11 октомври 2009 г.

Кюстендилска кавърма




Докато бях ученичка живях 4 години в натурализирана в Ямбол кюстендилка - чинка ми.  В началото разликата в кухнята с нашата ми се струваше огромна, но после се оказа че имат доста вкусотии в онзи край. А много от тях бяха бързи и "мързеливи"  . Тази кавърма и един зелник, който правеше и не знам кога ще пробвам да направя аз, са едни от нещата, които ми останаха трайно и вкусово запечатани :) 




Необходими продукти:

1-1,2 кг свинско или телешко месо без кост
4 стръка праз
200мл червено вино (или 70-80мл червен оцет)
200мл вода
1 к л черен пипер
1 ч л червен пипер
70-80 мл олио
2 дафинови листа

4-5 яйца (според броя на порциите)

Приготвяне:

Месото се задушава в мазнината и малко вода.
Прибавят се червения и черния пипер, останалата вода и виното/респ. оцета
Праза се нарязва не много ситно и се прибавя половин час след като месото е завряло.
Когато то и праза са омекнали, се прибавя дафиновия лист и изсипва в тава (сосът трябва да е останал наполовина)
Правят се "гнезда" в които се чукват яйцата и се запича за 10-на минути във фурната.
Сервира се, като на всяка порция трябва да има по едно яйце и се поръсва с червен пипер.

Вместо в тавата, кавърмата може да се разпредели в гювечета, а  яйцето се чуква във всяко от тях.
Добър апетитsmile1 

8 коментара:

  1. Супер, вярно че е бързо и вкусно!И аз правя кавърма с праз!Поздрав!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. нали е лук, няма как да не е хубава, Сонче :)

      Изтриване
    2. Аха! Обичам месо с яйца. Това ще го ядат и у нас :)
      Поредно благодаря!

      Изтриване
    3. Моля, ще чакам отзиви :)

      Изтриване
  2. аз съм от кюстендил тази рецепта за първи път я чувам,ама хубаво изглежда

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ти си млада, Петя, сигурно не си била родена, когато чинка ми (тогава на 30) се е омъжила и дошла да живее насам :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...