20 ноември 2017 г.

Салата от спанак, домати и сирене

  
       Наскоро се шегувах с двата признати сезона в България ;D и тъй като в момента сме в сезон "е.. ти студа", ще споделя една любима зимна салата - салата от спанак, домати и сирене. Преди 10-на години Мише започна да си прави разни здравословни и ползотворни зеленчукови сокове (от соковете най-бързо се усвояват витамини, минерали... каквото имат там зеленчуците и плодовете) и тъй като не можа да ме убеди да си ги пием заедно  :sick: , се споразумяхме да включим спанака като салата. Младите листа са крехки и се комбинират много добре с доматите и сиренето, които са основни продукти. Салатата търпи всякакви добавки, които ще допиша по-долу. Най-големият и недостатък е миенето на листата, но и това се преживава в полза на витамините посред зима.  Хубавото е, че може да се приготви доста по-рано, а преди хапване да се овкуси и разбърка. Така младите и свежи листа заминават на салата, а дръжките и старите - на сокове, или за готвене, или за някакви банички. А в последните 2-3 години на пазара имаме и бейби спанак,  който може да се хапва и с нежните дръжки. Доматите посред зима са дървени :smile1:  безвкусни и я правя или с розови домати, или с едрите черита, които и през този сезон поне имат добър вкус за домат. Тези дни  Веси ме подсети , че не съм публикувала в блога и ето я :smile1: а у нас е готова, нарязана за вечеря, след малко ще  залеем  с оцет и зехтин. 

Точна рецепта няма :smile1:  Основните продукти са
200 г млади листа от спанак 
200г домати 
200г сирене 
оцет, олио/зехтин и сол 
запечени семки - сусам, или белен слънчоглед

Добавките, които много добре се вписат към тази салата са: 

различни видове сирене (за мен) 
яйце (за авджи Стоев) 
обелена, нарязана на дребни кубчета кисела ябълка 
авокадо 
запечено/сварено пилешко месо без други подправки

Ами това е :smile1: Зеленчуците се измиват и накъсват, нарязват. Всичко се обърква и :smile1: ако сложите пилешкото месо - имате дори вечеря. 

Различен, но и приятен на вкус  дресинг от равни части сок от лимон, сок от портокал, лъжица горчица и зехтин също е много добър, да си знаете ! 

8 коментара:

  1. ... с пилешкото (за Кокона) :)))

    ОтговорИзтриване
  2. Много колоритна и любима...,
    но с поръска от сусам не съм опитвала.
    Благодаря, Пепи и поздрави за теб!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Знаеш, че всякакви семки са хубави на салата, Диди :)
      Благодаря ти, поздрави и на теб!

      Изтриване
  3. Пепи,
    имаме спанак в парника ни на село.През цялата зима го ползваме за салати.Лично на мен повече ми харесва за салата отколкото обикновените и различни на вид зелени салати.Спанакът според мен е по - вкусен и по - засищащ.Оказа се,че е много траен.В най - големият студ когато навън има много сняг в парника спанака не замръзва.Чудесна, апетитна и вкусна салата.Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. и аз го харесвам повече в салати, наистина е по-засищащ. Но на село не гледаме - по това време на годината не си ходим често (веднъж месечно само) и той прераства. И разчитаме на пазарския :) Валериана опитах миналата година да развъдя, но излязоха 2 коренчета :) Тази пролет пак ще пробвам.

      Изтриване
  4. Аха, ето - подсетих:))
    Ама с яйце е по-вкусно, що го пропусна?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. на Мише го слагам, аз повечко сирена. Да не стане много белтъчинно на мен :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...