11 август 2016 г.

Октопод на скара


       В този случай октоподът е печен на грил тиган, но това е само защото милото не искаше да запали скарата за "това мекотело" - израз, казан с отвращение :) Обаче на масата ми поднесе огромна изненада. След като опита, заяви, че му харесва. Чух, но си премълчах, 'щото още помня как ме подиграваше в Гърция, че вместо да спя сутринта рано, аз съм обикаляла рибния пазар да търся мекотели (истината е, че се прибрах само с октопод, барбуни, мерлуза и скариди). Ние, сухоземните жители имаме пресни морски обитатели основно в Метро,но за това колко са пресни си имам собствено мнение :) Затова нямаше как да подмина рибната борса. Та авджи Стоев повтори, после потрети, като вече наблегна на това колко много му харесва това месо. В крайна сметка добре, че октопода беше килограм и половина, иначе нямаше да стигне за вечеря на по-бавно хранещите се млади човеци у дома. 
      
      ***Варих го до "омекване" на месото - зъбите на вилицата да влизат леко в него, без съпротивление. Около час и половина, което съвпадна със съветите в интернет, че октопода  се вари за време, равно на теглото му. Приготвих го  като тези печени пипала от калмари, но без щипката червен пипер. Честно казано и на мен месото на октопода ми харесва повече от това на калмарите.  Ето и едно много полезно видео , благодарение на Катето, за всички, които варят октопод за пръв път.



Печен октопод на скара 

Необходимите в случая продукти са:
1 октопод (естествено) 
стрък целина,  стрък девесил, няколко стръка магданоз, малка глава лук, зърна черен пипер и хвойна (защото имам), сол 
~150 мл бяло вино 

2 лъжици зехтин

За дресинга:
сок от 1 лимон
3-4 лъжици зехтин 
скилидка чесън 
3-4 стръка пресен копър

Приготвяне:
* Октоподът  се почиства, изрязва му се окото, измива добре - става си светло розов на цвят. 

* Поставя се в широка тенджера, за да може да се вари спокойно, заедно с другите продукти-подправки. Върху него се поставя чиния, за да стои покрит с вода, докато се вари.
* Вари се до омекване на месото - както писах, пробва се с нож, или вилица, които трябва да влизат лесно в месото. Това с пробата след час кротко и тихо варене. 
* Отцежда се от водата и след като се охлади се нарязва. Основната част на филии (излизат поне 3), а пипалата разделят.
* Заливат се с двете лъжици зехтин и объркват, да се омазни месото и да не лепне при печенето.
* Пече се на грил  тиган, или на скара от двете страни до зачервяване.
* Изважда се в купа и залива веднага с приготвения сос от лимона, зехтина, ситно нарязаните скилидки чесън и копър.



Много интересен  е и  октопод карпачо, както може да видите при Катето -дори да не поднесете само варен от калъпа, винаги може да се запече пак на скара. 

6 коментара:

  1. Оооо, много, много лоша Пепа Стоева! Обожавам октопод, а ти си го приготвила великолепно. Какво правя аз в тази публикация не ми е ясно, но нарочно си го направила, да ме изкушаваш тиииии. Аз карпачото искам да го видя при теб! Не съм пощелива, т.е. не съм докато не вляза в блога ти:))) Мале, снимки ли са, Пеп! Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако искаш да знаеш, преди време ти се доверих изцяло за суши-то и ти повярвах, че не е трудно за правене. Сега го правя често - по 1-2 рулца, за радост на младия мъж у дома. Сетих се за октопода карпачо при теб и естествено - притичах :) знаех си, че няма да сбъркам пак. Ще направя и карпачо, тепърва се срещнахме с това животинче :)))
      Прегръдки и за теб!

      Изтриване
  2. Аз пък октопод само веднъж съм опитвала и от тогава все се каня да се пробвам с него, но все не набирам смелост. Твоят изглежда повече от изкусително, Пепи, така хубаво си го зачервила, такава коричка. Как се спи сега ми кажи! Дразнителка си ти голяма, стигане нямаш! :)
    Прегръдки и от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирме, то смелост не трябва много :) октопод ти трябва. С толкова вкусотии си се справяла, та сега някакъв си октопод да ти се опре ли?
      Поздрави на теб и хубави почивни дни!

      Изтриване
  3. Не мога да я подмина тази публикация. Нищо, че ми причинява глад и стрес :D
    Чудесно животно си сготвила, Пеп!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...