9 февруари 2014 г.

Гарнирани сърца от полента в доматен сос


Това ми е следващата сърдечна идея  :003:. Тук дори две, заедно с чипса от бекон, с който реших да се заиграя :) при повторно зареждане на тавата, тъй като първата партида бе дегустирана с препечени филии и чаша вино (можело да сменя хартията за втората партида, но факт - хартията при мен е за двукратна употреба :innocent:). А основната идея ми беше освен гарнирането с бекон, да има и  чипс от бекон.  Лентите са тънки, извиват се по две във вид на сърце и се пекат в загрята на 220- фурна за 5-6 мин. Това е за тях. 


За полентата май всеки път пиша, че не е качамак - ще го кажа пак. Качамака е от царевично брашно и моите съвсем съзнателни спомен помнят нещо съвсем друго - по-скоро парено тесто от царевично брашно със сирене, пръжки, или масло, но не и този царевичен грис, на чиито пакети пише "за качамак". Качамак, ама друг път ;D.
Както и да е, продуктите с царевичен грис  също не со лоши, особено ако са гарнирани с повечко сирене, бекон, гъби, маслини....  Доста пъти съм правила, а шишчетата с бекон, полента и сирене са ни любими. Пък и по-добре звучи "Сърца от полента". 


Необходими са: 
~150 г царевичен грис 
50 г  настърган пармезан/твърд кашкавал
1 с.л. масло 
~ по 250 мл  вода и пилешки бульон (или само  вода, но с бульона вкуса му по-добър)

по ~ 150 г :
варено пушен бекон (месо)
маслини без костилки 
гъби 

още  пармезан или твърд кашкавал за поръсване 
ленти бекон за чипса - по желание 
консерва домати - 700 г
2-3 с.л. олио/зехтин,
сол и черен пипер на вкус, 1 с.л. захар 
2-3 ск. чесън
по една щипка чубрица, риган, босилек 
и по прашинка :) от стрити зърно бахар и зърно карамфил (те придават пикантен вкус на соса) 


Приготвяне:
* Приготвя се правоъгълна кутия с размери~ 20/12см. и застила със свежо фолио. Обиконено така изсипвам полентата, когато ще я режа на форми, но тук използвах  силиконови форми-сърца 6 бр. и кутия 10/15 см.  Размера може да е различен, ако е по-малък - сърцата ще станат по-дебели, затова давам ориентировъчни, сърцета са с дебелина 2 см.  
* Бульона и водата се кипват в малка тенджерка, прибавя се сол, ако трябва  и на тънка струя изсипва царевичния грис. 
* Бърка се енергично, докато се сгъсти и поеме водата - около 4-5 мин.
* Прибавят се маслото и сиренето, обърква, докато се разтопят в сместа. 
* Тя се изсипва се в приготвената кутия,  (пълнят се формичките наполовина) заравнява отгоре и охлажда (прибира в хладилник за 30 мин.) 


През което време се приготвя чипса от бекон, "гарнитурата" и доматения сос: 

* Бекона и  гъбите  се нарязват на ситно. 
* В касерола или малка тенджера  се запържват, докато си сменят цвета - 2-3 минути, както се вижда гъбите ми са съвсем малки -  с такива предпочитам да готвя :)
* Прехвърлят се в чиния при  ситно нарязаните маслини и объркват.
* В същия съд/тенджерата се  изсипват грубо пасираните домати, прибавя се олиото/зехтина и фино счуканите скилидки чесън. 
* Включва се котлона на мах степен и се вари, докато соса се редуцира наполовина. 
* Прибавя  се захарта и подправките и се прехвърля в тава, в която ще се допича всичко. 

* Изваждат се сърдечните форми полента от силикона и нареждат в тавата (или се изрязват сърчица с форма за сладки) 
* Отгоре са гарнират с отделените гъби/бекон/маслини и поръсват с  пармезан/кашкавал. 
* Тавата се поставя в загрята на 200* фурна и пече 7-8 мин. 

Това е :smile1: общо време за приготвяне - около 40-45 минути, като се започне от полентата, за да може да стегне.  Сервирането е ясно. По желание. Но соса е малко (поне за нас) - утре повторение на соса с останалите царевични сърца :) 

Лека нощ да кажа :smile1::smile1:







21 коментара:

  1. Така... Опитвала съм веднъж качамак в Трявна и нямаше такава вкусотия! Сега правя компромис и си взимам от 2-минутните пакетчета, уж пак качамак. Е, добавям си разни неща и се получава горе-долу ядене. Даже последните дни си правя почти през ден, доста често (просто е бързо и не е хляб)...
    Сега за твоето предложение Пепи - мисля, че от няколко дни си най-влюбената дама сред блогърките! :) С най-добро чувство го казвам, но отново поднасяш идейно и вкусно ястие! :) И за хартията за печене - имам ли възможност за втори път, аз правя същото. ;)
    Млъквам, че се разприказвах много... Усмивки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Гери, по-леко е с полентата, не е като с хляба :)
      Хубава и спорна нова седмица на теб и много успехи с изпитите!

      Изтриване
  2. Пробвала съм с този царевичен грис, обаче по-гадно нещо не съм яла. Така си го изядоха кучетата. Явно всеки си има свой вкус. Да ме прощават италианците, но нашият качамак не го давам за тяхната полента..

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Вярно е, неведнъж го пиша :) Но като му сложиш сирене, бекон,.... това-онова, положението заприличва на вкус :)

      Изтриване
  3. Пеп, сънувах ви снощи с Мишо. Беше готин сън, а ти сега ми изгряваш с тези сърца. Дай да те прегърна!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. хехех, познавачка такава. Откакто е почнал ловния сезон тази зима, за пръв път имахме "съвместна" неделя.
      Гуш от двама ни!

      Изтриване
  4. Аз съм купила една паста във форма на сърца за Св. Валентин, но сменям идеята веднага с твоите сърца-полента! Много ми хареса рецептата,Пепи! Благодаря!
    Хубава неделя! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. пасата на обяд, полентата - за предястие, Ваня :) Радвам се, че ти допада предложението, ама при вас полентата често се хапва, нали?

      Изтриване
  5. Чудесни и много тематични,Пепи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. а ти защо нищо до сега, хайде де :) зарадвай децата :)

      Изтриване
  6. Пепи, направо ми скри шапката с тез сърдечни предложения, аз нещо се ослушвам:))) Обаче пък сърдечно си се гощавам с твоите и много ми харесват. Полентата /смес за качамак/ първоначално не я одобрявах с едра структура и т.н., с царевично брашно по-ми допадаше, но свикнах и сега си я хапвам с наслада:). Красиво предложение! Прекрасна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И като е подобаващо гарнира, нали, Кате :)
      Приятна вечер и на теб да е!

      Изтриване
  7. Обожавам вкусно приготвена полента, Пепи,
    чудесна идея ни предлагаш: гъбите, сърчицата - оформлението!
    Сърдечни поздрави, успешна, усмихната и влюбена седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Дианка!
      Поздрави и слънчева влюбена седмица и на теб да е :)

      Изтриване
  8. Пепи, поздравления за предложенията, усмихна ме и този път успя да ме заразиш, днес трябва да измисля нещо по повод влюбената седмица! Строхотни идеи, да ти е успешна, все така влюбена и сияйна седмицата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. надявам се вече да си измислила нещото :) Каквото и да е то, сигурна съм, че ще има доволни у вас.
      Много хубава седмица и на теб да е!

      Изтриване
  9. Ох,това страшно би ми се усладило,Пепи!
    И красиво,и вкусно,страхотно съчетание си направила!
    И аз ползвам хартията до тогава,докато става :) .
    Прегръдка и успешна и все така сърцата седмица да ти е!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, мила Роси!
      Сърцата и на теб да ти стане :) Виж какво време ни изгря навън, пролет е!
      прегръдка и много хубава вечер!

      Изтриване
  10. Аз пак не разбрах това, дето ползваш - "полентата" от къде го купуваш и какво пише на него - не е царевично брашно, не е грис за качамак, а кУЙе е ? :) Иначе страшно ме "кефиш" с тези сърца, бравос!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Абе Веси, по нашите магазини е царевичен грис. Същия грис е, на който пише "за качамак", но мисълта ми беше, че това, което се получава от този продукт не е качамак. оня качамак, който помня от дете и който мама чат пат я улавям да ни направи пак :)
      Хайде, давай нещо сърдечно и ти :)

      Изтриване
  11. Аааа, аз съм фен на полентата. Имаш една рецепта с терин с полента - мнооого е добра - честичко си я спретвам в различни варианти. Що да не пробвам и тази? Поздрави, Пеп!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...