26 декември 2021 г.

Крем-супа от кестени

 

       Ако в предната публикация съм писала за нежна текстура на пастета с риба, да знаете, вкусът на тази крем супа е нежно кадифян, с леко сладникава нотка. Печените кестени така и не успях да харесам, но скоро едно предаване ме провокира да  ги опитам на крем супа. Не съжалявам и ще се радвам да "зарибя" и някои от Вас, читателите на блога, да я опитат. Сезонът на кестените е малко отминал и не знам от къде ще се сдобиете 🙂
аз ги купих от голяма верига магазини, където може би бяха недобре съхранявани  - на всеки 5-6 - един беше за изхвърляне. Та е добре, ако си имате друго местенце, от където да ги купите. Затова и ще дам количеството кестени в почистено тегло, а вие си купете спокойно едно :) дори да останат, те са си вкусни и само  сварени. Кестените се цепват в горната част на кръст и варят за около 20 мин. Водата се отцежда и още горещи, те се белят. 
Продукти за 5  порции: 
400г сварени, почистени кестени - само ядката 
1 голям картоф 
2 моркова 
стръкче праз - около 20-на см 
1-2 резена целина (съхранявам си замразена нарязана глава и при нужда вадя по 1 резен)
0,5л пилешки бульон 🙂  тук си ползвам собствен, който може да отделите при готвене на пиле, или да си приготвите сами. Но съм сигурна, се само с бистра вода няма да се получи толкова вкусна  супата. 
2 скилидки чесън 
1 голяма щипка мащерка 
100мл течна готварска сметана 
сол на вкус 
60-80г масло 

Приготвяне
* Морковите, целината и картофът се почистват и нарязват на едри кубчета; празът и чесънът -на дребно. 
* Всички зеленчуци се поставят в тенджерата, заедно с маслото и запържват/задушават по-скоро за минутка :) колкото да замирише  на масло. 
* Прибавят се почистените кестени и налива бульонът с още толко количество вода. 
* Изчаква се да кипне, след което се намалява степента на котлона и вари на ниска степен, под капак ок 40 мин. 
* Посолява се на вкус, прибавя се мащерката и оставя затворена още 2-3 мин. 
* Тук трябва да си прецените гъстотата на сварените зеленчуци и кестени 🙂
зависи какво количество течност е извряла (затова и писах да къкри на слаб огън под капак) За всеки случай може да извадите чаша бульон, който при нужда  от разреждане след пасирането да добавите. 
* Супата се пасира до гладкост, а в края се прибавя и сметаната.  



8 коментара:

  1. Прекрасна супа Пепи.Не сме почитатели на кестените и не съм правила.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бях пробвала няколко пъти само печени и не бяха моите, Ели, затова и се изненадах приятно от вкуса на супата.

      Изтриване
  2. Аз пък обичам всякакви кестени, печени, варени, готвени, в крем. Обаче още в зората на своето кулинарстване правих супа от кестени, беше ме впечатлила, и нали нещо различно...Тогава не ми хареса, но може пък рецептата да е била калпава, или готвача още неук:) Ще си запазя тази рецепта и дано се сетя за нея, като ми се изпречат пред погледа, на прилична цена, че преди време гледах с бомбастична.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Дай и шанс още веднъж на кестеновата крем супа, Веси :) Ако не ти хареса, ще знаеш, че е завинаги :)

      Изтриване
  3. Едва днес се наканих да я сготвя. Божествена е! Купила съм си Огражденски кестини с идеята освен да супа да има и за печене, но количествата се пренасочват само за супа!
    Не мога да и' се наситя!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Радвам се, че ти е харесала, Иле :) Точно сега кестените са много хубави; купувала съм през зимата и половината ги изхвърлях :)

      Изтриване
  4. Преди седмица правих.Много ми хареса,и утре отново ще я приготвя,детето е на гости.Благодаря,Пепи!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...