4 септември 2013 г.

Макарони на фурна

Добрият стар тоталитарен десерт от столовете smile1 а десерт или сутрешна закуска - въпрос на избор. Еднакво вкусен е и топъл, и студен, но по моето скромно мнение най-добър е с карамелизирана захар отгоре.  Най-доброто е, че като се направи една тава от него и закуската за 2 или 3 дни е готова.  Получава се добре с всяка паста (макаронено изделие),  макар да предпочитам тръбичките :) така малките цилиндри се изпълват с плънка и определено повече ми харесва. В тази публикация, макароните на фурна  smile1 са със спирали



Необходими са: 

1 пак. макаронени изделия по избор (400 гр.) 
4 яйца
~ 0.800 л. прясно мляко
~ 300 гр. сирене
1/2 пак. краве масло (60 гр) 
1 ч.ч. захар ( на вкус) + 2-3 с.л. 


Приготвяне: 
* Пастата се сварява с щипка сол в 2 литра вода (според указанието на пакета - около 7-8 мин) 

* Оцежда се и се прехвърля в тавичка (30/20 см пр. )
* Прибавя се захарта и натрошеното сирене и разбърква. 
* Яйцата се разбиват и малко по малко към тях се прибавя прясното мляко.  
* С тази смес се заливат макароните. 
* Маслото се нарязва и нарежда отгоре въхру пастата. 
* Поръсва се с останалите 2-3 лъжици захар. 
* Пече се на средна скара, в предварително загрята фурна на 180-190* градуса до леко златисто запичане отгоре (и карамелизиране на захарта smile1)

22 коментара:

  1. Любимият ми десерт от това време :) ...и сега бих хапнала с удоволствие ! Изглежда много вкусно това запечено парченце :) !
    Хубава вечер ,Пеп4о !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ваня, хубава вечер и на теб!

      Изтриване
  2. От седмица време милото мине, не мине и ми подсказва "Макарони на фурна!" "Да опека ли искаш?" го питам, а той "Ами, някой ден" :)
    Явно със захлаждането ни идват мераци за нещо по-така, по-топличко, по-домашно, уютно. А този десерт създава наистина такива усещания. :)
    Страхотна зачервена коричка си му спретнала, Пепи! Взимам ти идеята за малко захар най-отгоре, че аз я слагам в млякото (правя смес за крем карамел) и после само търся карамелизирани връхчета. И не само аз. :)))
    Хубава вечер и щастливо утре, Пепи!

    ОтговорИзтриване
  3. П.С. Пропуснала си яйцата в приготвянето. Май си бързала с виличка в една ръка ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. да ми имаше виличка сега. Отивам да ги пиша де ги вложих :)
      Ползвай идеята,Ирма,а веднъж, да ти кажа,наскоро, забравих да ръсна захарта отгоре преди да се пече. Е, сложих я после и я минах с горелката :) пак стана.

      Изтриване
  4. Това беше удар в десяката.Поздравления.

    ОтговорИзтриване
  5. Класика, ама хубава;) Вчера ми бе зададен въпросът кога по-точно смятам да направя???;) Ей на, явно е време. Изглежда супер, Пепчо!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И е хладно вече времето, става за фурна.
      Лека нощ, Мъхче!

      Изтриване
  6. Ох ... и у дома са любими :) Май е дошло време да ги изненадам :)
    Благодаря за подсещането ! Много апетитни са ти се получили :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз съм човека, Дани :) с подсещането.
      А ти - с правенето сега :))

      Изтриване
  7. Ох, Пепи, как обичам, ако знаеш... Ще си поръчам на майка ми да ми направи, когато се приберем. Страхотно изглеждат твоите макарони!
    Поздрави! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хайде прибирай се, Гери :) много ти е домъчняло за дома :))

      Изтриване
  8. Каква вкусна закуска ми сервираш! Обичам макарони на фурна, твоите както винаги изглеждат изкушаващи :)

    ОтговорИзтриване
  9. Даже с този традиционен десерт-закуска ти пак намери с какво да ме изненадаш, Пепи :)
    И аз като другите правя смес за крем карамел, слагам и още малко захар в макароните и обърквам с масълце, но нямам твоята златна карамелена коричка. За сиренце пък изобщо не съм се сещала...
    Еее, твоята рецепта определено е по-добра! Сега вече ще подобря и моята.
    Пак благодаря :)
    Мира

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Откакто се помня :) (любим израз) мама ми правеше макароните със захар и сирене.
      На една почивка, няма да забравя как в стола, в който се хранихме, лелята питаше - със захар, или със сирене - и държеше най-важните лъжици. Ами аз като ги ям и с двете? Поисках и от двете, ама не можело. Милото ме спаси тогава, като каза, че той макарони не яде, да дава неговата добавка на мен.
      Пробвай така, но започни с по-малко сирене, щом не сте хапвали.
      Поздрави!

      Изтриване
  10. Отговори
    1. * Прибавя се захарта и натрошеното сирене и разбърква.
      * Яйцата се разбиват и малко по малко към тях се прибавя прясното мляко.
      * С тази смес се заливат макароните.

      ТУК

      Изтриване
    2. мерси! много са вкусни и направо обрах точките пред мъжката част :) :)

      Изтриване
  11. Пепиии, казано - сторено. Вкъщи съм си и приготвих макароните, но по твоята рецепта. Прекрасно се получиха! Дали защото съм си в нас, дали защото наистина беше успешен опит, ама са едни от най-вкусните макарони на фурна! Благодаря още веднъж и скоро ще се включа от родна земя вече.
    Сърдечни поздравиии! :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Браво, Гери! много се радвам, че ги направи и ти харесват!
      Добре си дошла на родна земя :) и очакваме включване от теб!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...