11 декември 2010 г.

"Пияни" фруктови сладки


Без предисловие, пускам рецептата, че съм обещала от поне три дни. С няколко думи - мернах сладки със захаросани плодове, а обичам такива. И захаросани плодове почти винаги имам. На тези ме привлече това, че имаха лека глазура отгоре. Но нещо не се получи с превода, затова ги започнах..........както дойде. Станаха страхотни, особено след като престояха едно денонощие - с много приятен аромат на коняк.

Продукти:
50 мл прясно мляко
2 ч.л. сода за хляб
150 гр. масло
2 яйца
1 чаша смлени ядки (орехи и лешник, предварително малко запечени да не са сурови - чашата е с вместимост 300 мл.)
1 и 1/2 чаша захаросани плодове - микс цветни плюс сушени сини и червени боровинки - оваляни в 1/2 чаша брашно
110 мл. коняк (или ром)
50 мл. лимонов сок
220 гр. кафява захар
350 гр. брашно (и още малко, но колко вече - не отбелязах - трябва да стане гъсто тесто, което да не се отделя от лъжицата само - или с помощта на друга лъжичка, или с лъжицата за сладолед.)

За глазурата:
3 с.л. мед
1 с. л. кафява захар
3 с.л. вода
2 с.л. коняк

Приготвяне:
* Продуктите за глазурата се разбъркват, докато меда се разтвори
* Содата се сипва в млякото
* Маслото се разбърква със захарта
* Яйцата се разбъркват (на ръка) и към тях се прибавят млякото, коняка, лимоновия сок.
* Отново се разбърква и тази смес налива към смесените масло и захар - при непрекъснато бъркане.
* Сипват се последователно ядките, захаросаните плодове (ако са големи парчета - нарязват се на дребни кубчета) , брашното. Всичко се обърква добре.
* С лъжицата (аз го правех с тази за сладолед, но не я пълних) се поставят върху хартия за печене в приготвената тава.
* Пекат се на загрята фурна на 190* до зачервяване.
* Изваждат се и веднага се напръскват (правя го с пулвелизатор, но може и с четка) с глазурата.


* Оставят се така да престоят открити поне 2-3 часа. Едва тогава се прибират в кутия.

* На следващия ден са по-вкусни smile1

13 коментара:

  1. Много красиви и много вкусно-пяни сладки!!!

    ОтговорИзтриване
  2. Пепче, опияни ме :)
    Много хубави са станали!
    Поздрави и хубава неделя!

    ОтговорИзтриване
  3. Еха...как ми се иска да си грабна една!Чудесни са Пепи!Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  4. Прекрасни са, Пепи! Взимам си три, без никакъв срам. :)
    Прегръдки и пожелания за топъл и изпълнен с усмивки уикенд! :)

    ОтговорИзтриване
  5. Вземи си, Еви, вземи, има още :) Дозата е добра :) Прегръдка и за теб и хубаво утре!
    Angellove's Cooking, Дани, Нанита, благодаря ви!
    Поздрави и хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  6. Изглеждат многообещаващо:) Много ги обичам такива със сушени плодове! За съжаление рядко успявам да ги пробутам на домочадието, но пък съм склонна да си ги направя само за мен:)

    ОтговорИзтриване
  7. Как ще дадеш на децата, ще ги опиеш :)
    Лулу, дозата е доста повече от прилична :)

    ОтговорИзтриване
  8. Ухаааа, бисквитките са страхотни!
    Благодаря за рецептата, Пепи, сигурна съм че ще ми допаднат!
    Прекрасна седмица с много настроение!

    ОтговорИзтриване
  9. Бравос, харесват ми! И са едни такива гланцирани... и с плодчета - отлично :)))

    ОтговорИзтриване
  10. Пепи, чудесни са...
    Предполагам за вкуса и аромата,
    прекрасна комбинация.
    Харесах много и лимоновия крем.
    Поздрав и хубава нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
  11. Много вкусно, Пепи!
    От както си създала блога, съм редовен посетител, но не бях се регистрирала. Сега го направих и първият ми коментар е за тези пияни фруктови сладки - значи, трябва да ги пробвам. :)))
    От снимките се носи аромат на ром и сушени плодове. :)))
    Наумила съм си да пробвам да ги приготвя като кекс. Дали ще стане?

    ОтговорИзтриване
  12. Еми, добре дошла, много ми е приятно да те видя и тук :)
    Тестото е доста "гъсто", ако ще го правиш като кекс, трябва да го оставиш по-рядко, пробвай с намалянето на брашното и кажи. Сигурна съм, че ще е много сочен и ароматен. Оваляй добре парченцата плодове в брашно, че аз първия път не овалях и си пуснаха малко цвят в тестото.

    ОтговорИзтриване
  13. Благодаря, Диди, ползотворна празнична подготовка ти пожелавам и много усмивки :)
    Лети, Инче, с вас винаги сме имали сходни вкусове :) Радвам се, че ви допадат пияните сладки :)))

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...