30 март 2011 г.

Спаначени кюфтета

 

Да ви усмихна утрото, а smile1  За някои гарнитура, за други основно. С млечен сос.  Или с добавка :) от онова, което се чака да поизсъхне и се реже леко по диагонала и тъъънко-тънко.
Както и да е,  истина е, че са вкусни. Младежът Ники сигурно не е от най-доволните тази седмица,  но smile1  случва се.
 С ясното съзнание (въпреки късния час), че не откривам топлата вода, ще напиша моя вариант на тези кюфтета. 

Продукти: 
500 г. спанак 
1 връзка пресен лук
2 белтъка 
1 голям сварен картоф
100 г сирене и 50 г кашкавал 
1 с.л. кисело мляко с 1 каф. л. сода за хляб
3-4 с.л. галета 
сол на вкус (т.е. малко, заради сиренето) 
2 с.л. олио 
олио за пържене - маслена баня 
***  белтъци/яйца за паниране и царевично брашно или галета

Приготвяне: 
* Спанакът се нарязва и задушава в олиото, докато се се изпари водата. 
* Зедно с настъргания на ситно ренде картоф, сирене, кашкавал и всички останали продукти се поставя в купа. .
* Сместа се разбърква добре и оставя 5-10 мин. в хладилник. 
* Мазнината се загрява; с лъжица се взема от сместа и поставя в нея, като се пооформя на кръг. 
* Пържат се от двете страни,  обръщат се внимателно с лопатка, че са много крехки, изваждат се на  кухненска хартия, поставена върху решетка (да напомня пак, че ако хартията е в чиния, изпържените кюфтета се задушават и омекват.) 
* Поднасят се с млечно-чеснов сос - една част майонеза, две части кисело мляко, сол, чесън на прах и копър.


***Тези горе са направени така, както го описах . 
На следваща партида обаче  на това количество спанак сложих 2 картофа (около 250-300г.) и още 2 с.л. галета.  Сместа стана гъста и с мокри ръце оформях топче, потапях в разбити белтъци (не обичам да панирам с цели яйца - след втория тиган олиото започва да се пени), след това овалвах в царевично брашно и така пържих. Така обаче  бяха по-стегнати, обръщаха се съвсем лесно.  Изваждат се на решетка, застлана с кухненска хартия, за да  останат с хрупкава нежна коричка, а не   меки от овлажняването на хартията, ако бъде поставена на чиния.



А тук пък г-жа Ели   предлага една още по-лесна идея - тя ги прави печени  във формата за мъфини smile1



ПП: Тук са със сурово нарязан спанак в сместа - ситно. Не е предварително задушен.  По-вкусни са, отколкото със задушения. 




19 коментара:

  1. Имам спанак в хладилника и се чудех как да го направя :) Мислех си и аз за кюфтета. Ще ги направя за вечеря, но ще се възползвам от съвета ти, Пепи и ще ги изпека във фурната :)

    Поздрави и усмивки :)

    ОтговорИзтриване
  2. Пепи, усмихна ме първо със цъфналото дръвче :)
    А кюфтетата със сигурност ще опитам, защото обичам
    спанак и лапад :)
    И във фурна!
    Сега отивам да видя какви мъфини е сътворила г-жа Ели !
    Хубава вечер, Пеп:)

    ОтговорИзтриване
  3. На спаначена вълна сме, Пепи!
    Обичам спанак и вашите идеи с Ели ми допадат.
    А аз ги предпочитам пържени:)
    Чудесна рецепта - благодаря, Диана

    ОтговорИзтриване
  4. Тони, казвай харесаха ли ви :)
    Дани, г-жа Ели е неизчерпаем източник на идеи.
    Дианка, благодаря. Видях, че и при теб е спаначена тема. Но пък - време му е :)
    Поздрави, мили дами!

    ОтговорИзтриване
  5. Аууууу, Пеп-чо, куче с кокал ще дразниш и мен със спанак!
    Незнам какво ми става напоследък, но ям спанак поне веднъж в седмицата за ужас на мъжете около мен.
    Кюфтета не бях правила и още утре ще купя и ще си направя.
    Благодаря, че сподели и вариант с печене, отивам да го разуча.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  6. И аз се нареждам сред любителите на спанака. Чудесно предложение!

    Хубав и слънчев ден!

    ОтговорИзтриване
  7. Пепи, много ги обичам такива кюфтенца, ама ако и някой ми ги приготвииии :)))... Много са ти апетитни спаначените кюфтета - мечта!!

    Пепи, имам и една блог награда за теб и ще ми е много приятно да минеш да си я вземеш, когато ти остане време :)

    ОтговорИзтриване
  8. Прекрасни са, Пепи! Имам пресен спанак и ще се възползвам от споделената чудесна рецепта!
    Прегръдки с пожелания за хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  9. Мариета, от времето е :)Приятен уикенд!
    Цвети, благодаря ти!
    Мина, да менкаме - от теб салата от моите любими, от мен спаначени кюфтета :)
    Благодаря, Евка, хубави и слънчеви почивни дни и на теб!

    ОтговорИзтриване
  10. Е, видя ли що народ събуди с таз пролетна постна рецепта, м? И аз като гледам цъфналата праскова отсреща и тези апетитни зелени кюфтенца, пускам пролетта в душата си и въобще забравям, че на тялото ми му е студено и иска да се разболява:)) Поздрави, Пеп!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да се държи тялото, Нели. Ей какво слънцее напекло навън. Достатъчно студ събрахме тази зима :))
      Да се хващаме за зелено :))
      Хубава вечер на теб!

      Изтриване
  11. Пепи, обожавам спаначени кюфтенца, не съм си приготвяла досега, благодаря ти за рецептата!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. Това ще готвя днес за Синемой, но си мисля, че мога да се размина със чаената лъжичка сода. Благодаря! Дренска :)

    ОтговорИзтриване
  13. Това ще е обядът за Сименой днес. Ще се размина с лъжичката сода. Благодаря :) Благодаря и за това, че вече не съм анонимка, а мога през проофила да публикувам.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. По-лесно е през профила, да :)
      Може да пропуснеш содата, не е толкова важна. Аз си я слагам по навик :)
      Ще чакам да споделиш дали ги е харесал синковеца :)

      Изтриване
  14. Благодаря за вкусното предложение😉
    Аз втория път добавих пармезан и сусам.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Добро решение :) Сусам добавям често при овалването в брашно (както и днес при картофените кюфтета), но другият път ще поглезя една част от нас с пармезан в сместа :)

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...