9 юли 2022 г.

Пълнени картофи със сирена

 

       Една публикация, отлагана почти 4 години :) Все се е случвало като пълня картофи да е късно вечер, а вечерните снимки не са ми сила. Пълнен батат има в в блога отдавна,  а картофите ги бях обещала на децата след едно ходене до Одрин, където - вижда се от снимките, щанда е за пълнени картофи :) всичко е нарязано, подготвено и само си избираш плънка. Само че аз тогава предпочитах одринския тава-джигер, затова и като се прибрахме започнах да ги правя тук. Плънката е задължително с много масло , а сирената са различни - ако има бяло саламурено сирене, слагам малко нарязан сушен домат, но когато сирената са топящи - както сега, слагам и шунка/шпеков салам, прошуто и малко маслини, или кисели краставички.  С пресни картофи не ми се получава - кожата е много тънка и не издържа плънката :) затова ги правя със стари и подбирам едри - около 300г . Обикновено един картоф е достатъчен за един човек, но Вие си знаете колко сте ящни :) и колко ще Ви стигнат за една вечеря/обяд. 
Продукти за 2бр. 
2 картофа - едри :) 
1-2 лъжици олио 
сол

50-60 г масло 
щипка сол (ако трябва, според сирената)
100 г шунка/или по-сух колбас 
200г настъргани сирена - тук са кашкавал, моцарела и чедър 
10-на маслини 
щипка риган, магданоз, или чубрица  

Приготвяне: 
* Картофите се измиват много добре с гореща вода и четка/абразивната част на гъба. 
* Надупчват се с вилица на 10-на места, намазват се с онези 2 лъжици олио, посоляват леко и завиват плътно в лист алуминиево фолио. Ако не искате храната да има допир с алуминиевото фолио, завийте ги първо в хартия за печене и тогава във фолиото (понякога и аз не го правя).
* Пекат се в предварително загрята на 200* за около 30-40 мин - като ги пипнете отгоре, трябва да са омекнали. 
* През това време се приготвя плънката - всички продукти се нарязват/настъргват ситно, прибавят се подправките, а най-отгоре се поставя парчето масло. 
* Когато са готови картофите се изваждат и прехвърлят на дъска. 
* Прави  се сряз по дългата им страна, но не до долу - около 3/4 от височината на картофа. 
* С лъжичка се изважда  месестата част - картофите трябва да останат с по 1см. дебелина долу-горе. 
* Като се изважда врялото месо на картофа се слага върху маслото :) така го разтопява още в купата с плънката. 
* Всичко се обърква много добре; картофите се пълнят с тази плънка, а отгоре се настъргват по малко от кашкавала и моцарелата. 
* Връщат се в горещата фурна и запичат за още 5-6 мин - докато сирената се разтопят и леко зачервят. 
* Като се извадят отгоре се поставя още парче масло - по около чаена лъжица. 

Сега да кажа, че някои хора ги обичат с кетчуп :) , а аз - със салата. Но май всички - с бира :) 

1 коментар:

  1. Аз все вечер готвя и вечер снимам, уви...много рядко през деня. Такива картофи не съм правила никога, яла съм по морето и са много вкусни, а и лесни. Ще поправя зимата това май, за някоя вечеря.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...