12 декември 2010 г.

Лимонов крем (LEMON CURD)

 

Ако кажа, че е вкусен - ще е малко. Няма такова сладко, дори сладкото от боровинки заменям за бурканче лимонов крем blush2blush2 Много си пасна с бисквити, с парченце синьо сирене, на филия със сирене и на палачинки. Преди няколко дни видях една дама  от мамата, направила от него по рецептата на Надя. Тя ме убеди, че е и лесно. Иначе - много пъти съм го виждала. Както и този крем на Юлия. Но мисълта, че трябва да бъркам часове на водна баня ме спираше. До вчера. След бърз преглед в нета по чуждоезичните сайтове, намерих дори такива, които се сгъстяваха накрая с нишесте. Имаше и повечко жълтъци, избрах тази рецепта, дори нишестето бях приготвила. Но не потрябва.
Сега ме гложди друга мисъл, дали ще стане същото, но с портокал :)





Продукти:
150 гр. масло
200 гр. захар
1 яйце плюс 2 жълтъка
кората на 1 лимон
сока на 2 лимона (у нас почти винаги има по някой обелен лимон, иначе ще поеме кората и на втория лимон)



Приготвяне:
* Нарязаното на кубчета масло и лимоновата кора се поставят в дълбока купа (метална, ще се нагрява), а купата се поставя в по-широк съд с вода. Загрява се.
* Яйцата и захарта се разбъркват леко с вилица и към тях се прибавя лимоновия сок
* Внимателно се прибавят към разтопяващото се масло и бъркат, докато стане еднородна смес.
* Щом водата заври, намалява се степента на котлона и оставя тихо да къкри на водната баня при непрекъснато разбъркване ( с дървена лъжица го правих)
* След около 20 мин. се вижда, че сместа леко се е сгъстила, отстранява от котлона, изчаква около 10 мин. да се охлади и разсипва в сухи бурканчета, затварят се веднага (от това количество ми излязоха около 350-400 мл. готов продукт)

*** За по-фина консистенция на крема:  маслото, след като се разтопи и поеме аромата на лимоновата кора може да се прецеди. 

16 коментара:

  1. Ох, на тоя крем откога му се каня, а сега съвсем ме убеди, че трябва да спра да се каня, а да го направя.:)
    Страхотен е, Пепчо.:)
    Поздрави:)

    ОтговорИзтриване
  2. Пепче, винаги бих предпочела лимонов пред всяко друго сладко :)
    А твоят е толкова апетитен!
    Поздрави и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
  3. Мислим еднакво, Дани :)
    Хубава нова седмица и на теб! Само да вметна, че тук имаме новооткрит руски магазин (май ти бях казала ) и вече си купих варено кондензирано мляко.
    Рони, спри да се каниш :)
    Много усмивки и успешна седмица!

    ОтговорИзтриване
  4. Пепи и аз съм хвърлила око отдавна на домашният лимоновият крем, но все не стигам до него :)ММисля си, че няма причина да не стане и с портокали - ще стават и страхотни керабийки!
    В беля ме вкарваш с тия твои помисли...
    Хубаво и много усмихнато настроение от мен!

    ОтговорИзтриване
  5. Охооо, какво съзирам тук - прелест! Обаче се изумих - не знаех, че може да се консервират кремчета, а това със сигурност е много вкусно, усещам го аз :))

    Хубава седмица :)

    ОтговорИзтриване
  6. Ааа :) ето го божествения лимонов крем!!! Изглежда адски вкусен :)

    ОтговорИзтриване
  7. ау, и аз правих скоро, лимонено-портокалов, много яко нещо! Да нямаше само толкова калории в него... :-)))

    ОтговорИзтриване
  8. Мила Федоровна :) Навсякъде пише, че издържа до месец в хладилник. У нас няма да има този шанс :))
    lois, значи казваш лимонено-портокалов....Май ми реши дилемата за пробата с портокалите :) А калориите ...... това е друга тема :)
    Angellove's Cooking, запрятай ръкави :) докато пиеш кафе и то е готово :)
    Благодаря за посещението, дами :) хубав снежен ден и :)))

    ОтговорИзтриване
  9. Прекрасен е кремът ти, Пепи! Любим ми е, опитвала съм и портокаловия му вариант в комбинация с порткалов мус - няма такъв вкус. :)
    Препоръчвам ти да опиташ лимоновото руло - любимо ми е.
    Прегръдки и пожелания за успешна нова седмица! :)

    ОтговорИзтриване
  10. Пеп, много се радвам за руския магазин :)
    Чакам поредното изкушение с млякото!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. Пепи, поздравления за страхотните рецепти, които споделяш. Невероятна си! И да попитам, дали би се получило с пудра захар или с кафява?

    ОтговорИзтриване
  12. За пудра захар не знам - напоследък все улучвам такава с брашно май.
    С кафява захар със сигурност става.
    Благодаря ти :)

    ОтговорИзтриване
  13. А мен сега ме гложди още по-друга мисъл Пепчо! Щото имам няколко килограма мандарини и гледам да ги наместя! Рецептата ти е чудесна и ще пробвам в мандаринов вариант! Привет:) cveteto3101

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пробвай и сподели, Цвети :) Не съм чула някой да е правил с мандарини, може би трябва друга кора да настържеш - тяхната не е много ароматна.
      Поздрави на теб!

      Изтриване
    2. Миналата година правих сладко от нарязани на кубчета кори от мандарини. Стана доста ароматно. То беше едно приключение, щото заради корите обелих около 3-4 кг мандарини, а да се изяде такова количество вече обелен плод си е направо изпитание. Та увивах в стреч-фолио и в хладилника и за 2-3 дена такъв задължителен десерт се справихме.
      Имаш ли някаква идея как да употребя такова сладко в твоята рецепта за курд, но в мандаринов вариант? Или да ползвам направо настъргана портокалова кора? Привет мила!:) cveteto3101

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...