21 октомври 2018 г.

Печен свински джолан в плик

        И с пенливо вино.  И шпикован със скилидки чесън. 
       Отдавна се каня да споделя тази  ми "гениална" идея за печене на месо с пенливо вино. Сигурна съм, че в почти  всеки дом от време на време се появява някоя бутилка - къде от празник, къде от Нова година  и се чудите какво да го правите. Лично аз след всяко отваряне на бутилка пенливо вино си обещавам да направя френска лучена супа, но за съжаление доброволци за яденето и не намирам ( а е супа, все пак, не порция пържени картофи). В последните 2-3 години   пенливото вино у нас е Просеко - ако се сетите, потърсете го - наистина е приятно и за пиене и за готвене :)  
       Малко информация за него:  Просеко е вид пенливо вино - долу горе толково популярно, колкото и виното Шампанско (за истинското говоря). Шампанското идва от Франция, областта Шампан и може да бъде бленд, или едносортово вино, направено от Шардоне, Пино Ноар и Пино Мьоние. А Просеко е от Северна Италия, областта Венето и се прави от сорт Глера (просеко).  Методът за производство и на двата вида пенливо вино е различен - основно втората ферментация. Казват, че и на вкус  са различни, но все още не съм опитала истинско Шампанско от Шампан :) Но  пък мога да Ви предложа да опитате Снежно вино от кралската изба от Балчик - неповторим вкус ....  (имат и онлайн магазин, от там си зареждам) и за разлика от пенливите вина  то никога няма да има шанс да сготвя с него :)   
        Ако Ви примамва мръвката от екрана - пенливото вино може да  замените с равни части газирана вода и бяло десертно вино. Но не и сайдер :) доста сладък идва на вкус за месото, пробвала съм - не ми харесва.  А иначе приготвянето е в плик - от поредицата бързи месни основни :) печени в плик мръвки.        
 Продукти: 
1 джолан ~ 1,5 кг 
по 1 каф. лъжица сол и смлени  черен пипер, кимион, кориандър 
по 1 с.л. червен пипер и брашно 
6-7 скилидки чесън 

200 мл пенливо вино 
и плик за печене :) 

Приготвяне
* Обелените скилидки чесън се мушват :) (шпиковат) в месото на няколко места. 
* Подправките се смесват и поръсват върху месото. Потупват се с длан, за да останат по месото :) 
* Месото се поставя в приготвеният плик за печене. 
* Внимателно се налива виното така, че да не отмие подправките от месото. 
* Пликът се завързва, поставя се в тава и заедно с нея - във фурната, на 160* . 
* Пече се ~ 3 часа. Когато се извади, пликът се срязва и изважда месото. Тъй като останалият сос е много вкусен, може внимателно да се изсипе в малка тенджерка/късерола и сгъсти с лъжица царевично нишесте. 

Гарнитурата е от задушени моркови и броколи с масло.
Продуктите са:  2 моркова, глава от 300г броколи, 2 лъжици масло, 3 скилидки чесън 

В подсолена вода се кипват  за 3-4 мин. почистените и нарязани (на пръчици тук) моркови. Прибавят се накъсаните на розички броколи и варят заедно още 2 мин. Отцеждат се и веднага заливат със студена вода. Прехвърлят се в тиган, заедно с маслото и смачканите цели, необелени скилидки чесън. Пържат се, докато водата от зеленчуците се изпари напълно. 




12 коментара:

  1. Жесток загар имат!
    И аз съм от тия, дето готвят с разпенена напитка :D
    Слагам във всичко, в което мога, докато не свърши :D

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А аз преди години все го пазех за Забайон крема.... както скоро пък за лучената супа. Добре, че често готвя месо, та му намерих приложение, иначе само го премествах по шкафовете.

      Изтриване
  2. "И с пенливо вино. И шпикован със скилидки чесън." и добре че кривна от темата:), че дори и само снимката ми стига да се "точа" тука пред монитора. Правих преди време едно свинско с шампанско, ама някак това заглавие все ми се струваше странно. Виж при теб с това Пенливо вино звучи класно. Джоланчето е екстра, Пеп, в момента имам само пенливо, без джолан:))) Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хехехе, Кате, сигурна съм, че ще намериш къде да вложиш пенливото вино :) Та дори само с чиния сирена.
      Поздрави и на теб!

      Изтриване
  3. Чудесно изглежда джолана. Колкото до просекото май съм изостанала, то с алкохола нали сме на ти. Вземам обикновено някакво шампанско, каквото има в кварталния маркет за да се отчетем на Нова година:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. в кварталния нЕма шампанско, Веси, има пенливо ;) Шегувам се, ние сме израснали с това му име на пенливото. Новата година наближава, като вземеш за празника, после сготви остатъка с някоя мръвка.

      Изтриване
  4. Мммм, какъв загар има само! Аз до пенливо вино не стигам, но виж бира редовно и щедро слагам:)) Поздрави, Пепи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, бирата е включена от дълги години в готвенето ми :) Няма да забравя първия път, когато ни посрещна новата ми тогава чинка - от Кйстендил - с печено пиле с бира, аз на около 12 години, колко бях изумена. После вече и мама готвеше и свикнахме за печеното пиле, после вече и всички меса.... Много е подходяща.
      Да пробваш с вино ;)

      Изтриване
  5. плика дупчили се с игла?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не. Аз не дупча пликовете с игла. Когато се чуе, че закъкри вътре месото, намалявам плика и няма вероятност да се пусне.

      Изтриване
  6. Благодаря за чудесната рецепта! Направих я с някои промени в подправките и тъй като сме на диета и имаме ограничено масло, сварих броколите и морковите и ги сложих в тиган с течността от печените джолани. Супер вкусно и лесно дори за начинаеща готвачка като мен:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Голяма част от рецептите ми са лесни, но обяснението е повечко, да не Ви подвежда.
      Радвам се, че сте харесали джолана!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...