21 март 2011 г.

Пастърма от заешко месо

След вчерашната публикация, обещавам да не ви разсмивам повече. 
Днес мезето е сериозно, но и невероятно нежно  smile1 От години имаме в къщи заешко месо, но не бях се сещала да направя, докато тази зима една дама от готварския форум не ми подшушна. Сега и в магазините продават цели зайци, така че остава въпрос на желание човек да си направи.




Рецепта точна  smile1 няма. 
Трябват ви: 
Няколко заешки контрафилета, ако може така да се каже - това е бялото месо по гърба на заека, която трябва да се отдели внимателно от гръбнака, без да се накъсва. 
Един литър вода, в която е разтворена 200гр. сол е напълно достатъчен за 5-6 филета, които престояват в соления разтвор 14-16часа. 
Изписват се в студена вода един до два часа.
Отцеждат се на мека кърпа, завързват се в единия край с конец и провесват на сухо и проветриво място  за 3 до 4 дни. 
Следва прибиране във свежо фолио (или найлонов плик) и в хладилника. 

10 коментара:

  1. Знаех си, че скоро скоро ще има рецепта с месце при теб :)
    Лесно е, може да се пробвам и аз!
    Поздрави, Пепи и хубав утрешен ден от мен!

    ОтговорИзтриване
  2. Ооо, Пеп-чо, благодаря,че сподели. Ето в какво ще се превърне в най-скоро време зайката, дето нещо не се справя с отглеждането на потомство.
    Грабвам си парченце и заспивам, преди да ме изкушиш с още нещо...

    ОтговорИзтриване
  3. Фантастична е, Пепи! И наистина е въпрос на желание, ще опитам. :)
    Хубав ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
  4. Разсмиването е много здравословно,
    когато е придружено с вкусна рецепта :)
    Ама си сложих дерт, как ще издържи домочадието!!!!
    Вкусно предложение, Пеп!
    Много пролетно настроение!

    ОтговорИзтриване
  5. Не бих се сетила никога. А знаеш, че зайците често присъстват в нашето меню.
    На мен не ми се занимава, но знам един човек (баща ми), който много ще се зарадва да я направи.
    Пък аз ще се радвам да похапна наготово.

    ОтговорИзтриване
  6. Лесно е, Зори, Мариета, само трябва да се внимава да не се пресушат филетата, че са тънки и малко им трябва.
    Знам, Илианка, поръчвай на тати и ще ти направи :) Нашите се ококориха като видяха как разфасовам зайците :)
    Дани, ето аз мисля за теб :) да се усмихваш :)
    Евка, ще чакам отзиви.
    Хубав ден, дами!

    ОтговорИзтриване
  7. Туй нещо аз не мога да го приготвя, тъй че само ще мигам на парцали и цъкам с език :)))

    ОтговорИзтриване
  8. Това вече е друго нещо! Успокоих се малко ...

    ОтговорИзтриване
  9. Инче, може. Всеки голям магазин вече продава зайци.
    Йоли, добре сме, дишай :)))))

    ОтговорИзтриване
  10. pravih si takava pastarma mnogo e hubava

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...