или в друг съд)  смесват брашното, захарта, бакпулвера, сол и содата за хляб.
* В друга - вече голяма купа се се чукват яйцата, прибавя се маслото и разбъркват.
* Прибавя се прясното мляко, отново разбърква. Тук маслото може да остане малко на топчета, но това не е от значение.
* Прибавят се сухите съставки. Обърква се.  Прибавя се охладеното и накиснато царевично брашно. Обърква се.
* Накрая се прибавя бекона, настърганите сирена и отново разбърква. добавете варени бекон и настърганото сирене Чедър и се разбърква да се съчетаят.
* Гофретника се загрява.
* Плочите се намазват съвсем тънко с масло (с четката, или парче марля)
* Във всяка част на гофретника се поставя по 1/4 ч.ч. (60 мл) от сместа.
* Затваря се капака и пекат в продължение на 3-5 минути, докато краищата са леко хрупкави.
(тази мярка 1/4 ч.ч. е за плочите на моя гофретник - две части с големина 10/10см. Тук трябва на място да се прецени колко поемат плочите, защото сместа вътре се надува и ако е в повече - излиза отвън и следва почистването на гофретника, вместо човек да си маже готова гофрета и хапва) 
* Между  отделните партиди на печене тестото се разбърква, тъй като царевичното брашно и бекона падат на дъното.
* Още топли се намазват с  масло и гарнират със  сирене.
Според мен - по-вкусни са напълно изстинали, макар и омекнали тогава. 

24 коментара:

  1. Пепи,пак скролнах по снимките и рецептите,сега от по-добрия монитор у дома,мням,чудни са и двете.
    Гофретите супер много ми допадат в този състав!
    Хубава вечер,другарче мое! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз вече два пъти правя, но нали знаеш, че понякога не стига до снимка у нас. Втория път беше с обикновен кашкавал и не станаха толкова тъмни. Но на нас с госпожицата цвета не ни притеснява :)
      Лека нощ и на теб!

      Изтриване
  2. Пепи, гофретите ти са една мечта!
    За мен без бекон, моля, но с повечко масълце и сиренце!
    Много ме впечатлиха!
    Явно ще го опитаме топли, а изстинали, според твоята препоръка, ако остане нещо...:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добре, Бети :) за теб без бекон. И с много сирене :)
      Лека нощ и хубаво утре :)

      Изтриване
  3. Ето я и закуската за утре :) Чудесно предложение, Пепи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Наистина е бърза, Зорничка :)
      Ще се радвам да пробваш и дадеш отзиви :)

      Изтриване
  4. В този солен вариант много ми харесват!
    Приятна вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. По-различна от познатите гофрети е :)

      Изтриване
  5. Пепчо, пак ме шашардиса;)
    Много биха ми допаднали! Хубава вечер ти желая!

    ОтговорИзтриване
  6. М-м, и на мен много ми допада този вариант - и без туй предпочитам солените неща...Много ми харесва идеята...Мисля си, че единствения проблем ще ми е, че сигурно пак бих преяла с такива гофретки (-:

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сподели ги с приятел тогава, Диде :)

      Изтриване
  7. Толкова добре ще ми дойдат за закуска, Пеп! Супер са и не бих им простила. Прегръдки, мила! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Поздравления за гостуването ти, Пепи - страхотен тандем!
    Чудесни рецепти предлагаш,
    харесват ми тези солени гофрети, различни и апетитни, много са оригинални.
    Хубав и усмихнат ден, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дианка!
      Хубав и спорен ден и на теб да е!

      Изтриване
  9. Охо, страхотни, щом имат и месце, супер!

    ОтговорИзтриване
  10. Това са моите гофрети!
    Не бих ги заменила за сладки. Страхотни!

    ОтговорИзтриване
  11. Аз Пепчо, солени гофрети май не съм пробвала и тези наистина ме впечатлиха много! Гостуването ти много ми хареса, а рецептите, които представи са много вкусни. Честити празници, Пепчо и Наздраве!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. докато отговоря, ще стане време да ти честитя Осми март, Кате :)
      Жива и здрава да си, благодаря ти!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...