30 юли 2015 г.

Ликьор Тути-Фрути


      Любимата ми стара рецепта за ликьор, която научих още през ученическите години; правя всяка година и в повечето случаи заминава при мама, да си черпи зимата приятелките :smile1:. Ами не е от най-тачените напитки в къщи тази, но пък огнената течност  чудесно се вписва във всякакви сладкиши, а плодчетата влагам във всякакви бонбонки. Затова и продължавам да си го правя. 
      Ако не сте сигурни, че ще се изконсумира идната зима, вадете костилките и на малките плодове - вишни, череши, сливи.... Всички количества са на око, дребните плодове оставям цели, а едрите - режа на парченца. Всички са измити, почистени от дръжки и цели - здрави плодове. 
     Малко позакъснях с публикацията на тази огнена смес.  Но все още има изостанали череши и вишни по пазара, ягоди, малини, праскови, кайсии, къпини, боровинки, сливи - са в разгара на сезона им. Иначе казано :) не е късно да заложите буркан. 
     Настоящата публикация да се счита и като позакъсняла почерпка за шестия рожден ден на блога ми :smile1: - както му казвам: моето местенце за писане, снимане, плямпане и споделяне, който беше преди 5 дни.  Надявам се да няма много разочаровани от рецептите хора :) но както се казва "на вкус и на цвет товарищи нет", а споделено от мен и моето домочадие - 5 човека обичаме яйцата по 6 различни начина :) Та всеки си знае домочадието и знае какво ще яде. Изборът е ваш :smile1:. А аз благодаря за доверието, което оказвате и ме "допускате" на масата си.


Основните продукти за ликьор Тути-фрути са: 


1 л. водка, или ракия без аромати - чиста 
1 кг. захар 
плодове - общо се събират около 3 кг, тъй като поставени в спирта те се свиват. 

Приготвянето отнема около 30-45 дни, докато събираме всички плодове. 
В стъклен, около  3 литров буркан  се налива алкохола и прибавя захарта. Бърка се, докато се разтопи. 
След това започва прибавянето на плодовете - каквито си наберете, или каквито си намерите по пазара - от всеки плод по около 300-400 г, (не че не може и по-малко, но с такива количества от 7-8 вида плод се пълни буркана).  
Бурканът се съхранява на тъмно и не много горещо място.  
Може да се консумира след като се съберат вътре 3-4  вида плод, но колкото е по-голямо разнообразието, толкова по-вкусен става и ликьора. 
А с отлежаването става все по-хубав. 


16 коментара:

  1. Пепи, честита шеста годинка на блога! Пожелавам ти много здраве, весели приключения и нестихващ ентусиазъм при списването на блога! Харесвам рецептите ти, и често менюто вкъщи е вдъхновено от тук! Слънчеви и усмихнати поздрави!

    ОтговорИзтриване
  2. С удоволсвие ще се почерпя за рождения ден на блога ти, Пепи!
    На теб желая здраве и още дълги години нестихващ ентусиазъм, продължавай да радваш своите почитатели и неизменни фенове с интересните си кулинарни съвети и предложения!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  3. Честита ти годишнина на блога, Пепи - за мен е блогът с енциклопедична стойност!
    Поздравления и адмирации за страхотните рецепти, съвети и предложения;
    и още с творческо и кулинарно вдъхновение - много по 6!

    ОтговорИзтриване
  4. Наздраве за годишнината, Пепи! Благодаря за споделените знания и опит, за усмивката и чувството за хумор, радвам се, че има хора като теб! И много по 6 годишнини ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  5. Честита годишнина на това богато на рецепти местенце,Пепи!
    Пожелавам ти да ти носи още повече положителни емоции,да те стоплят благодарностите на хората и да си отмаряш тук с нас!
    Наздраве ще ти кажа с удоволствие щом напиткта е тази-убедена съм,че е много ароматна и пивка!Аз харесвам такива сладки питиета,особено на коктейл с нещо газирано.
    Прегръдка от мен с пожелание за прекрасна почивка и хубаво време!

    ОтговорИзтриване
  6. Пепи, да са ти честити годинките, прекарани тук! Ние всички трябва да ти благодарим, не ти на нас. Защото носиш толкова вкусотии и положителен заряд с всеки изписан ред. Благодаря!
    Бъди здрава и все така позитивна!
    Прегръдки!
    А ликьорът е чудесен! Щастливка е мама. ;)

    ОтговорИзтриване
  7. Пепи, ти знаеш, че не съм по алкохола аз, ама от това болле бих се почерпила с кеф:), особено пък щом е за РД, пък било то и на блога ти.
    Знаеш, че се отбивам редовно и намирам тук и класически, и не дотам манджици, продължавай неуморно в същия дух!
    А аз освен да мина пътьом, на връщане от морето, да се отбия по магистралата - имаш много да черпиш:))
    Прегръдка, и то солена!

    ОтговорИзтриване
  8. Честита годишнина, Пепа! Как няма да те допускаме до масата си, като предлагаш такива интересни ястия и съвети, поднесени по неповторим начин?! :)
    Аз още имам от моето ликьорче, великолепно е!
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  9. Благодаря ви за поздравите и хубавите думи, мили дами! Оценявам гостуването ви и че рядко ме подминавате :)
    Живи и здрави бъдете и хубав август!

    ОтговорИзтриване
  10. Мхм.
    Пък аз съм те изпуснала с тази публикяция...

    Благодаря ти, че те има!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И аз се радвам, че си другарче, с което имам възможността чат пат да се виждам :)

      Изтриване
  11. Пепи, пропуснала съм го този ликьор, но непременно ще го направя. Майка го правеше, а аз тайничко си хапвах от пияните плодове:)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. О, я си го направи, щом обичаш плодчетата :) а при вас има такова изобилие от плодове :)

      Изтриване
  12. Привет! Само плодове ли се добавят периодично към "основата" от алкохол и захар? Поздрави!! Мариана

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Привет :) Само плодове добавям аз, защото първия път, в който правих следвах дадената ми рецепта - чаша плод и чаша захар. Накрая беше толкова сладко, че приличаше на разреден с алкохол мармалад :) Поставеното количество захар в началото - 1 кг е съвсем достатъчно.

      Изтриване
  13. Много си мила и ти благодаря за отговора!! Мариана

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...