1 септември 2011 г.

Скони с лимон и червени боровинки


Сконите  вече ги избистрихме какво са. Както и при солените, сладките са също така "мързеливки" и "аламинутки". Дебели бисквитки,  изрязани в различни форми.  Което изрязване другия път ще спестя, защото тестото е лепкаво, така или иначе ги дояждаме под името "бисквитки".

Идеята е от тук 

Друга рецепта мислех да пускам днес, но тези бисквитки толкова ми харесаха и  грабнаха, че предпочитам тях да споделя първо. 
И от сега съм сигурна ,че ще ги пиша повече време, отколкото ги правих. Заедно с печенето smile3506  
Месене-рязане - 15 мин., печене - 2 тави по 20.


Продукти: 
150 гр. масло
150 гр. захар
420 гр. брашно  + още малко за точене (брашното ми е пълнозърнесто,  което обяснява мъъничките кафеви точици по повърхността)
60гр. сок от лимон (от плод, не химия) 
2 малки яйца  или 1 голямо (малките бяха колкото топче за пинг-понг)
100 мл течна сметана  (моята е неподсладена)
10гр. бакпулвер (малко пакетче ) и 5гр. сода за хляб.
щипка сол
220-250 гр. червени боровинки

За глазурата: 
2 с.л. сок от лимон и 2 с.л. пудра захар



Приготвяне: 
* Студеното масло се нарязва на тънки филии. 
* Брашното се поставя в купа, заедно с бакпулвера, солта и содата, прибавя се маслото и претрива през ръце така, че да се получат едри трохи. Не е проблем, ако някъде остават малки топчета масло. Прибавя се захарта и отново претрива. oops Цялата операция може да се извърши в блендер.
* В друг съд с вилица се разбиват яйцата; прибавят се сметаната - разбърква;  лимоновия сок - разбърква отново.
* Тази смес се прибавя по малко към  маслената и разбърква, докато се получи гъсто и лепкаво тесто. 
* Прибавят се и боровинките, обърква се всичко добре. 

***Тук ще вмъкна, че  бях решила да ги правя като класически скони - триъгълни,  с глазура, затова направих това, което ще опиша по-долу. Следващата партида обаче  за по-чисто и по-бързо ще оформя  с лъжицата  на топчета.  Така  няма да се налага допълнително поръсване с брашно, или прекаляване с него и няма вероятност тестото да стане твърдо, в последствие - и бисквитите.  Целта е да останат пръхкави.

Могат да се направят и с черни боровинки, стига да не са съвсем меки, че ще оцветят тестото. 

* Работния плот се поръсва обилно с брашно, върху него се изсипва тестото и с набрашнени ръце разпределя на дебел пласт - около 2-2,5  см.  С точилка се изтънява и изравнява "кората" до около 1,5 см..
* С нож се изрязват широки ленти, от тях - триъгълници, или на кой както му хареса, но при рязането ножа всеки път се "потапя" в чаша с брашно - тестото е лепкаво.
* Пак с помощта на ножа (или тънка шпатула) се прехвърлят в тава за печене, застлана с хартия (или намаслена).
* Пекат се на 175* в предварително загрята фурна до блееедо зачервяване (около 20 мин) на средна скара, ако не искаме да са много хрупкави, или  малко повече, ако обичаме хрупкави бисквити.  Но тъй като е скони - препоръката е дебело разточено тесто и съвсем леко зачервени. 
* Охлаждат се и заливат с глазурата - сока и пудрата захар се разбиват непосредствено преди използването им. 
* От тази доза излязоха 1 и 1/2 тави на фурната  - ок. 42/36 см. 


14 коментара:

  1. Пепи, признайте си, че с Инчето сте в заговор срещу тънката ми талия - тя ми излиза с едни невероятни милинки, а при теб тези примамливи скони :)) Скоро ще се търкаляяяям окръглена, ама щастливо ще се търкалям :)
    А сега, след милинките и ти си глобена с едно скони и отивам да си лягам.
    Хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
  2. Лети, доброволно нищо не признавам :)
    Но си вземи едно, ще спиш спокойно :))
    Хубаво утре и на теб!

    ОтговорИзтриване
  3. Аааа,и аз да грабна две,три,че както им се нахвърлихтеееее!Много красотнички са,Пепи!Вкусняшки,както казват рускините:)!
    Тез червени боровинки где намери бързо издай!:)

    Много са ти фотогенични курабийките да знаеш!

    Прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
  4. На пазара, как где :))Това лято гледам черните - май никой не купва, само 1 човек ги продава; всеки ден виждам как се сбръчкосват. Ето днес - почти със сос бяха, пак държи цена 10 лв.
    И тъй като червените са по-евтини (цели 8, но са по-здрави) реших да запася от тях, пак стават за сладкиши.

    Пък иначе фотогенични, ама друг път. Знаеш колко нещо снимах? ....

    Прегръдка и лека нощ от мен :) ЯВно не само аз не спя.

    ОтговорИзтриване
  5. Пепчо, много вкусни изглеждат сконите - не съм правила досега, запали ме:))).

    ОтговорИзтриване
  6. Пепи, този път имах късмет :
    чета ги и си пия сутрешното кафе!
    Ама и похапвам -
    така де, две тави по 20 все има и за мен!
    Дълго писане вярно, ама си струват!!
    Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  7. Много са апетитни, ще ги направя при първа възможност :)) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Пепи,много ,ама много хубаво си оформила блога си!
    Сконите наистина изглеждат уникално хрупкави и вкусни:)
    Нареждам се и аз на опашката,поне да ги пробвам ако може:)
    Пожелавам ти прекрасен ден:*)

    ОтговорИзтриване
  9. Катерина, заради снимка в зелено се наложи да сменя и фона :)) Пробвай :) а после кажи дали ти харесаха!
    Дани, има, има! Да ти е сладко!
    Аелис, пробвай :) Ще ти харесат - както правенето, така и хапването :)
    Кате, чакам отчет; ти си сериозна дама :*

    Хубав петък и на вас, дами!

    ОтговорИзтриване
  10. Задобряваш зад обектива, Пепи! Прекрасни снимки, апетитни скоуни, взимам си един. Прегръдки и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  11. Стърже ми вече, макар че не съм яла сконти и не ми е много избисрено какво е точно :)), обаче пък изглеждат прекрасно с тези боровинки!!! И маникюрът ти си го бива :)

    Хубав уикенд :)

    ОтговорИзтриване
  12. Моят, да :Р с розов лак :)
    Сконите (или с -оу)са ирлански содени питки. Сладки или солени, изрязани в различни форми. Виж в Уикипедия за по-подробно. Важоното е, че са бързи и вкусни.

    Евка, много благодаря. Казах на една дама, че ще се постарая с вертикалните снимки (не съм правила до сега такива), ако ли не успея със сконите - ставам вегетарианец.
    Винаги съм казвала, че дядо Боже си знае работата. Дори и в мъгла не се виждам да стана веге.

    Дами, утре е работен ден, какви са тези пожелания за уикенд :)) Но ви благодаря и ви пожелавам лека и спорна събота и хубав неделен ден!

    ОтговорИзтриване
  13. Върнах се да прочета от къде взе боровинките,Пеп!
    По нашия пазар май не съм срещала.Но малините още се класират и то на много прилична цена.
    Снимките са си супер,не си се изхабила напразно :)!
    А,че не спиш само ти по нощите знай ,че имаш компания в мое лице.Всяка вечер,ако сме у дома,обхождам блоговете до към 1.00ч.

    Поздрави от мен!

    ОтговорИзтриване
  14. Докато мине някой полузаспал мъж да си пребере жената, нали :)))
    Ще вървя в петък да търся аз, явно и те не са търсени и оня ден бяха доста поизсъхнали.
    Хубава седмица, Роси!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...