19 февруари 2020 г.

Пържен толстолоб

        Това тук е филе (случайно намерено в рибния магазин), но по същият начин пържа и котлети от толстолоб и шаран. Две любими сладководни риби, които най-много обичаме пържени. Някои от Вас знаят как да си изпържат рибата и да е с хрупкава коричка, но съм сигурна, че има и такива, на които тази "рецепта" ще е от полза.  Тук съм писала за пърженето на дребни риби :)  защото много хора ги пренебрегват заради дребните кости, а всъщност и едрите пържа така - само че филетирани, или нарязани на котлети.  Шаранът за пържене то харесваме да е с тегло до 2.5-3кг - по-големите ни идват твърде мазни. Но  когато толстолобът е голям, дори в магазина го дерат и продават на филета, които освен пържени, може да изпекат и на скара, или на грил-тиган и със сос Терияки по тази ми рецепта.  Всъщност филетата от тази риба ги предпочитам, защото няма толкова кости като шарана. 
Продукти няма да пиша, тъй като зависят от: 1. хората, които ще я хапват и 2. количеството, което сте  купили. 
Смесвам пшенично и царевично брашно в съотношение 3/1 части. за 4 порции риба обикновено стигат 3 кафяни чашки пшенично брашно и такава чаша царевично. (кафяната да се разбира от по 100 мл)
Щипка-две червен пипер - по желание към брашната. 

Почистената, подсушена  и нарязана риба се посолява и оставя в хладилника за поне час да си поеме солта. Понякога ръсвам и черен пипер при посоляването. 
Брашната се смесват на лист хартия. 
Парчетата риба се овалват добре в тях и нареждат на друг лист хартия (може кухненска, или за печене) и оставят 15 мин. Така при пържене брашното не пада в тигана и не почернява. 
Олиото се загрява в тигана - количеството е ок. 1см., а степента на котлона е  2/3 от мощността му - пр. при 12 степени - на 8-9. Тогава се поставят парчета вътре, но да могат "да дишат" :) т.е. да се пържи всяко парче самостоятелно, а не тиганът да е добре натъпкан с парчета риба, защото тогава се пържи по-бавно и олиото не я обхваща от всички страни. 
Пържи се до зачервяване от двете страни. 

Класическата гарнитура за пържена риба е картофена салата, но често я хапваме с   печени картофи с подправки в тавата  - този път вместо моркови - сладък картоф.  
И споделям един сос, който много харесвам с пържената риба - фино счукан чесън, залят със соев сос :) 


4 коментара:

  1. Рибата и аз така пържа, Пеп, но соса ми е интересен, не съм опитвала.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Опитай го, Веси :) неутрализира рибената миризма малко

      Изтриване
  2. Пепи,
    толстолобът е вкусен пържен, аз също така пържа рибата.Но сосът ти е много интересен за мен.Точно такъв не съм правила за риба, а за други меса.Ще опитам и този твой вариант.А зеленчуците ти са прекрасни като гарнитура.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Ели! Пробвай сосчето, само имай предвид солта за посоляването на рибата.
      Поздрави и на теб!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...