3 ноември 2013 г.

Кaiserschmarrn / Кайзершмарн - солен, с бекон и маслини



Кaiserschmarrn  винаги ще го свързвам с историята  за  Императорския десерт (независимо вярна, или измислена - много разкази  има в нета както за историята, така и за името; няма да я пиша и аз ). Който всъщност мислех да правя, но колкото и да четох, навсякъде се гарнира със сироп или сос, или сладко, на което у нас душите златни казват "хляб с компот"; с пудра захар няма да мине, ще търсят шоколад; но шоколада щеше съвсем да оплеска  положението тук.
Имам си приятелка, следяща  
lecker.de.  и тъй като знае, че точа зъби и вилици :nyam: на този десерт, тия дни получила известие за Kaiserschmarrn - süße und herzhafte Rezept-Ideen  и веднага ми сподели. Знае се, че мен много ми не трябва.... за да започна. Но тъй като соленото винаги е за предпочитане при мен - избрах соления вариант. Та ето го Солен Кайзершмарн - с бекон, зелен и с маслини



Продукти (тиган с d~ 18см.): 

4 яйца 
300 мл. прясно мляко 
160 гр. брашно 
1 ч.л. захар
1 ч.л. сол

2 с.л. крема сирене*
6 кубчета масло (като зарчета на Не се сърди човече (по-добре не бих могла да го обясня Grin)
и съвсем маааалко олио/зехтин

~150 гр. бекон 
50-60 гр. твърдо сирене (тип пармезан, но следващия път ще сложа с плесен ) 
10-15 маслини без костилки 
4 стръка зелен лук 
зелени подправки (босилек) 
2 скилидки чесън 


Приготвяне: 
* Отделят се белтъците от жълтъците. 
* Жълтъците се разбиват с прясното мляко и пресятото** брашно, добавено на 2-3 пъти. 
* Белтъците се разбиват на сняг със солта и захарта.
* Внимателно към тях се прибавя сместа с жълтъците - на няколко пъти и разбърква само с шпатула (не тел, или миксер). 

*В тигана се загрява 1 от кубчетата масло с 1 ч.л.  олио/зехтин (ако е само масло ще изгори и замирише неприятно).
* Изсипва се половината смес и пържи на умерен огън (степен 6 от 9 пр.), докато се зачерви хубаво отдолу - повдига се лесно и проверява (около 2 мин.)  
* С помощта на две шпатули се обръща да се  запече и от другата страна (тук вече времето е по-малко - ок. 1 мин.)
* Отново с дървените шпатули (или нож/вилица, зависи от тигана) готовия изпържен/изпечен блат се накъсва на дребни парченца (така и така включих зарчета в играта, нека тук размера да бъде като пулове за табла smile1 ). За по-лесно тигана може да се отмести от котлона. 
* Прибавят се нарязаните: бекон, маслини, зелен лук и 2 зарчета smile1 масло. 
* Всичко това се запържва 2 мин.,  прибавят се ситно нарязаната/смачкана скилидка чесън, зелените подправки и се отмества от котлона. 
* Веднага се поръсва с половината от  сиренето.  

По същия начин  веднага се приготвя и останалата част от тестото. 

* Във втората част на тестото сложих намачканото крема сирене, смесено с 1 с.л. прясно мляко. Пак  стана добре. 
** Рядко пресявам брашно като ползвам, но това тесто наподобява пандишпановото, където въздухът е много важен и затова съм пресяла и подчертала тази операция :) 

Чери-доматчетата са за цвят. Но тъй като се опасявах, да не стане сухо, направих млечно-чеснов сос, който много, ама много добре дойде на този солен Кайзершмарн.
Сладкия и класически вариант се очертава същия, но със захар в тестото, а след изпичането/пърженето - гарниране с плодов сос. 

30 коментара:

  1. Това изглежда разкошно ! Да му мислят фигурите ни :))

    ОтговорИзтриване
  2. Консумира се топло или студено??

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Топло не.. Да изстине тестяната част - поне аз топло тестяно не обичам, затова почаках да изстине. Но ако обичате - може и топло да опитате.
      Всъщност ако го направите, пробвайте топло - ако не ви харесва - почакайте да изстине.

      Изтриване
  3. Олеле, искам точно тази порция!!! Приготвяла съм само сладки, много са вкусни, но това тук е великолепие, мила, наистина императорска работа! Знаеш, ли аз съм кръстена на руска царица и би трябвало да имам някакви преимущества все пак:)! Прегръщам те!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Амиии Кате, точно тази не може. Ще ти напарвя друга, ти само ела насам :)
      Прегръдка и :) честита сряда!

      Изтриване
  4. Изгледа апетитно, така че в скоро мисля да го направя! Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Надявам се да ви хареса, но ще чакам да споделите :)

      Изтриване
  5. Не съм опитвала, но тази феерия от цветове и вкусове ме изкуши. Прегръдки с пожелания за спорна нова седмица! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. бЛАГОДАРЯ, еВИ, СПОРНА СЕДМИЦА И НА ТЕБ ДА Е!

      Изтриване
  6. Страхотен кайзершмарн,Пепи!
    Много добро съчетание от продукти,които го допълват великолепно!
    И снимките галят окото с тези черита и покривчица на точици!
    Само не каза как го класифицираха човеците-в графа-харесват или не харесват? :)
    Дай сега и сладкия вариант да оплакна око,че ха дано най-после му се наканя и аз,че го отлагам още от 2009 г. кога го тествах за първи път на местен терен.
    Какви щрудели въртят тези ми ти австрийци,пък какви торти,а Франц Йозеф взел ,че ей този десерт залюбил .Доколкото си спомням от беседата в Шонбрун ,на готвача се е наложило ненадейно да приготвя десерт за императора и понеже само тези продукти имал под ръка това успял да направи,а то взело,че много му харесало.Това са моите спомени за историята на този императорски десерт.
    Прегръдка от мен и много позитивна седмица да ти е,мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ЖулЕто - да, хареса и. Но тя харесва и плодовите повече, та си мисля, че и сладия ще и хареса. Другите ще чакам в събота да дегустират и да си кажат мнението.
      Явно историите са различни за десерта :) от всяка част на Австрия. Важното е, че е вкусно.
      Прегръдка и от мен!

      Изтриване
  7. Пепи, аз не бих отказала от "хляба с компот", но и това е страхотно и идейно! Голяма вкусотия си забъркала отново.
    Поздрави най-сърдечни! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Поздрави, Гери :) хубавото му е, че можеш да си направиш и 1 порция.

      Изтриване
  8. Колорит и разкош, Пепи,
    и в сладък, и в солен вариант, е чудесна комбинация от много вкусове и аромати - по императорски!
    Поздрави, усмихната и вдъхновена нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Точно :) богат е, Дианка :)
      Благодаря ти, много усмивки през тази седмица и за теб, макар есента да си показва дъждовната част :)

      Изтриване
  9. Не бях чувала за това чудо, но обичам сладкия Кайзер, що па да не ми хареса и соленият.
    Мерси за рецептата, Пепи, отбелязвам за пробване :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. и аз не бях, Насе, до преди седмица.
      Ще чакам да видя при теб какво ще излезе :)

      Изтриване
  10. Не знам чия е идеята, обаче си го направила да изглежда мно-о-о-го вкусно! Наистина не ми беше хрумвало, че може и такъв солен вариант да има, та понеже и аз си падам повече по соленото, голямо благодарско за идеята!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дано ти хареса :)
      А идеи горе в линка за солен - има поне 2-3. С чушки беше единия.

      Изтриване
  11. И аз съм от непросветените. Дай и сладкия да видим откъде да започна;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ти направи този, , докато аз се наканя на сладкия, Мъхче :)

      Изтриване
  12. Рецептата си я бива, макар, че за първи път срещам солен вариант, на това с трудното име. Забавно си го описала, Пепи, с тези зарчета и пулове - разсмя ме. Мисля си, че ако забъркам двойна доза, с един куршум два заека ще поваля - хем основно, хем десерт. Записвам си го за проба туй чудо :)
    Поздрави и прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така де - точни размери са с тях :) кой не е играл на Не се сърди човече :)
      Ще чакам да видя как ще направиш ти, Снежи :)
      Поздрави и прегръдка и за теб!

      Изтриване
  13. Напълни ми очите! Чудно! Поздрави! Вили

    ОтговорИзтриване
  14. Много вкусно изглежда Пепи. Сладкия би трябвало да има вкус на голяма палачинка, съдейки по продуктите. Не съм опитвала солен, но твоя изглежда много апетитен. Благодаря за рецептата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. По-близко на вкус е до пенкейка, Ани. С нашите тънички палачинки няма много общо. Освен яйцата и мляко и брашно де :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...