22 април 2022 г.

Агнешка главичка с масло и чесън

 

       Ако очаквате да видите цяла главичка :) няма да стане. Дори на мен, поставена в чиния ми идва хард усещане.  Авджи Стоев не яде карантия, но на главичка не отказва и често, когато сме купували агне си я поделяме :) Не е много, излиза точно две порции и то при положение, че оставям и част от врата на агнето към главата. 
      Варенето е лесно - почистената глава се поставя в студена вода. Когато започне да завира се образува пяна, която се обира и изхвърля. След като спре да пуска пяна, в тенджерата се прибавят сол и подправки - може да сложите Ваши любими за агнешко; аз слагам девесил, джоджен и глава лук, срязана на две.  Вари се на средна степен на котлона, докато месото омекне :) при главата трудно се пробва да се забоде с вилица, затова пробвам с нея като дръпна от страната към врата - ако месото се откъсва лесно - готова е. Принципно ако агнето е младо - за около час е готова. Изважда се и охлажда. Бульонът може да си запазите за чорба с карантията (която варя отделно, за да не пуска аромати при главата. 
       На самата глава се обира месото до врата,  по челюстите, изважда се езика, а накрая черепът се сцепва с голям, здрав нож/или сатърче и изважда мозъкът. Който за мен е най-голямата вкусотия от цялото агне.  Обезкостяването и се прави лесно с тънко малко ножче, или лъжица :) с която се изстъргва месото от черепа, защото мисията е доста хлъзгава и има опасност /и случаи с порязвания. 
       От там нататък какво ще направите с "голямото" количество деликатес е Ваша работа :) на село си я хапвахме само посолена; заради Мише съм я правила на чорба (вместо с карантия), може да я запечете във фурната с масло, но тъй като месото не е много, аз го правя на тиган за 5 мин. 

Почистеното  месо от главата  (с езика, общо около 400г ) се поставя в тиган с две лъжици масло . 
Запържва се за 3-4 мин - докато месото започне да се зачервява. 
Прибавят се пасирани  2 скилидки чесън, щипка черен и две червен пипер и разбърква още минута в тигана. 
Прехвърля се в чиния (или 2) и поръсва с още щипка пушен червен пипер на люспи. 
Задължително се хапва, докато е топло :) 

2 коментара:

  1. Страхотно! Не съм много голям фен на агнешкото, но главичката и мозъкът са друго агне :)
    Специалист съм в яденето им 😀

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...