17 август 2010 г.

Козуначени кифлички

Вън е жега. Но се яде, трябва. Вече обещах на този, който може да убеди двамата ми мъже (и мен), че трябва да ядат салати, сирене и плодове по цял ден, седем дни в седмицата, че ще го почерпя с каквото пожелае Grin

Продукти:
10 яйца
500 мл. прясно мляко
500 гр. захар
250 мл олио (ако се замени с масло, стават още по-вкусни)
1 пак. прясна мая (42 гр)
щипка сол
2-3 ампули лимонова есенция
брашно за меко тесто smile1 не знам колко е като тегло. Забравих да отмеря. Меко тесто, като долната част на ухото ни, но еластично. Приятно за работа, за пипане. А тези, които са правили другите ми кифли - такова е пак, много приятно за работа. Над 1,5 кг е, при всички случаи, но следващ път дано не забравя да измеря.

жълтък с прясно мляко за намазване,;
плънка - мармалад с какао, мармалад с орехи, само мармалад или локум
захар, сусам, мак или пудра захар за поръсване

Приготвяне:
* Маята се *хваща" с 1 лъж. захар, щипката сол, малко прясно мляко и брашно - на гъста кашичка.
* Яйцата се разбъркват със захарта, прибавя се млякото и олиото.
* Щом си удвои обем обема, маята се прибавя към яйчната смес, малко по малко се прибавя и брашното - първо с бъркалката, след като стане тежка сместа - с лъжица или с ръце се измесва.
* Готовото тесто се намазва с олио, поставя в купа, завива със свежо фолио и покрива с дебела кърпа за час да втаса (или по-малко ако е на много топло място)
* Премесва се още веднъж, се разделя на топки (колкото портокал), точат се върху набрашнена повърхност - с дебелина около 5-8 мм, режат радиално на 8 или 16 части (зависи колко големи искаме да са кифлите).
* В средата на широкия край се поставя плънката (мармалад или парче локум) и се завива към върха.
* Нареждат се на хартия за печене (или намаслена тава) - достатъчни са 2-3 см разстояние една от друга, дори и да залепнат, кифлите са за закуска, не за "дребни сладки" smile1 .
* Намазват се отгоре с разбития жълтък с прясно мляко и поръсват със захар или семена по желание.
* Пекат се на 190-200*, не засечено време до зачервяване.

exclaim exclaim exclaim Дозата е много голяма. Дори за мен Grin Аз направих половината, но пак излязоха много. Вярно, че сега е горещо, но пък има климатици. Хубаво е, че излизат много; могат да се направят с различен пълнеж, а вече охладени - пакетират и приберат в полиетиленови пликове във фризер. Размразяват се на стайна температура, от вечерта оставени до сутринта са готови за закуска. Тези отдолу са с локум. Тях не ги мажа, когато са готови, поръсвам обилно с пудра захар или фино смлени таблетки подсладител.

39 коментара:

  1. Приказни са, Пепчо :)
    Колкото и да искам да ме почерпиш / :)/
    като му се хапва на човек, жега не жега,
    няма отказване!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  2. Е, теб и жегата не може те уплаши, страшна си!

    ОтговорИзтриване
  3. Пепи,
    приказни са! Каквто значи че дозата е много голяма? Колко излязоха от половината доза? Мисля да ги направя :)

    ОтговорИзтриване
  4. Ах, ах, ах, как си мислех точно днес за кифлички, Пепи.
    А такива не съм яла откакто, ами откакто...абе...дълга история :)))

    Хубав и усмихнат ден :*

    ОтговорИзтриване
  5. Дани, Таня, така е - като му се хапва на човек :)
    Ивка, не може само на бижута да караш, мятай едни кифлички :)
    Дани, ами голяма - като 5-6 тави примерно :) И имай предвид, че това, което аз направих е половин доза от оригиналната рецепта, дето ми я даде тук една съседка. Но ти може да намалиш още наполовина. Или пък да изпечеш и да прибереш във фризер готовите (наистина са вкусни и като се размразят)

    Хубав ден и на вас!

    ОтговорИзтриване
  6. Пепи,
    планирам парти в събота и 1/2 доза ще ми свърши работа. Аз за бройка питах, ама и този ориентир ми е достатъчен :)
    Предполагам мога и да ги замразя сурови и преди партито да ги опека?

    ОтговорИзтриване
  7. Не знам, Дани, никога не съм замразявала сурови и после да пека. А за бройка - не мога да кажа, но е много, то зависи и колко големи ще ги направиш.

    ОтговорИзтриване
  8. :)Огладнях като вълк за отрицателно време!:)Страхотни са,браво!
    Ще ги изпробвам и аз някой по-хладен ден,че...не се диша!:)

    ОтговорИзтриване
  9. Привет, Ондин :)
    Дани, забравях да допълня, щом за събота ти трябват - гарантирано поне 3 дни са си "душичка" - такива, каквито са били след печенето. Може да приготвиш от по-рано.

    ОтговорИзтриване
  10. Ох, чудесно златисти кифличкоци си измайсторила, Пепи! Идеята за замразяването много ми допада.

    Хубав ден :)

    ОтговорИзтриване
  11. Ще ги направя. Точно преди няколко дни си мислех за кифлички.

    ОтговорИзтриване
  12. Фантастични са кифличките, Пепи! Меки, пухкави и сладки, поздравления за майсторството и героизма край горещата фурна! :)
    Сърдечни поздрави и прегръдки :)

    ОтговорИзтриване
  13. Пазех ги наоколо, Евка :)
    Кате, не ни е за пръв път да мислим еднакво :) Жертвай се :)
    Благодаря ви, дами, хубава вечер и на вас!

    ОтговорИзтриване
  14. Направих ги, тестото е чудесно. Половината с мармалад, а другите със сирене. На вторият ден вече ги нямаше :)

    ОтговорИзтриване
  15. Кате, при тази захар в тестото, не стават ли сладки със сиренето
    Благодаря за доверието иначе, много се радвам, че ти харесаха :)

    ОтговорИзтриване
  16. Стават, като сиренките от ученическите лавки от едно време :)

    ОтговорИзтриване
  17. Днес изпробвах рецептата, станаха страхотни кифлички!
    Благодаря за вкусната рецепта!

    ОтговорИзтриване
  18. А аз благодаря за доверието в мен и рецептата, Кристина!
    Радвам се, че сте харесали!

    ОтговорИзтриване
  19. Привет и от мен,
    Вчера ги пробвах и аз. Стават разкошни.

    Пепчо, исках също да попитам дали ще може да споделиш някоя изпитана рецепта за козунак с оглед на предстоящия празник :-)

    П.С. Поздравления за страхотните рецепти.

    ОтговорИзтриване
  20. Благодаря за доверието, радвам се, че ти харесват :)
    Козунак - не, не мога да покажа :) Отказах се да правя козунаци заради приличното количество, което ми трябва по празника.
    Но съм правила по тази рецепта, хубав се получава. То си е козуначено тесто, само месенето е малко повече.
    Аз се отказах вече 3-4 години и не правя, ама сега :)) много подстрекатели се навъдили, май ще взема и аз да замеся една доза, пък ще видя дали на кифлички или на козунак ще иде.

    ОтговорИзтриване
  21. Най-сърдечни благодарности за бързия отговор.

    Хм, Мила Пепчо, като човек, който сам си приготвя бутер тесто, не мога да повярвам, че на връх Великден у вас похапвате кузунаци с яйчен меланж, а не с яйчица от свободни кокошчици.

    Това не е подстрекалтество, просто коментар ;-)

    Поздрави,
    ДиДи

    ОтговорИзтриване
  22. Диди, повярвай, така е. За Великден ми трябват .... поне 7-8 козунака. А машина за хляб отказвам да купим. Затова е немислимо да меся толкова бройки на ръка.
    Мога да поема предизвикателство :)) но с една доза. Ние така или иначе често хапваме козунак на закуска.
    Поздрави и на теб!

    ОтговорИзтриване
  23. Мммдам, за 7-8 козунака си е сериозна работа, наистина.
    Хубав ден,
    ДиДи

    ОтговорИзтриване
  24. И аз бих желала да направиш козунак и да споделиш рецептата с нас... и то тия дни за да може да взаимствам и за великден да направя :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще направя, но не се знае кога :)) Тия дни е мисия невъзможна, да се прибера в 19.30 от работа и да ги започна. По-скоро следващ почивен ден ще е.
      Правих козунаци, когато нямаше хубави - сега се срещат и такива и както писах - възползвам се от това удобство.
      Но ти препоръчвам горещо тези на ТАнита да погледнеш - http://tanitaang.blogspot.com/2008/04/k.html и тези на Роси-Елексир - http://kulinarenelixir.blogspot.com/search/label/%D0%BA%D0%BE%D0%B7%D1%83%D0%BD%D0%B0%D1%86%D0%B8%20%D0%BF%D0%B8%D1%82%D0%BA%D0%B8%20%D1%82%D1%83%D1%82%D0%BC%D0%B0%D0%BD%D0%B8%D1%86%D0%B8
      Копирай линковете :)

      Изтриване
  25. Пепчо, аз не обичам много замразявани и после размразявани тестени... Няма ли вариант на тесто, което да може да се съхранява в хладилник да кажем... два-три дни?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. и аз не обичам, но когато са оставали това е по-добрия избор, отколкото да изхвърлям :)
      Най-добрия вариант е да си замесиш по-малко тесто - 1/2 или 1/3 доза. В хладилника тестото може да се съхранява 1-2 дни без проблем, но когато е по-малка дозата, те ще се изядат за 3-4 дни, през които все са меки.

      Изтриване
    2. Мдам... Тъкмо замесих тестото, цяла доза, за да не оплескам нещо с пропорциите и станаха толкова много, че ще има да храня и комшии, и колеги... :D Дано да станат хубави.

      Изтриване
    3. лелеее, че си бърза :) Ще черпиш, то се видяло, добре, че времето захладня, та не е жега.
      Стискам палци да ти станат (а те ще, стига да втасат добре)

      Изтриване
  26. Здравейте:) Как печете кифличките - първо на долен реотан ли?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не, фурната е включена отгоре и отдолу - равномерно пече, слагам в загрята фурна на 190*.
      Фурната ми е средна големина, скарата за тавата е малко под средното и ниво (не на дъното на фурната, едно нагоре е)

      Изтриване
  27. Благодаря Ви:)) А после как съхранявате кифличките? Не искам да станат сухи и твърди отгоре:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. в голяма найлонова торба :) Ако искате, вместо тези, потърсете - пак тук, на категория кифлички - има едни - Кифлички Калцоне, кифли с мармалад.
      те са с много просто тесто, меси се съвсем лесно, не се препотяваш от месене и са кифличките , които правех, докато моите човеци бяха ученици (и студент) , за да имат от понеделник до петък - гарантирано са меки.

      Изтриване
    2. Благодаря за идеята! Ще опитам и тях:)) Аз съм голям почитател на блога Ви. Месенето не ме плаши -напротив, обичам да меся, при първа възможност ще опитам кифличките.

      Изтриване
  28. страхотни са и изглеждат много вкусни,само едно,недей слага щипката сол при маята,тя се прибавя към брашното

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако се сетя следващия път като ги правя, ще пропусна :)

      Изтриване
    2. Благодаря ти,че ме разбираш,не по тоз начин който повече хора ще го разбират с лоши думи.Днеска правих като твойте кифлички и станаха чудесни.Страхотен е сайта,продължавай все така с повече рецепти!

      Изтриване
    3. Ами аз го знам това :) Че солта се слага накрая на месенето с последното брашно - поне така обяснява един много уважаван от мен майстор готвач по тв Не с маята, защото не и позволява да се активира докрай. Преди години ме беше хванала една страст да меся и хляб, но имах повече време, та си бях купила книга за хляба и много по-често хапваме тестени изделия.
      Обаче го пропускам и като сложа маята в купата - по навик сол, захар ....
      Радвам се, че си пробвала кифличките и си доволна :) Имам голям респект към тази жена, която ми даде рецептата - такива невероятни козунаци и пити съм виждала да прави.
      Благодаря ти :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...