4 март 2015 г.

Кокоски


      Най-вкусните кокоски, които сме хапвали :) Толкова вкусни и лесни, че когато ми дойде музата да ги правя, за 4 дни  им се случва поне три пъти. Е, точно в този случай третия път бяха направени много успешно от младите ми човеци :) горда съм с тях. 
      Рецептата е на Роси, която, както и всичките и други са едни огромни сладки хапки :smile1: и ако ме прочетеш, Роси :-*:-* , да знаеш, че всички ние губим от това, че си заряза блога и   темата в Гответе с мен - добрия стар форум разбира се, който ни запозна с много хора и свърза с приятели и от който излязоха куп кулинарни звезди ;D


      Бих ги правила по-често, ако се сещах от време на време да зареждам големи пакети кокос :)  Недостатъци - излизат точно една тава (на фурната, голямата). Предимства - правят се за 10 мин, пекат за 10 и изяждат за 10  :nyam: :nyam:  Давам дозата за две тави (около 80 бр., но зависи и с каква големина ще бъдат) и пропорциите в които ги правя аз, тъй като и Роси е писала, че намалява захарта.  А вие просто си купете 1 кг. кокос (знаете къде продават големи разфасовки) и ще имате за два пъти ;D по две тави. И внимавайте да не купите от ония обезмаслени, или как там бяха кокосови стърготини, защото тогава все едно от стружки са направени кокоските :) 


КОКОСКИ 

Продукти: 
500г. кокосови стърготини 
380 до 400 г захар 
6 средни яйца 
ванилия 



Приготвяне: 
* Фурната се включва да загрява на 180*С.
* Яйцата се чукват в голяма купа, прибавят се кокосовите стърготини, захарта и ванилията. 
* Всичко се обърква много добре първо с вилица, после с лъжица, колкото да смесят хубаво продуктите. 
***Тук вече или ползваме лъжицата за сладолед, за да оформим топчетата, или мокрим ръцете през 3-4 топчета и ги овалваме с длани. Сместа не лепне и се оформят лесно, но моите две лъжици за сладолед са неудобни -е дната е прекалено голяма :) другата - малка. Каквито и да ги направите - гледайте да са с почти еднаква големина, за да се пекат равномерно, тъй като печенето тук е бърз процес. 



* Готовите топчета се поставят на хартия за печене в тавата (или на силиконова подложка)  на неголямо разстояние едно от друго, тъй като не се разливат или надуват по време на печене. 
* Когато се поставят в загрялата вече фурна се включва вентилатор и пекат около 10 до 12 мин. - до леко зачервяване на кокоските. Изваждат се веднага. 


Задължително се охлаждат, преди да отхапите :) така че - въоръжете се с малко търпение.
Ако фурната ви е без вентилатор -печете ги на 190*С. 


26 коментара:

  1. Това за младите човеци звучи чудесно, Пеп :)
    И не разбрах къде продават такъв кокос ?
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И за теб, ДАни :)
      И аз много се зарадвах, като ми показаха кутията и почерпиха:)
      А кокос - големи опаковки - в Метро. Така е най-изгодно, иначе пакетчета по 20-50г, иди ги отваряй само...

      Изтриване
    2. Благодаря ти, Пеп!

      Изтриване
  2. Тфу, Пепи, направо ме уби с тези кокоски. Оня ден като правих за щерката и се чудех как да импровизирам - та само белтък ли не щеш, та шоколад вътре, та малко количество за експеримент, па то си имало и рецепта ... Че биля и бая от време ... Ама кат` не се сетих да питам Гугльото
    Впрочем и аз предпочитам тази разфасовка от 1 кг на Метро, че идва най-изгодна и икономична. Па и бързо свършва ...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Що не питаш де :) А тези, същите, стават и с шоколад вътре - шоколада разтопен, като стяга вече се оформя на топчета, които се поставят в камерата да замръзнат. И завиваш по едно шоколадово топче вътре, така се пекат и си остава там шоколада.
      И отгоре съм ги заливала с шоколад, но тогава не са толкова ефектни :)

      Изтриване
    2. ПП: И да питаш мен, не Гугльото :) Отговора от мен може да бъде по-задоволителен :)

      Изтриване
    3. Първо тебе шъ питам вече

      Изтриване
  3. Пепи, изпревари ме. ;) И аз правих същите, но си чакат реда със снимки. Прекрасни са твоите и отмъквам двечки, ако позволиш. ;) Прегръдки и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хайде, Гери, чакам да видя твоите :)

      Изтриване
  4. Както обичат кокос домашните, няма да им стигнат! :)
    Ти май започваш да имаш достойни заместници!
    Хубава вечер, Пепи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. о да, пък и не са малки човеците, нека да опитват да правят, каквото им харесва :)
      Хубави събота и неделя на теб, Инче!

      Изтриване
  5. Оооо Пепи, тези кокоски са чудесни! И аз съм ги пробвала, кокоските на Роси! Вълшебни са! Твоите са неустоими, чак заразни.....ще трябва да ги правя сега....
    Поздрави и хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нали :) точно заразни са.
      Поздрави и на теб, Ели!

      Изтриване
  6. Aма много време си им дала за ядене, аз бих заложила на по-малко:) Непременно ще ги пробваме, много готини са станали!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дадох, нали две тави правя :) да има да си отядат :)

      Изтриване
  7. Златни топчета си направила,Пепи - хапка истинско блаженство!
    От вчера са ми пред очите и щом свърша диетата, веднага ще направя, че ако ги има сега пред мен "отиде коня в ряката:, както казваше баба. ;)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Съчувствам за диетата, Ирма, дано и идва скоро краят :)
      Прегръдки и з а теб!

      Изтриване
  8. Кокоски не съм правила никога,но съм купувала (отдавна) и като знам посредствените купешки колко харесвам,значи тези ще ме пленят от раз.Само за захарта ще преразгледам случая,нали ме знаеш :)) .
    Прекрасни снимки си направила на зелено и изпъкват кокоските,малки бижута за една вълшебна хапка!Прегръдка от мен и хубав петък да ти е,дреграче мило!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Задължително намали захарта, Роси :) За теб ще бъдат много сладки. У нас нали знаеш, че обичаме много сладичкото.
      Благодаря ти, мила и хубава вечер на теб и семейството!

      Изтриване
  9. Здравейте! Казвам се Ива. Не веднъж съм правила различни неща по Ваши рецепти и винаги са ставали страхотни! Огромно благодаря, че Ви има и споделяте тук тези прекрасни рецепти. Много скоро ще направя и кокоските, вкъщи много ги обичаме.
    Имам само един мъничък въпрос към Вас: Към края на месеца е рожденният ден на дъщеричката ми - става на цели 2 годинки. По този повод искам едни от сладките да са именно кокоските. Питанката ми е следната; Колко време предварително бих могла да ги направя, тъй като с малко и неспящо палавниче вкъщи, времето за приготовление за партито не е много и предпочитам неща, които биха могли да издържат 3-4 дни до събитието. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Ива :) извинявам се за забавения отговор :)
      Кокоските издържат 5-6 дни, но колкото повече стоят, толкова по-лепкави са във вътрешността :) Не знам дали се сещаш, като целувките. Но до 2-3 я ден са добри.
      Тук в блога обаче има други сладки, маслени, трюфел сладките, които заради голямото съдържание на масло колкото повече стоят, толкова по-хубави стават. Ако искаш, погледни и тях.

      Изтриване
  10. Пълен провал,разтекоха се!!!!!!!!!!!!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Рецептата е кратка и ясна от Роси и никога до сега не е имала провал (освен когато веднъж сложих половината количество кокос за тези яйца, но се усетих навреме и добавих други продукти. )
      Търсете кое от продуктите сте намалили, увеличили, температурата каква е била на фурната и загряла ли е била!!!!!!!!!!!!!!
      С тези продукти сместа едва се оформя на някакво топче, камо ли да се разтекат.

      Изтриване
  11. Здравейте! Да попитам - има ли вариант захарта да се замени с друг подсладител? Мед или фурми примерно?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. С мед не, ще стане течна смес, която ще се разтече. С фурми може би, но не знам какво съотношение фурми вместо захар трябва да сложите Освен да пробвате :) Пък и като се пекат фурмите какъв ще е резултата?!? Нямам идея.

      Изтриване
  12. Я, това с фурмите вътре е интересно.
    Добре, че ми припомняш таз вкусотия, която съм правила и аз преди време, но напоследък съм позабравила...

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...