30 юли 2012 г.

Маринована пържена бамя


       Май всяка година около в края на юли започвам зимнините и в частност с бамята, тъй като по това време на пазара излиза първата и за мен е най-крехка :) Тогава задължително правя  повече или по-малко Маринована бамя ,  в зависимост колко съм накупила и поне няколко пъти през лятото и Салата от печена бамя,  на която подбирам времето така да се случи,  че да бъде на скара. С въглища и жар :)) 
       Тази е подобна, но малко по-нездравословна - пържена е :). Но пък освен салата е и  чудесна лека  вечеря. Е, с парче сирене, разбира се.

Продуктите 
нямат точна мярка - зависи от това, с колко бамя  разполагате. В 1 буркан от 600 мл. се събират ~ 300 гр. бамя ( предполагам всички знаят, че най-вкусна е младата, с големина като кутре чушка на зеленчука) 

Приготвя се марината:  
отново за 1 буркан от 600 мл. - по 40-50 мл.  олио/зехтин и оцет.
по 3-4 стръка  копър и магданоз, 5-6 скилидки чесън,  1 ч.л. сол и 1 ч.л. мед.
При пърженето зеленчука омеква и се подрежда сравнително плътно в буркана.
а ситно нарязан лимон си сложих като "подправка", след като извадих от буркана.

* Бамята се пържи в  силно загрята  мазнина до  зачервяване от двете страни - на маслена баня, така става бързо и тя самата се пържи бързо, вместо да се напива с мазнината. 
* Изважда се в бурканчетата с поставените в тях подправки,  които се  затварят с капак и обръщат върху него, докато изстинат. 
Това е :smile1: 

19 коментара:

  1. Изглежда много вкусно! Ето какво си правила на село-хванах те:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Тц :)) тези неща ги правя тук, че на село ме гледат странно с тия малки количества от по 1-2 кг.

      Изтриване
  2. Да ти кажа честно много обичам бамя в гювеч. Твоето предложение обаче изглежда много апетитно и съм сигурна, че е! Благодаря ти за вкусните рецепти и идеи! Приятна нова седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Кате, я прегледай предложенията с бамя :)) Много я обичам и аз и за щастие за нея намирам съмишленици и в половинът и в госпожицата.
      Хубава нова седмица и на теб!

      Изтриване
  3. Не помня от кога не съм кусвала бамя, тук не се продава тази вкусотия.
    А страшно много я обичам, направо ще я сънувам тази вечер!
    Бива ли толкова апетитни снимки да правите?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чувствам се виновна. Ако имаше как да изпратя.... ама сигурно ще дойде при теб или сушена, или мухлясала :)

      Изтриване
  4. Охаа, така обичам бамя, а не съм яла от години, рецептата ти е много изкусителна за мен!
    Чудна нова седмица Пепи:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Иве, при теб поне има на пазарите :) сега и е времето.
      Спорна и усмихната седмица и на теб да е!

      Изтриване
  5. И аз, Пепи не съм яла с години маринована бамя, все като допълнение я ползвам, а моите капризи даже и тогава мрънкат. Чудна си я приготвила, с чесънче! Сиренце не виждам около й - идеални другарчета ще са ;)
    Еех, как ме изкушаваш да взема да си затворя 1-2 бурканчета, за асортимент, ако не само заради мен ;)
    За лека нощ е късно вече, но Добро и усмихнато да е утрото ти, Пепи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ирма, в първите години правех за себе си и мушвах по някоя бамя при трушията. Но се видя и след като опитаха, се оказа не толкова лоша, та сега на всяка яхния лятно време слагам и намирам съмишленици.
      Та :) Сложи някоя за себе си, който не иска - да не посяга :)

      Изтриване
    2. и хубава седмица на теб да е!

      Изтриване
  6. Обожавам бамя. Тази става ли за ракийка? Непременно ще я пробвам, супер апетитно изглежда!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. за една не, но за две - да :) т.е. с компания да е.
      Пробвай, ако не тази - то пуканата направи.

      Изтриване
  7. Бамя обичам във всякакъв вариант,Пепи,и естествено си харесвам и този!И аз така обичам-тънка и крехкичка да е.
    Сърдечни прегръдки от мен :)!

    ОтговорИзтриване
  8. Това изглежда невероятно вкусно,а не се и съмнявам че е така

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. През лятото, като излезе може да пробваш да направиш :)

      Изтриване
  9. Много благодаря за рецептата! 1 килограм бамя се събра в два неголеми буркана.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...