1 октомври 2014 г.

Млечна гъбена крем-супа


      Позната на някои хора като норвежката гъбена крем-супа на Винце.
Нищо, че не разбрах защо е кръстена крем-супа, като не е пасирана, но аз си я пасирах и така ни хареса. И което е най-важното за мен - едното ни девойче, което не яде никакви супи,  удържа на обещанието си да яде крем-супа  и и' хареса (надявам се не го каза от куртоазия :tender:) Заради голямото млечно съдържание на човеците им  заприлича на гъбен сос   :nyam: , но по-рядък.
     Тази невероятна гъбена крем-супа е семпла, без много продукти, но пък  вкусна и точно тази - много ароматна, заради хубавите горски гъби (булка и манатарка) , които вложих в нея. И нищо, че самата аз не съм любител гъбите (особено на култивираните печурки), тази със сигурност пак ще я направя, защото си замразих манатарки:tender: Ако не сте я пробвали - опитайте, със сигурност ще я харесате, освен ако не сте любител на гъбите :girl_haha: 


Продукти за 6 порции (всички мерки са "около") : 
400 г  гъби (тук манатарка  и булка, както писах горе) 
300 мл вода 
300 мл пилешки бульон (моят е от пиле, но може да ползвате вода  с кубче ;D
300 мл прясно мляко
500 мл  течна готварска сметана 
3-4 с. л  масло/ за пържене на гъбките/
2-3 с.л  препечено брашно ( или царевично нишесте)*** 
сол и черен пипер 

Приготвяне:
* Гъбите се  почистват, нарязват и запържват в маслото. 

* Прехвърлят се в купа (на пасатора) заедно с прясното мляко и се пасират (може грубо -може и фино, по желание). 
* В тенджера се кипват водата и бульона. 

* Прибавят се пасираните  гъби  и сметаната; посолява се.
Оставя се да поври около 10 мин. .
* Прибавя се размитото с малко вода брашно и оставя да поври още 3-4 минути. 
* Отстранява се от котлона и поръсва с черния пипер. 

* Сервира се с крутони,  или с препечени филии :) 

*** Брашното може да бъде  по-малко или повече, в зависимост каква гъстота искате да предадете на крем супата.


13 коментара:

  1. Къде беше тази рецепта, когато минaлата седмица търсих как да направя гъбена супа, м? :D

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. в процес на приготвяне :)) В четвъртък я готвих. Ама така ще имаш повод пак да направиш гъбена крем супа

      Изтриване
  2. Супичката е много хубава Пепи. На мен ми бяха донесли миналата седмица 2.5 кг. печурки, та се скъсах да готвя ястия с гъби. Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. гъбена година, а :) Толкова много тук казват ,че не са имали. Видях ти гъбените менюта :) Да ни е сладко!

      Изтриване
  3. Отговори
    1. да си направиш, Боби, ще ти хареса!

      Изтриване
  4. Тъкмо се чудех откъде ги измъкна тези симпатични топчета върху супата. Приказна е! Имам гъби, правя я!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. хайде, ще чакам да видя с какви гъби си я приготвила :)

      Изтриване
  5. Добре си решила да я пасираш, чудесна е станала! И с крутоните се вързала добре, вкус, аромат и уют - ей това си поднесла в тази купичка, Пепи! Голяма прегръдка от мен и прекрасен октомври!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ей, КАте, от теб направо като поезия звучи :)
      Прегръдка и хубав окоомври и от мен!

      Изтриване
  6. Мммм,много би ми се усладила,Пепи,особено с тези ароматни гъби и сметана!Страшно ми харесаха търкаленцата-крутони,къде ги има,Пепи?Пожелавам ти хубава и отпочиваща неделя,мила!

    ОтговорИзтриване
  7. И мен ме интересуват тези симпатични крутончета,от къде са?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Крутоните са от Лидъл, а на пакета пише "Перли за супа" - вкусни са, дори само така да ги хрускаш :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...