5 февруари 2014 г.

700 :) и Пълнени картофи


или гювечета в картофи ::) тъй като основните продукти за всяко гювече  - сирене, яйце, картоф, домат и масло са тук.   С помощта на формичка-сърце се превръщат и в подходящо предястие за наближаващия Св. Валентин. Е, лично ние с Авджи Стоев празнуваме другия, нашия светия, но никой не би отказал различно изглеждаща храна :)
Това предложение всъщност е аламинут, подобен на картофените сандвичи, при който е достатъчно да свариш картофите сутринта, или от предната вечер и вечерта само да се гарнират и запекат. И докато милото прегледа клюките във ФБ, вечерята е готова. Честно казано, малка гарнитура  не е излишна. 


Продуктите са сварени цели по-големи картофи, сирене, малки яйца, масло

Приготвянето се състои в: 
* Много добро измиване на картофите (с четка, или гъба);
* Сваряване в подсолена вода, докато омекнат; 
* Срязват се на две по дължината - ако не са много големи, отрязват се капачета така, че да останат големите  с височина поне 3 см. за пълнене. 
* Формичка  се притиска в средата на срязания картоф  - за да очертае добре отвора. * Вътрешността се изгребва почти до дъното на картофа с лъжичка (формичката е каквато има, но тук - сърце, а може и направо с лъжичка да се издълбае вътрешността на картофа) 



* Нареждат се в тава за печене. 
* На дъното на всеки картоф се поставя  парче масло - чаена лъжичка; картофите се посоляват;
* Поставя се натрошено  сирене и кубче  топено сирене ;
* Отгоре се чуква яйцето. Затова подбирах по-дребни яйца -  да се поеме цялото в отвора и може да се каже, че се получи, тъй като белтъка се стече към  начупеното по-долу сирене.  
* Налива се малко водата в тавата (да не са на сухо) и се пекат в предварително загрята на 200*  фурна; на средна скара  за около 8-10 мин. 

***Зависи от големината на картофите, но биха понесли парченца колбас, домат, краставичка, чушка ..... и следващия път аз лично ще подбера по-големи картофи. 



Юбилейна 700-тна публикация. Чак не вярвам, колко съм последователна. Щеше ми се с нещо типично за блога и любимата ни храна да отбележа, но кой да погледне по-отрано, че са 699 и да подготви канибалска почерпка :wink1:.
И в стил Оскарите (нали са този месец :))  ще  кажа, че винаги ще съм благодарна 

- на мама и баба:  че ме научиха на това, което знаят за готвенето и на любимите ми гозби; :flower:
- на мама свеки: че ми е отгледала и предала  преди 27 години и 10 дни Мише, който ядеше точно  три неща: месо с картофи; месо с ориз и месо на скара; А да, и луканка. :flower:
- на Мише, който като млад пенсионер се сдоби не с едно, а с две хобита и едното включваше доставка на дивеч и предизвикателството да го сготвя;  :-*
- на децата ни  и техните приятели, които харесват разнообразната храна и са ми основни дегустатори и критерий; Специално за тях е онази категория "учим се да готвим", оказала се много полезна; :60:
- на една ударна групичка от форума на Гответе с мен - Юлка, Нат, Мариани и Танита, с които направих първите стъпки в "кулинарния интернет", а Танита  дори ми оформи блога  :flower:
- на приятелите, блогуващи като мен :) и вместо да спят по това време - преглеждат "новините";:flower:
- на всички, които са си приготвили  рецепта от тук благодаря за доверието, което ми оказват и вярват в добрия краен резултат :). :flower:

и  Лека нощ :smile1: или добро утро :smile1: 




49 коментара:

  1. Честита 700та пибликация, Пепи!!! Всичко което приготвяш е великолепно!! Желая ти здраве и вдъхновение за още много по 700 публикации! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. Пепи, ти си кулинарната ми енциклопедия, особено за месни, канибалски специалитети ;) и ти благодаря за прекрасните рецепти! Поздравявам те за труда, който си положила за тези 700 и завиждам, че всичките си ги опитала :) Благодарствената листа в стил Оскарите ме усмихна, ама и аз се видях там, на реда с "приготвили рецепта...". И картофките са много тематични за повода - издават любовта, с която приготвяш всичко! Прегръдки и сърдечни поздрави от мен! Обичам и теб, и блога ти, и чувството ти за хумор!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, Снежи, това си е отговорност, която ми вменяваш с тази енциклопедия :) Колко още несподелени и неопитани рецепти има :) Живи и здрави!
      права си с тематичната насочност :) няма ли любов и желание, нищо не се получава. Нито между хората, нито в живота, ни в кухнята. Затова и реших тази година за празника да се включа със солени :) валентинки.
      Прегръдка, мила Снежи!

      Изтриване
  3. Сериозна бройка, Пеп!
    И още много пъти по толкова!
    И аз благодаря за прекрасните ти предложения
    и за това, което си като другарче ;)
    Хубава сряда от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Хубава и на теб да е, Дани :)
      Много благодаря за милите думи, а на есен - живи и здрави - на среща пак :)

      Изтриване
    2. Нали говорихме и за пролетна среща ?

      Изтриване
    3. Съгласна съм и на пролетна ,само желаещи да има :) Но нашата "група" е голяма, като дойде вашата "трупа" и ще си спретнем среща :)

      Изтриване
  4. Пепи, като видях тези картофки и доматки, полегнали върху зелено канапе от спанак, си помислих...помислих си, че си преминала на другия бряг. Няма никакво месце! Но, когато погледът ми се премести по-надолу върху другата композиция, "гарнитурата" де, се успокоих. Ех, и теб те е обхванала Свети-Валентинска-Трифон-Зарезанска романтика, няма лошо! Аз ги уважавам и двата празника, нека има хубави поводи. Хубав е и твоят празник с цифрата 700. Честит ЛЮБИлей! Бъди щастлива, вдъхновена и креативна в нещата, които правиш и споделяш с нас! АНА

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Не съм, Ани, не съм. Лошото е, че и тази вечер публикацията ще е безмесна :) и пак романтична. Но тъй като половината ми познати ме взеха на шега (кой ти очаква мен и сърца, че и постно) обещавам да е последно :)
      Много ти благодаря! За споделените съвети, за искреното мнение и се радвам, че те познавам дори виртуално.

      Изтриване
  5. Ехааа! Не е шега 700, 700! публикации... Успех и още кулинарни вдъхновения! Идеята на картофите ми хареса, ех Любов :):):)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Идеята за младите като теб, Мащерке :) напомням само.
      Благодаря ти!

      Изтриване
  6. Честито!
    Ама аз ще почакам канибалската почерпка :P
    На свой ред аз ще ти благодаря!
    Много целувки от мен :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. и от мен целувки, Илианка! Обещавам да има и подобаваща почерпка.

      Изтриване
  7. Първо, искам да ти пожелая още много, много публикации, да задминеш в пъти 700-ната!! Второ, искам да ти кажа, че ние, читателите също имаме да ти благодарим за това, което правиш!! Лично аз съм научила много от теб... Какво да кажа друго освен продължавай все така да ни радваш, както с простички рецепти, така и с по-завъртяни ;))) Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Галина!
      Радвам се, че си научила нещичко от мен :)
      Поздрави и хубава вечер !

      Изтриване
  8. Да ти е честита 700-на публикация, Пепи! :-)
    Пожелавам ти много, много вдъхновение за поне още 3 пъти по 700!
    Поздрави и целувки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Краси!
      3 пъти е много :) колкото - толкова. Здраве да е.
      Поздрави и на теб и ми липсват срещите в Пловдив :) да знаеш!

      Изтриване
  9. Ехеее,какво слово му дръпна,Пепи,чак ми идва да изръкопляскам след финала!
    И как иначе,толкова публикации на превъзходни,точни и вкусни рецепти са си за аплаузи отвсякъде!
    Поздравления и за номер 700 ,мисля,че въпреки другия светия,лекинко ще се настроите и за валентинския с тези сърцати предложения от последните дни!
    Много красиво,колоритно и вкусно гювече!
    Прегръдка от мен и с пожелание за енергия и настроение за следващите 700!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще си изпием виното с любов, така да се каже :) и ще си изядем сърчицата разни.
      Благодаря ти много, мила Роси! Прегръдка голяма и от мен!

      Изтриване
  10. Пепи, тези дни само сърчица изплуват при теб, а после разказвай ти, че не го празнуваш... ;) Шегувам се. Независимо какво празнувате, много да се обичате!
    И честити 700! Да си здава и все така всеотдайна, с твоето неповторимо чувство за хумор. Не само ти имам доверие, ами се уча с отворени сетива при теб, всичко попивам. :)
    Успех и занапред и всичко най-добро, Пепи! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Гери, ти си много добро дете, което и учи и по изпити ходи и редовно обикаля кулинарните блогове и не пропуска да отбележи събитие!
      Много ти благодаря, млада госпожице и ти стискам палци за предстоящите изпити!

      Изтриване
  11. Възхищавам ти се, Пепи! На постоянството, на търпението да обясняваш, на лекотата, с която пишеш, на чувството за хумор, с което е пълен блогът ти и не на последно място на богатството от разнообразни рецепти, все вкусни! Пожелавам ти да запазиш още много дълго време този ентусиазъм и ти благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сърдечно благодаря, Сонче :) Удоволствието е взаимно, когато е споделено, нали знаеш :)

      Изтриване
  12. Бурни ръкопляскания и желание за бис.....до безспир - за канибалските рецепти, за чудното чувство за хумор, за заслуженото доверие! Благодаря за споделянето, за виртуалното приятелство и да си отпразнувате подобаващо Трифона, може и с шоколадов Валентинчо! Прегръдки, Пепи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. При всички случаи ще има шоколадова почерпка :) нали се сещаш, че при нас шоколадовите десерти са на почит.
      Благодаря ти :)

      Изтриване
  13. Честито блогоюбилейче, Пепи! Още няколко пъти по 700 кулинарни/ и не само/ вдъхновения! С тези сърца вече ме съмняваш нещо:) Почерпката е чудесна!

    ОтговорИзтриване
  14. Това слово дето го дръпна е точно като за Оскар, Пепи :)
    Поздравления за юбилея, за търпението и креативността, за прекрасните рецепти и настроението с което успяваш да заредиш всяка една публикация! Благодаря ти за отличните идеи, които съм черпила от тебе и които са се оказвали много полезни в определени за мен моменти!
    А за картофките по-горе, мога да кажа, че са супер! Много тематично идейни и още по-важно - леки като храна, нещо много ценено от мен. :)
    Хубав ден ти желая, Пепи и уютна вечер!
    Прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
  15. Пепи, честито!
    Все така ни радвай с рецепти, със снимков материал, с емоция.
    Пожелавам ти от все сърце вдъхновение за нови кулинарни приказки за твоите очарователни канибали ;)
    Щастлива съм, че те познавам.
    Целувки,
    Таня

    ОтговорИзтриване
  16. Честита 700- на публикация! Наистина си много последователна и идейна. Заслужила си доверието на всичките ти последователи и най- важното е, че резултата от рецептите е страхотен. Докато четях анонса ти имах чувство,че пишеш за моята половинка. И аз я "взех", ядяща 5 неща, но с годините и времето старши Златев се научи на разнообразие. По възможност мръвка. Да са ни живи и здрави половинките, а ние ще продължаваме да ги глезим !
    Пожелавам ти още много по 700 публикации и да ни стимулираш с ентусиазма и уменията си!

    ОтговорИзтриване
  17. Ей, таз последната чинийка направо грабна Оскара :)! Честита ти 700- на публикация и още много по толкова!
    Здраве и много вдъхновяващи канибалски и не само рецепти!
    Много кокетни картофки и хубава идея за влюбени, открадвам я:)!
    Поздрави и хубав следобед!

    ОтговорИзтриване
  18. Пепе, със Стоев 700 годишнина да празнувате ви желая :), така умилително любовно готвиш напоследъка, нещо като на втори меден месец ми прилича...
    А иначе знаеш, че и аз честичко надничам тук и пренасям у дома някой рецепта, кухните ни са сходни, изключвам онова последното на поста, което подозирам е от ония "врабчета" - ми как да ги яде човек толкоз милички са.:)

    ОтговорИзтриване
  19. Честит юбилей, Пепи.
    Речта е точно в стила на Оскарите, че и по-добра.
    Да сте живи и здрави и ти и цялата ти фамилия.
    Пълнените картофи са чудни ще се възползвам от идеята.
    Но не се отказвам и от онова на втората снимка.
    Още веднъж поздравления за постоянството ти, за хубавите рецепти и за приятелското отношение.
    Пожелавам ти хубава вечер.

    ОтговорИзтриване
  20. Поздравления, Пепи! Много внушително число публикации! Пожелавам десеторно увеличение и още много канибалски предложения!

    ОтговорИзтриване
  21. Поздравления, Пепи! Пожелавам ти нестихващо вдъхновение и още поне 10х700. Прегръдка! :)

    ОтговорИзтриване
  22. Честито, Пепи! С пожелания за мноооого вдъхновения, особено месни (да уточня- не съм любител на месото, но преди да приготвям ястие с месо за мойте канибали, задължително наминавам оттук:)

    ОтговорИзтриване
  23. Честито Пепи, още десетки по 700 рецепти да сътвориш, ти наистина го можеш! Възхищавам се на неуморността ти, труда, постоянството и любовта които влагаш в кулинарията! Продържавай да ни радваш с оригиналните се авторски рецепти!

    ОтговорИзтриване
  24. Честито, Пеп! Пожелавам ти още поне 7000 :)

    ОтговорИзтриване
  25. Честита 700-на публикация! Няма как - чевръста и оправна жена си, всичко ти идва отръки, както се казва диалектно по нашия край!
    Пожелавам ти тази любов и настроение, с които приготвяш прекрасните си рецепти да не стихват!
    Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  26. Дами, сърдечно ви благодаря, че "дойдохте на гости" на малкия юбилей на блога!
    Много ми се искаше на всекиго лично да благодаря, но съм избрала един от най-подходящите моменти за публикация :)

    Зори, това число е достижимо :) благодаря, че се смили, а не го умножи :)
    Таничка, знаеш много добре колко нощи съм ти досаждала да помагаш да го оправим :) Дори заглавията на публикациите не излизаха в началото :) Огромно благодаря!
    Краси, правим жертви за семейството си :)
    Прегръдка, Еви :) изтървала си една нула в повече ;)
    Вален-тинка :) много се радвам, когато те видя и тук :) е, почти толкова, колкото на живо да се срещнем :)
    Ели, възползвай се. Напълни картофите със суджук. зАрежи тез яйца, че ще закудкудякаме тези дни с тях.
    Весе, все пак сме ние :) не Кашчей безсмъртний :) А последната снимка съвсем не е врабче - цял фазан е - ще нахрани трима.
    Ваня, благодаря ти :) Много се радвам, че покрай блоговете се запознах с теб, макар и задочно :)
    Нинка, силно се надявам половинката на моя син никога да не каже това за него :)) Но и нашите мъже са едно по-старо поколение, консервативно. Хубаво е, когато се научат, че трябва да се опита, преди да го отричат :)
    Танче, чувствата са взаимни :) Аз пък случих на чудесна градска групичка и много ми е приятно да се срещаме.
    Траянка, за теб вАжи същото :) Язък ни за далаверата с тарталетите днес.
    Ирма, много ти благодаря! Твоята благодарност бих я приела някой ден и във вид на парче сочна торта, когато пътуваме около теб и не забравя да си запиша телефона ти :)

    Лека и спокойна нощ!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пеп, ти за друг живот не си ли чувала, отвъд:), извинете за фазаня, видя ми се пъдпъдък, а фазаните пък са много красиви, за да бъдат хапвани:)

      Изтриване
    2. аууу Веси, много съм те подвела! мислех си да слагам снимката на фазанЯ и дори не съм погледнала, че пъдпъдъците съм хванала. срам, срам,срам голям!
      За отвъдния - черен хумор, но за съжаление никой не се е върнал да каже. нека да си направим живота по-добър сега :)

      Изтриване
  27. Ах ... душица :) честит да ти е "малкият " юбилей!
    700 вкусотии събрани на едно място си е направо канибалско угощение Пепи :)
    Жива и здрава да си и да се умножат по 700 !
    Слънчева прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много ти благодаря, Дани :)
      Прати слънце насам, че тук си е доста студено!
      Прегръдка и на теб!

      Изтриване
  28. Честито и от мен, Пепи!
    Честит празник на страхотното ти място - с още много публикации да обогатяваш и допълваш
    (писала съм го и пак ще напиша) твоята кулинарната енциклопедия!
    Адмирации към труда, вдъхновението и уменията ти!
    Идеите за яйца са чудесни, на дневен ред са и у нас...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Дианка :) Ще очаквам с интерес да видя твоите предпразнични творения!
      Прегръдка и хубави почивни дни!

      Изтриване
  29. Пепчо, не знам дали ти го казват често, ама ти си едно съкровище !!!

    ОтговорИзтриване
  30. I comment whenever I especially enjoy a article on a site or if
    I have something to valuable to contribute to
    the conversation. Usually it's a result of the passion displayed in the post I looked at.
    And after this post "700 :) и Пълнени картофи".
    I was actually moved enough to drop a comment :) I do have some questions for you if it's
    okay. Is it only me or does it appear like some of these remarks come across like they are coming from brain
    dead people? :-P And, if you are writing on additional
    social sites, I would like to follow everything new you
    have to post. Would you make a list every one of your shared pages like your twitter feed, Facebook page
    or linkedin profile?

    Also visit my blog: sluts

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...