2 август 2010 г.

Кетчуп


Кетчупът в магазините е пълен с консерванти. И няма начин да не е, както почти всеки друг продукт. Опитвайки се да ги избягвам до колкото мога, лятото се халосваме да правим разни консерви, много от тях с купени зеленчуци (защото не може толкова много да ни отглеждат), но поне да знаем, че наличието на Е-та е минимално. Кетчупът е един от тези продукти, а децата го обичат. Така се започна и размяна на листчета с рецепти, от тук от там, но все не беше като купения - а на децата хич не им дреме колко Е-та има вътре, искат си него. Докато преди 5-6 години попаднах на тази рецепта от приятелка и много се хареса, още от първата проба.

Продукти:
10л прясно изцеден доматен сок без семки и люспи
сол на вкус - около 4-5 с л е
700гр захар

350мл оцет 6%
4 с л чубрица
15г кимион
15 г черен пипер
5-6г бахар
7-8 бр дафинов лист
1 ч л лют пипер

7 пак. х 80г натурално царевично нишесте  - без оцветители и аромати
10 г лимонена киселина (лимонтозу)***

Приготвяне:
* Подправките се мелят ситно.
* Прибавят се към оцета и сместа се завира.
* Като заври се изключва, затваря тенджерата/купата с капак и оставя да престои 2-3 часа.
* Прецежда се през няколко слоя марля или тензух.
* Доматеният сок се слага да ври - докато изври 1/3 от него и остане около 7л. ***
* Прибавя се солта и захарта.
* Изважда се в тенджера около 600 мл от сока и се оставя да изстине.
* Останалият сок през това време ври "с ключ"
* Ароматизираният оцет се прибавя към доматения сок и е добре да поври 6-7 мин. с него

* Нишестето се размива в добре охладения отделен доматен сок. .
* С енергично бъркане (аз го правя с големия тел за разбиване на яйцата) се прибавя към врящия доматен сок.
* Прибавя се по малко, ако трябва не се изсипва цялата смес с нишестето, тъй като изстине се сгъстява още малко.
* Като се извади на чиния и капне - капката трябва да се стича много бавно и застива, или проба няколко капки на чинийка и след 2 минути като се обърне обратно - да не са мръднали.

**Запечатва се в буркани и се вари не повече от 10 мин.
**От тази доза излизат 17-20 бурканчета по около 400г 

*** Лимонтозуто се слага, ако готовия продукт е за бърза консумация - прибавя се в кетчупа, разбърква, налива вряло в буркани, запечатва и обръща на капачката, за да залепне силикона и. Но при тези случаи не винаги издържа до пролетта, както стерилизираните.
***Ако се прави от готово доматено пюре - дозата е 2.5 кг пюре, които се разреждат с 4-5л вода.
Нататък се процедира както по-горе (зимата като свърши този, правя от доматено пюре)

97 коментара:

  1. Пепи, харесвам идеята за домашен кечуп. Мисля, че съм попадала някъде на рецепта на Джейми Оливър. Ще си я копна :) Много добре ми изглежда, а и щом ти го препоръчваш - имам ти доверие :)
    Хубава вечер от мен :)

    ОтговорИзтриване
  2. Пепи, обичам кетчуп, а твоя изглежда страхотно !
    Изключителна снимка!
    Поздрави и прохлада/ ако я има някъде/

    ОтговорИзтриване
  3. Зори, аз имам и други рецепти (както писах доста изпробвах) но този е най-фин и най-много ни харесва. Винаги можеш да намалиш дозата за проба. Забравих да спомена горе, че онези несполучливите опити заминаваха в яденетата - много манджи носят на този сос като подправка :)
    Дани, няма прохлада :)
    Благодаря ти, понякога се старая и ми се получава :) (каква скромност, а .....)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Извинявам се глупавия въпрос, но какво значи, да ври "с ключ"? Благодаря! :)

      Изтриване
    2. нее глупав :) Ври силно, образуват се онези мехурчета при бълбукането.
      Така водата в продуктите извира много по-бързо и се използва този израз "Ври с ключ"

      Изтриване
    3. Ей сега метнах 1 доза!

      Изтриване
  4. Пепи, много добре изглежда! Всяка година затварям различни варианти. Ще пробвам и твоя!

    ОтговорИзтриване
  5. Пепи, не само само изгледа превъзходен, но съм убедена, че е и също толкова вкусен. Не използваме вкъщи, но пък ми даде идея да си консервирам сос за пица. :)
    Прегръдки и пожелания за безброй усмивки :)

    ОтговорИзтриване
  6. Лулу, имай предвид, че дозата е голяма.
    Евка, половината у нас също отива намазване блата за пицата :) А половината на другата половина - за върху пицата :)) Време за консерви е, все пак :)
    Благодаря ти :)

    ОтговорИзтриване
  7. Направих го, стана чудесен, само дето ми излязоха само 12 бурканчета:) от 500 гр. ,ще трябва да правя пак:)))Благодаря за страхотната сполучлива рецепта и на подправки и на сладост, на всичко е много хубав.

    ОтговорИзтриване
  8. Явно се разминаваме в количествата на изваряване :). Като се замисля обаче, ползвам конфитюрени буркани, някои от старите, 400 мл, но някои от новите с винтови капачки са 380, 360 мл. Най-вероятно и от двете накуп е.

    Подведох те, но ще трябва да направиш още веднъж, щом ти харесва :)

    ОтговорИзтриване
  9. Пепчо, много ти благодаря за рецептата! Кетчупът е чудесен. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  10. Аз също много обичам кетчуп! :) Поздравления за хубавата статия!

    ОтговорИзтриване
  11. Аз също тези дни пробвах рецептата. Получи се чудесен кет-чуп. Който обича домашно приготвени пици и спагети, може да опита да си приготви и домашен кет-чуп. Получава се с вкус на купешкия, но без консерванти и стабилизатори е освен вкусен и полезен.

    ОтговорИзтриване
  12. Радвам се и благодаря, че се довери на рецепта от непознат човек :)
    С такъв кетчуп и аз хапвам спагетите :))

    ПП: Защо пишеш кет-чуп? Вярно, че идва от Китай, но така ли се произнася?

    ОтговорИзтриване
  13. da minalata godina go napravih i mnogo ni haresa....bravo

    ОтговорИзтриване
  14. Здравей, харесвам рецептите ти и ти благодаря!
    Интересува ме как добивате "прясно изцеден доматен сок", аз имам една китайска машинка, която обаче изкарва доста рядък сок, това ли е, което се търси да се постигне, или трябва да е по-гъст?
    Интересува ме и от какво количество домати горе-долу получавате 10 л. сок?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. тип месомелачка са нашите, с приставка, която е за отделяне на люспите и семките. Обикновено минаваме по 3 пъти през нея, за да изцеди хубаво сока, защото след първото преминаваме през машинката остава голяма част от месото в тази маса, която се изхвърля с люспите. И така, като се премине 2-3 пъти през машинката за сок, за 10л. сок трябват около 12л. домати. Но не ги приемайте като точна мярка, зависи доматите колко са месести - колкото са по-месести, толкова бързо ще се извари сока и съответно може и по-малко сок да е необходим. А ако са много воднисти, ще се изваряват повече време и крайния продукт за кетчупа ще е по-малко.

      Изтриване
  15. Като този в магазина е но аз реших да спестя 2/3 от захарта и сина ми пак много го хареса

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да му е сладко! Важното е, че харесал, а захарта - ще си слагате по ваш вкус, ясно е :)

      Изтриване
  16. Може ли и аз да се включа? В къщи имам любители на кетчупа и затова се заинтересувах от тази рецепта.Правих преди няколко години, но тъй като машинката за сок доста ми изморява кръста, реших по-мързеливо да се справя. Нарязах доматите и ги сложих да врат. Когато започнаха да отделят сокове,ги минах през цедка. Така всъщност си се получи доматен сок. После вече дойде ред и на нишестето. Вашият обаче ми харесва с подправките. Този дафинов лист сигурно дава по-пикантен вкус. Това лято ще го пробвам с удоволствие. Благодаря за добрата идея.
    Юлия Йотова

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може, разбира се :)
      Здравейте, Юлия :)
      Преди да стигна до точно тази част на рецептата, пробвах няколко рецепти, в които имаше други подправки - карамфил, розмарин, хрян... както и ябълки в продуктите. Но точно в този вид с дафиновия лист и бахара ни допадна най-много. Пробвайте лятото :) а ако имате доматен сок - може и по-рано :)
      Поздрави, Пепа

      Изтриване
  17. А лук и чесън не се ли слага -или чесън на прах?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се получи доматен сос.
      Не че кетчупа не е доматен сос - писах в мамата - първите години го слагах - или пасиран, или на глави и после го вадя - направо ми докарва на манджа дори с него.
      Но не ти пречи да пробваш, мож пък на теб така да ти хареса.
      Просто в моя вариант на кетчуп лук и чесън няма.

      Изтриване
    2. ПП: Още нещо - понеже спомена нишестето, че не искаш с нишесте, защо чесън на прах? Той също е химия, ако ще слагаш - по-добре сложи истински чесън-

      Изтриване
  18. Вуйчото на мъжът ми си правеше сушен чесън и аз си мислех,че този смленият е също такъв,не знаех че има и химии!?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. в домашни условия да, но този, който с е продава в промишлени количества.... Някак си не ми се вярва някой да чисти такива огромни количества чесън и да суши. Половинът има приятел с голяма фирма за подправки ,ще взема да го питам как добиват чесъна.

      Изтриване
  19. Разлика при приготвяне с двата вида нишесте наблюдава ли се?Кое е по-добро?
    Току-що направих 1/2доза с 1,25кг пюре,2литра вода и 4 пшеничени нишестета.Но ми се стори,че извлека на подправките с оцета не ми увкуси достатъчно - пуснах подправките с марля да поврат във сместа и добавих още кимион и чер пипер даф.лист и карамфил.Но кимиона е дошъл в повече и доминира.
    Като цяло съм доволна.Но ми се струва,че може една идея по-рядко.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Зависи каква "поносимост" има човек към кимиона :) у нас се яде много, но ако у вас не - ще го усещаш, няма как.
      За гъстотата - го пиша навсякъде - трябва да го усетиш, няма как, всички домати пускат различно количество сок и така се получава. Но веднъж като направиш, за следващия път ще знаеш кога да спреш да наливаш нишестето за сгъстяване - почти никога не го слагам цялото количество. Преценям в момента, в който го наливам и докато разбърквам соса. Като имам предвид, че след като изстине ще се сгъсти още.
      Затова - подправките и сгъстяването са неща, които няма как да се препоръчат с точност - следващия път ще знаеш как трябва да бъдат и кое да намалиш/увеличиш по твой вкус. Ето например карамфил имаше в рецептата, която ми дадоха, но след като го пробвахме - го "изхвърлих" от нея. Не ми харесва аромата му.

      Царевичното нишесте ми е по-неутрално на вкус и само него ползвам. Пшенично аз не съм, някой ползва и каза, че пак става, но не съм пробвала с него аз. Винаги имам запаси от царевично нишесте.

      Изтриване
  20. Пшеничното нишесте също не е с натрапчив вкус-просто стана много гъсто и на вкус е 1:1 старата лютеница Хорце.Но ми харесва.Ще намаля нишестето наполовина.Но пък да не би да има разлика при сгъстяването на двата вида?Смятан този път да го сменя подправките за проба-карамфил ,канела ,джинджифил.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Знам, че е с неутрален вкус, но ползвах за сгъстяване на един бял сос, който не ми хареса, или просто си внуших с него. Затова предпочитам царевичното. Но може и да има разлика при сгъстяването - виж на пакетчетата за колко течност е и едното и другото (с еднакъв грамаж нишесте).
      Пробвай с ароматите, докато ти харесат на теб :)

      Изтриване
  21. Не пише нищо и на двата пакета -на Биосет са нишестетата.
    Ще пробвам.И малко без нишесте също.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не може да не пише, всеки продукти има указано тегло на опаковката.
      Или е 60, или 80гр.
      Но се сетих, че по всички книги и кулинарни предавания, а и лично от проф.готвач съм чувала, че ползват царевично нишесте за готвене. Никъде не пише или казват пшенично и сега ще изтрия тази алтернатива "или пшенично" горе в пубикацията. Явно има значение и за мен въпроса с нишестето е приключен. Дори на това на Биосет пише "Натуралното нишесте се използва в готварството за приготвяне на кремове, супи". На пшеничното не пише, че е за готвене.

      Изтриване
  22. С царевично нишесте е по-добре.Втората доза беше с такова.Първата с пшенично,защото реших да купя нишестето от кварталното магазинче ,и продавачката даже не беше чувала за царевично.
    Царевичното нишесте дава по-добра консистенция и вкус,При пшеничното се наложи да пасирам.
    Вторият път сложих друг набор подправки и ми хареса -явно съм прекалила с кимиона. Аз слагам на вкус и тъй като при прецеждането на извлека ми се стори вкуса слаб,добавих още.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. е, явно затова царевичното е за готвене. Ама и аз с пшенично не съм правила - щом са ми казали - царевично, такова слагам. Но наистина го няма по всички магазинчета и аз обикновено се запасявам с по десетина пакета.
      Важното е, че вече си постигнала твоя резултат.

      Изтриване
  23. Пробвах го! Стана перфектен. Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  24. Благодаря Ви за споделената рецепта.Днес направих кетчупа и се получи супер.Сигурно е , защото използвах за сгъстяване царевично нищисте на д-р Йоткер :))).Ще се прави пак , че днес намалих дозата на половина за проба.Желая Ви успещна нова седмица.

    ОтговорИзтриване
  25. Благодаря и аз за оказаното доверие :) и много се радвам, че ви е харесал. Дори да не направиш голямо количество, зимата можеш да си направиш от готов доматен сок. САмо да го има.

    ОтговорИзтриване
  26. Направих кетчуп по тази рецепта днес и се оказа страхотен. Имам много домати и не знам какво да ги правя, поради тази причина опитах. Дадох на няколко комшийки да опитат и вички ме питаха за рецептата, много им хареса :) Сега правя втора (двойна доза). Доматите, захарта, оцета и нишестето ги мерих на електронна везна, а останалото беше на око. Втората доза по същия начин. Pep-4o, страхотна си. Много благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря и аз, Сиси! Хапвайте със здраве!
      Но щом вече знаеш какъв трябва да е на вкус и на гъстота - можеш да не си губиш време с везната :) на око.

      Изтриване
  27. Пепи, благодаря за рецептата - страхотна е! За първи път попадам на рецепта с нишесте и нали е от теб, та смело изпробвах. Много готин стана. Не съм гледала снимките, но ако има добри ще си запиша рецептата и на моя блог :) Направо е в десетката!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако е без нишесте, Снежи, ще стане на доматено пюре, или сос някакъв, подобен на лютеница. Радвам се, че ти е харесал точно такъв и чакам снимковия материал :)

      Изтриване
  28. Искам да благодаря за рецептата. Беше от първите резултати в гугъла и се доверих на нея.....Имахме голям добив розови домати и освен стандартните рязани в буркани, решихме да направим кетчуп. И моите деца обичат пица с кетчуп, аз с удоволствие спирам да купувам готовия. Никога не съм консервирала кетчуп, но се получи много добре. От 12 л. чист сок от розови домати + г.п.подправки без лютото излязоха точно 25 бурканчета от лютеница. Дори повторихме и затворихме общо 2 дози. Използвахме цялото количество нишесте, но може би догодина ще сложим 1 пакетче по-малко. Иначе консистенцията е добра, но една идея по-гъста от представата за кетчуп...Taneto.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Всеки път се радвам, че на още някого е допаднал този вариант на кетчупа :)
      Скоро една близка ми каза "Ама аз го правя с ябълки" - хубаво, то и ние минахме през ябълки (пише го по-горе) но не е нашия той. И тъй като децата са основните дегустатори се водим по тях - този се консумира с удоволствие на всякакви пици и спагети :)
      Хубав ден, Тането!

      Изтриване
  29. Каква марка готово пюре ползваш?В каква разфасовка -по колко грама?В момента ми изпратиха сгъстени домати -тип пюре -домашно.Нямам везна и не мога да открия къде съм оставила кантарчето.Пюрето е в пластмасова кофичка от конфитюр от 1кг.
    Преди години съм купувала пюре което беше с гъстота на онзи мармалад дето се реже,едвам се отделяше с лъжица.Пюрето,което ползваш такова ли е или по-рядко -като лютеница.Моето сега е точно като лютеница.
    Искам да знам колко вода да му прибавя или да сложа доматен сок.
    Лятото кетчупа ми стана прекалено гъст,като изстина при положение,че и в двата случая слагах по-малко нишесте от написаното по-горе.При втората доза беше и по-малко.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марката е домашно :) В един момент винаги са повече доматите и изваряваме, прибираме в трилитрови буркани. От тях ползвам, по-рядко е от лютеницата.
      Пробвай с вода, няма смисъл от доматен сок повече, достатъчно наситено е.
      Вече знаеш как трябва да изглежда, не слагай всичкото нишесте, когато започнеш да сгъстяваш, ако е много.
      Когато изстине наистина се сгъстява, но като заклатиш енергично бурканчето, се превръща отново в "гъст сос". Зависи на какъв кетчуп сте свикнали.
      Много голямо значение има дехидратацията на сока докато ври - колко ще го извариш, колко наситен ще остане доматения сок Също и марката на нишестето (ползвам на Шидеров) Знам ли, на Биосет може да е с по-различно съдържание на веществата (както с брашната напр.)

      Изтриване
  30. Благодаря,моето като лютеница.Значи ще разреждам на око.
    Уж правих лятото и забравих...
    На Шиндеров нишесте съм виждала в СБА ,но мие непознат марка и мислех,че са некачествени.
    По принцип купувах подправки на Меркурий,последно от Лидл,защото ми е близо.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. откакто си купих един сусам, който миришеше на подправки, повече нищо на Меркурий не купувам.
      За другото ти писах :) окомера е най-точната мярка :)

      Изтриване
  31. Не съм попадала на нещо такова.Но аз не ползвам всички техни подправки.Нашите магазини зареждат и Биосет.
    Днес направих една малка доза кетчуп.Сложих 1 пасирана глава лук + 4-5 скилидки чесън,2-3 малки ябълки,пасирани и обелени.Настъргана целина от глава,не листа.Количеството не преобладава и не се натрапва,ябълките не се усещат,просто вкуса е обогатен.Сложих карамфил,канела,джинджифил -на прах.Кориандър.Вкуса се получи точно на кетчупа който харесваме.
    Твоята рецепта като основа много ми помогна,и съветите също.
    Пюрето ми беше 1кг,добавихоколо 2л вода и само едно нишесте .Този път консистенцията е по-добра.Като изстине ще преценя дали е точна.Миналият път се сгъсти доста.

    ОтговорИзтриване
  32. Пепчо трябва ми спешен съвет,днес за пореден път реших да правя кетчуп/имаме пюре от миналото лято/ и за пръв път ми се получи нещо странно -сместа с подправките се сгъсти и стана полужелирана -по точно като че има нишесте в нея.Точи се като слуз/ама и аз как я описвам -но последното е най-вярно-сложих даф.лист,черен пипер /млян и на зърна/ ,бахар /млян и на зърна /, канела на прах,джинджифил/млян от пакетче/,,чубрица кимион ,кориандър и кое сгъсти сместа така ни ми е ясно.!?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Нито една от тези подправки не съдържа сгъстяващо вещество. Идея нямам от какво е. Освен в някоа от смлените подправки да са изтървали нишесте (примеси), не виждам от какво друго би станала така. Според мен изхвърли и слагай нова смес, но потърси подправки на зърна.

      Изтриване
  33. Писала съм от профила на дъщеря ми без да видя -тя се логнала с него/и сега пак/.
    Юлия съм.От джинджифила се получава този вид сега разбрах.Иаз не знам защо пак сложих /този път съвсем малко/ и леко се сгъсти.

    ОтговорИзтриване
  34. Благодаря за страхотната рецепта. Децата много я харесаха - сега правя втора доза. Единствено си позволих да добавя малко индийско орехче. Страхотен кетчуп се получи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. радвам се, че ви харесва :) Индийското орехче е добра подправка, щом ви харесва - разбира се, че ще сложите :)

      Изтриване
  35. Taneto докладва за втора година, че започнахме новата реколта: въпреки лошото лято за доматите, все пак направихме кетчуп. Пак от собствените си розови домати. Но предвид това, че миналата година кетчупа стана по-гъст от приемливото, тази година направихме подобрение на рецептата (според нас). Нишестето разтваряхме директно в студена вода вместо в охладен сок. Така се получи много добра консистенция. За една доза ползваме около 11-12 л. сок. Благодаря пак за рецептата. Децата ми не искат да ядат лютеница заради кетчупа - маце се директно на филийка :-)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Браво на теб, Тането :) Значи сте улучили своята "марка" кетчуп. Да ви е сладко.

      Изтриване
  36. Здравейте, първо бих искала да Ви благодаря за всички невероятни рецепти, които споделяте!!! Второ бих искала да Ви попитам какъв оцет използвате за приготвянето на кетчупа (винен или ябълков)?
    Поздрави, Миглена.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря и аз за доверието :)
      Аз ползвам ябълков домашен оцет, но моят е ябълков. Дори купен да е, предлагам да ползвате ябълковия оцет, тъй като винения понякога е тъмен и променя цвета.
      Поздрави и на теб :)

      Изтриване
  37. Днес мисля да пробвам да го направя.... Стискайте палци!

    ОтговорИзтриване
  38. Направих го,доволна съм ,намалих леко подправките,защото у нас не са на почит силните ,ползвах пшенично 60 гр нишесте,6.5 пакетчета,защото едва намерих и него натурално,съседки и приятелки одобриха ,очаквам децата да дадат мнение и си мисля,че това е нашия кетчуп. Опитвах други рецепти,приличам ми на друго.Това се оказва най-близко на вкус със купения кетчуп и привикнатия вкус.Благодаря за рецептата.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Така е, най-много се доближава до купешкия, а децата - още от малки - това харесват. Хапвайте си го със здраве :)

      Изтриване
  39. Много често уважавам всички твои рецепти и ще те попитам като експерт - как кетчупът става тъмен - аз правя всяка година, сменям видовете домати,но става светъл, а като сложа нишестето направо побелява, а и спазвам пропорциите.Къде греша?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Никъде, цвета не е важен. Може и от оцета да е, моят е с цвят на тъмно розе. Понякига става по- светъл, но като стои в бурканите потъмнява. Аз съм писала и как бързо " вадим" водата ба доматения сок, не извира на огъня бавно. Може и от това да е,
      Защото съм слушала обяснение от Ж Пепен, че колкото повече се пасират и бъркат доматите, цвета изсветлява от вкарвания много кислород. И това се чудех защо ми се получава, като пасирам буркан стерилиирани... Сега ги връткам съвсем за крратко и червенуя цвят се запазва.

      Изтриване
    2. И се извинявам за грешките, но с телефон толкова..

      Изтриване
  40. Току що направих 1/3 от дозата.Стана превъзходен.Пепчо благодаря ти за чудесната рецепта.Използвам случая да ти благодаря и за всички останали рецепти и неща ,които споделяш с нас.Следя публикациите ти от 2009 г и съм приготвила много от твоите рецепти всички са точни и перфектни.Благодаря ти от сърце!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Роси :) Много ми е драго да те видя тук и огромно благодаря за доверието, което ми имаш. Ще се радвам да те виждам често тук :) като ни затвориха любимото местенце.
      Поздрави на теб!

      Изтриване
  41. Хайде и ние да благодарим за рецептата. Кетчупът наистина се получи превъзходен и на консистенция мнооого прилича на купешкия, който децата обичат.
    Причината да пробваме рецептата е че едното ни дете има Цьолиакия(глутенова непоносимост), а при купешкия кетчуп не е сигурно какво нишесте използват.
    Благодарим за хубавата и точна рецепта!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Моля, моля :) Много се радвам, че все повече хора предпочитат да си направят в къщи кетчуп, вместо да купуват готовия, с неизвестни съдържания :)

      Изтриване
  42. Направих го! Доматеният сок ми излезе 7л и следователно коригирах количеството на другите продукти. Децата казаха, че това е КЕТЧУПЪТ!! 1:1 С КУПЕНИЯ КАТО ВКУС! Рецептата е записана и от тук нататък ще се използва щом градината даде домати! :)
    Благодарности!
    P.S. излязоха ми 18бр бурканчета за сладко(не им знам мл)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Молим :) Много ме радва това, че децата го харесват :) и така не се налага да се купува химически-обогатения от магазина :) Хапвайте си го със здраве :)

      Изтриване
  43. Здравей, търсих много рецепти за кетчуп, но тази ми допадна най-много. Днес я направих стана страхотен кетчуп, много хареса на всички, най- много на детето рзбира се :). на мен ми излезна 8 литра от 12.5 кг.домати.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ето, за догодина ще си имате проверена рецепта вече :) Ако имате още домати - изварявайте и затворете в буркави, или във фризера, когато свърши този - може дас и направите и посред зима :)

      Изтриване
  44. Ти явно нямаш друга работа и готвиш на твойте "канибали" - няма лошо ама вземи си намери работа

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А, стига?! Вярно ли нямам работа? 33 години непрекъснат стаж на пълен работен ден може и да са малко за някои, но за моите 51 г са достатъчни. А Вие как стигнахте до този извод, че си нямам работа? Сигурно от личен опит, прибирайки се от работа и ....Нищо-правейки в къщи?!
      Ама ми усмихнахте деня 😆

      Изтриване
    2. Kroll (или може би Troll) - Комплексарите като теб не е редно да изразяват мнение, защото обикновено то е една безсмислена болномозъчна злоба.

      Иначе възпитанието ми пречи да ти отговоря по достойнство и да те завра там където ти е мястото.

      Изтриване
    3. Пепи, Тошко Поптолев - Kroll явно е от тези дето сутрин стават сърдити на жена си, а вечер лягат сърдити на целия свят. Смятам за съвсем неуместно такова заяждане в БЛОГ. Но явно има начин да се блокират такива "приятели"
      Пепи - кетчупа ти е наистина вълшебен, аз направих за проба съвсем мъничко. Доматите обаче ги сварих и претрих през цедка - то тук при нашите условия?!?! Стана великолепно ииии сега искат само такъв. Що ли се захванах??? Ти си виновна, пращай сега колета.
      Самира -с поздрав от снежна Норвегия

      Изтриване
    4. Ами да пратя - знаеш ли колко доматен сок има изварен и тази година :)
      Не го мислете Kroll (Тошко, или може би Troll ? :) Може в неговите/нейните представи да е несъвместимо да работиш цял ден и после д а готвиш и в къщи. Хеле пък да пишеш и блог.
      Поздрави и на теб, Сем :) Исках при теб до скоро, но от няколко дни и тук много застудя.

      Изтриване
  45. Хм,откога да си "намериш работа" и да "ходиш на работа" е някакво достойнство?Чудни хора,макар и от матрицата...цял свят се мъчи да не "ходи на Работа",а се оказва,че все още в психиката на нЕкои хора това е плюс.Пепе,напусни "работа" и се отдай на хобито си -да работиш хобито си е идеалния вариант!!!...а и онлайн вече се печели доста прилично /със сигурност повече от доста места в скъпата ни Родина/. Дерзай и успех!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще ми се и на мен :) Няма да бързам да работя втора смяна от 20ч. нататък в къщи - да готвя, за да има за другия ден; няма да пиша по никое среднощносто време около 1-2 ч :)Обмислям го често, но за съжаление фирмите в Родината се опитват да убедят кулинарните блогъри да ги рекламираме, а те ще ни популяризират :)
      Малко са тези, които оценяват труда ни, но за щастие - все повече.

      Изтриване
  46. Най-добрата рецепта за кетчуп която съм пробвал до сега!Тази година ще го правя за трети път след като го правех две години поред , миналата нямах възможност но тази няма да пропусна тъй като свършиха запасите, а пък и се задават лоши времена за качествените храни.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много се радвам когато виждам, че все повече хора избират да си приготвят в домашни условия храната. Не не може съвсем без купена и химиите в тях Важното е да не прекаляваме и когато има възможност да избираме домашното.
      Благодаря за споделеното Радвам се, че кетчупа харесва и на Вас.
      Поздрави, Пепа Стоева

      Изтриване
  47. Правя кетчупа за втори път,двойна доза.Всички го харесахме.Много благодаря за споделената рецепта,много точно и ясно обяснена.Децата го обожават

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Моля :) живи и здрави да го правим дълги години!

      Изтриване
  48. Поздравления за рецептата и от мен!
    Миналата година за сефте я пробвах и се оказа много сполучлива. Сега пак ври една доза. В магазина ни обаче имаше само 4 пакетчета царевично нишесте, допълних с пшенично, пък каквото стане. Миналата година го бях сгъстила повече и понеже го слагам в шишенца, беше интересно :) Ръчкахме го с ножа да излезе. Тази година имам обица на ухото, ще внимавам с нишестето :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Оставяйте го по-рядък, той ще се сгъсти. Да ви е сладко!

      Изтриване
    2. Благодаря! За пореден път стана чудесен! Изварих малко повече доматките, защото не съм много фен на нишестето и сложих 1/3 от нишестето. Съвършен е, още веднъж Ви поздравявам!

      Изтриване
  49. Вчера правих кетчуп по горе посочената рецепта.стана невероятен.само нишестето ми дойде в повече.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не е трябвало да слагате цялото количество, явно самите домати са ви били по-месести. Затова съмм вмъкнала предупреждение:
      * Прибавя се по малко, ако трябва не се изсипва цялата смес с нишестето, тъй като изстине се сгъстява още малко.
      Ама нищо, за следващият път ще знаете.

      Изтриване
  50. Днес и аз направих този кетчуп.Моят дегустатор е големия ми син,който каза,че кетчупа е невероятен.Благодаря ти Пепи за споделената рецепта.Досега не съм сгрешила с нито една от твоите рецепти.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Моля :) Радва ме доверието :) итова, че децата много го хоресват. Това е възможност да откажат купеня :)
      Поздрави!

      Изтриване
  51. Вчера правих кетчупа. Прекрасна рецепта. Благодаря!

    ОтговорИзтриване
  52. Страхотна и много сполучлива рецепта благодаря.

    ОтговорИзтриване
  53. Пепче, привет! :) Днес сме на пица и ни се прииска кетчуп /отдавна не купувам от магазина/ и се сетих за твоята отдавна копирана рецепта. Пресметнах си ингредиентите за малка доза от 250 гр. пюре /имам страхотни градински домати, но нямам машинка за отделяне на семето/, получиха ми се три бурканчета прелестен кетчуп :) Благодарим ти за прекрасната рецепта! :) Вече само такъв ще си правя! Лека вечер и целувки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мииими! Ти наистина ли едва сега го пробва 😉 много се радвам, че ти е допаднал!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...