1 септември 2016 г.

Миди саганаки


      Това лято наблегнахме на рибата и морската храна, но за разлика от рибата, за другите морски деликатеси се радвам, че сме повечко хора в къщи, та покрай младите и авджи Стоев прояде миди, октоподи и разни морски гадинки.  Още една публикация с морепордукти ще има скоро и приключвам за тази година с тях :)   Пък Вие, ако искате - пробвайте ги :)  Наслада за небцето са, особено с топъл къшей хляб. 
   

Продукти: 
1,5 кг миди с черупките
1-2 стръка девесил 

1 малка глава лук
3-4 скилидки чесън
500г домати
1 зелена и 1 червена чушка
2-3 стръка магданоз
2-3 стръка риган (или 2 щипки сух) 
200г бяло саламурено сирене (желателно е да е овче)
200мл бяло вино
4-5 лъжици зехтин

щипка сол, ако трябва  - за мен не трябваше

Приготвяне: 
* Мидите се поставят да се варят  в дълбока тенджера без вода с девесила. 
* Готови са за около 10 мин. от включването - когато всички миди се отворят - значи са готови :) 
* През това време в зехтина се запържват лука и  ситно нарязаните чушки   
* Изгасят се :) с бялото вино и оставя да къкри, докато почти се изпари виното. 
* Прибавят се нарязаните на дребни кубчета домати и се оставя да къкри, за да се сгъсти доматения сос. 
* 3-4 мин. след като заври соса се прибавят и мидите, ригана  и ситно нарязаните скилидки чесън. 
* Готви се още 3-4 мин. и се поръсва с натрошеното сирене и ситно нарязания магданоз. 
* Разбърква се и се отмества от котлона. 

 Името "Саганаки" идва от съда, в който се предлагат - метални, с две дръжки, като нашите саханчета, които пък увенчават имената на приготвеното сирене в тях. Затова има и миди, и скариди Саганаки........ 
И тъй като саханчето е малък съд, у нас това ястие се готви в тигана :) и разпределя в чинии. 
Приготвихте ли хляба 
wink3




14 коментара:

  1. От мен хляба, ти дай мидите!
    Много вкусни са, Пепи. Много!

    ОтговорИзтриване
  2. Ще ги ям без хляб, обожавам ги!

    ОтговорИзтриване
  3. Изглеждат неустоимо вкусни и съм сигурна, че са! Браво, Пеп! Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  4. От всички морски, (без рибата-нея си обичам)единствено миди хапвам. Точно така не съм опитвала, странна комбинация - с домати и сирене. Впрочем никога не съм готвила миди, само в заведение съм хапвала.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Никак не е странна, миди и скариди саганаки са много разпространени рецепти. Това, че при на с не са е друга работа, предполагам от липсата на пресни миди и скариди навсякъде тук. Опитай, Веси, с една малка порция, може и да ти хареса :)

      Изтриване
  5. Напълни ми се устата при вида на тази разкошна вкусотия,Пепи!Не съм си ги приготвяла у дома,а иначе харесвам рецептата.Дали да не пробвам с мидите от Лидъл,ти ги беше похвалила като добри?Чудно,гъсто сосче,с много миди и сиренце....бих облизала чинийката без всякакво съмнение :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. По-добре недей с Лидълските. Купи си при вас, имате и ферма :) Последните два пъти купих пак от Лидълсикте „преди година сигурно“ и двата пъти не бяха много добри и не мисля повече да им давам шанс. Сега съм си замразила достатъчно, Ники носеше от Бургас на всяко ходене и съм доволна :) А манджата е страхотна, наистина, много ни хареса!

      Изтриване
    2. Фермата вече не произвежда,чак следващата година,поне от месец няма и по заведенията.Но благодаря,че ме предупреди за лидълските миди,ще видя от къде ще си харесам други.

      Изтриване
    3. Нищо де, когато намериш хубави миди, ще се сетиш за мен и тези :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...