15 декември 2011 г.

Заешки бутчета с плънка от пилешко бонфиле и синьо сирене



И последния да затвори вратата ......

Една идея, която видях преди два месеца в "Полуостровът на съкровищата"  на майстор-готвача Валери Нешов в  епизод  за българското зелено сирене.  (ако някой знае къде тук продават, моля да ми подшушне). 
И която идея мира не ми даде, докато не я осъществих миналата неделя. Пък и не е за изпускане, щом е с месо, нали? (Еликсирче, пиши +1) Дори с два вида месо. Но пилешкото бонфиле е крехко... малко... в съчетание със сиренето..... богата белтъчинна плънка :))

Това тук са 2 бутчета, продуктите за плънката са за тях. За повече бройки съответно се увеличават, но моля, да се има предвид, че така напълнено, бутчето от два килограмов (чисто тегло) заек е напълно  достатъчно за 2 порции.


Продукти:
2 бр. цели задни заешки бутчета 

2 бр. пилешки бонфилета 
50 гр. синьо сирене 
30-40 мл готварска сметана 
1 белтък

около 20 ленти прошуто 

~ 150 мл бира 
~ 50 мл соев сос
~ 150 мл вода 
1 лимон
2-3 глави чесън
3-4 с.л. олио 
сол, салвия, мащерка
1 ч.л. царевично нишесте или препечено брашно

Приготвяне:
* Горната част (по-дебелата) на бутчето  се  цепва по средата и внимателно се обезкостява само тя - тънката част остава с костта.Премахнатата кост се поставя в тавата с печенето на бутчетата по-късно; придава по-наситен вкус на соса.
* Разтваря  се на работна повърхност, посолява (само по щипка сол отвън и отвътре)  и обезкостената част покрива с ленти прошуто. 
* Пилешкото бонфиле се нарязва на едро и заедно с начупеното сирене се пуска  на 2-3 пулса в блендер.
* Прибавя  се сметаната,  отново 1-2 пулса, прибавя белтъка и последни 2 пулса с блендера.  Сместа я оставих едросмляна, но в предаването cfef Валери Нешов направи всичко на мус.
* Плънката  се разпределя върху прошутото (по ок. 3 лъжици смес е) и завива  плътно. Завива се и месото на бутчето.


* С ленти прошуто се обвива и външната, напълнената  част на бутчетата. Тук моите ленти не стигнаха за пълна обиколка, заради големината на бутчетата, затова ги припокрих, но трябваше и да ги защипя с клечки или обвия с конец,  че на места след печенето прошутото се беше поотворило, вместо да е плътно залепнало по месото. Нищо фатално, но можеше и по-добър вид да имат. 
* Загрява се олиото и бутчетата  запържват за по 2 мин. от двете страни.
* Прехвърлят се в тава за печене (ако не са запържени направо в  нея), наливат се бирата, водата, соевия сос, сока на половината лимон, слагат се 3-4 листа салвия и 3-4 стръка мащерка, почистените цели глави чесън със срязани опашки, поставят се кръгчета лимон около и по- бутчетата; завива се плътно с фолио  и пече в загрята фурна на 220* - за 15 мин., след това намалява на 170* и пече още  час.
* Развива се фолиото, размива се нишестето/брашното с малко вода и  сипва при соса.
* Запича се още 10 мин. на 200*, изважда от фурната и покрива с фолиото, да почине за 10-на мин..
В този момент соса трябва да е останал наполовина - един пръст в тавата.  А виното трябва да е охладено newsm53

Ние го хапнахме  с картофено пюре и соса, но е напълно достатъчно да се сервира и само със  соса (това на следващия ден)



19 коментара:

  1. Дали да не пратиш една пържолка???
    Ооох,отивам да обядвам....:-))

    ОтговорИзтриване
  2. Някой ден се пробвай за пълнено агне с пуйка и .... Пепчо, тези бутчета са страшно секси :)) Пълнени, апетитни, че и загар имат :) Ще ги сънувам :)

    ОтговорИзтриване
  3. Излишно е да казвам, че рецептата е нечовешка(в смисъл размазващо добра)! И понеже моето момче не е нито ловец, нито рибар, ми остава тайната надежда, че все някога ще ме поканиш на гости и ще сложиш на трапезата ей такава благинка! Големи мечти ми образува тази рецепта, Пеп!:))

    ОтговорИзтриване
  4. ПП: ЗАЕКА Е ДОМАШЕН :)

    Гуинет, авджи няма нищо общо с него, освен в изяждането. Но с удоволствие ще те поканя на гости на дивеч.

    Приятни сънища, Кате! Бих се пробвала с агне... но нямам толкова голяма фурна :)))

    Краси, закъсняла съм явно за обяда. Утре?

    ОтговорИзтриване
  5. ОХ, залепям се до Гуинет, ама плътно :)
    Това напълно ме срази !
    Перфектно представяне и снимки, но вкуса е със сигурност убийствен!
    Прегръдки, Пепи!

    ОтговорИзтриване
  6. И от мен, Дани :)

    вкуса... беше... Няма да скромнича.
    И чудесно празнично предложение за основно, та да си поиграе човек. Всъщност не е много връткаво де...

    ОтговорИзтриване
  7. Обстреля ме без милост, Пепи! Много вкусна и примамлива рецепта при все факта, че едно цяло зайче се охлажда в камерата. Грабвам си обаче едно от твоите бутчета, че друго е майстор да го приготви! Прегръдки! :)

    ОтговорИзтриване
  8. Ееее, Пепи :) това е като агнето :) почти :) залепнаха ми очичките за монитора :)
    Отивам да се утешавам с нещо в кухнята :)

    ОтговорИзтриване
  9. Определено давам заето :))
    И да не бях гладна, пак щях да огладнея при тази гледка! Залепените очички станаха два чифта вече :)
    Рецептата за мен е трудна за изпълнение, но не ми пречи да се разяждам със снимките ти :))

    ОтговорИзтриване
  10. Пепи, разбиваща рецепта, скоро гледах заек в месарския магазин, няма да му се чудя!
    Поздрави, много апетитни снимки!

    ОтговорИзтриване
  11. Пепчо,
    с месцето нямаш равна май:-)
    А това със зеленото сирене и аз го гледах, но май е доста наситено на аромат, на мен би ми дощло в повече, но виж със синьото- веднага отмъквам едното бутче;-)

    ОтговорИзтриване
  12. Да ти е сладко, Мъх. Но ако видиш зеленко - свиркай :) С удоволствие ще пробвам.

    Марияна, с остатъка от заека - винен кебап :) Забравих да спомена горе.

    Инче, в заблуда си. Аз ги отлагах над месец тези бутчета по същата причина, че ми се виждаше трудна работа.. Ама не би. За 30 мин. са приготвени и във фурната.

    Еви, заради теб всеки път като видя тези снимки се сещам за пълнено агне с..... Дано скоро да забравя.

    Благодаря ти, Евка. Прегръдка и на теб! Трябваше ми разнообразяване на заешкото и мисля, че с тази рецепта ударих джакпота :)

    Лека нощ, дами!

    ОтговорИзтриване
  13. Е,направо ми се взе акъла ... Кажи на Мишо,че сменям гълъбите със зайци.И за това ти си виновна!!!!

    ОтговорИзтриване
  14. Пиша аз,пиша.....ама само с молЮва в ръка ще си остана....и с облещени очички!
    Каквото и да кажа все ще съм се повторила май,ама нищо-превъзходно ястие,Пепи,изпипано до съвършенство!Не дири косур на бекончето,така чорлавичко ми е още по-харно!
    И какъв тен има самоооооооооооо,леле леле!

    Да видим тази неделя каква чудесия пак ще извъртиш,чакам!

    ОтговорИзтриване
  15. Толумбички съм решила да правя :) Не чакай нищо ново. И еклери, шоколадови, нали се сещаш... Такава е заявката.

    Йоли, казваш да изхвърлям гаргите от фризера ли :) Само едно "да" чакам ....

    ОтговорИзтриване
  16. Пепи, и цяло и в разрез е убиец! То как и да бъде другояче при теб :)

    ОтговорИзтриване
  17. Пепи, знаеш че съм фен на маслините и пастата ти е чудесна, но това предложение е впечатляващо, дори и за мен...
    Великолепна идея и красиво изпълнение, а разрезите са страхотни!
    Сърдечни поздрави и хубави празнични дни, Диана

    ОтговорИзтриване
  18. Пепи, за мен плънката моля и прошутото :))) Зайо Байо оставям на теб :))))
    Много вкусно изглежда:)

    ОтговорИзтриване
  19. Готово, Даре, имаме сделка :))

    Сърдечни поздрави и на теб, Дианка и много ти благодаря. Комплимент от естет като теб си е двоен за мен:) Хубава съботна вечер!

    Диди, така... ама защото заешкото месо е хубаво всякак.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...