12 юли 2014 г.

Пачи крак със сметана и трюфел


С гъбите пачи крак се срещам от време на време, благодарение на приятели. Този път майсторката на торти Веси Панова ме изненада с една торба.  Но не съм предполагала, че ще държа трюфели в ръката си. Черни. Сърдечна благодарност на Дими Христова за тях (и за  още нещо, тя си знае :)!
И тъй като не се знае кога на човек ще му се падне гастрономическото удоволствие да ги опита, ще споделя какво аз направих с тях. Както шкембе-чорбата е заела място в блога, така и трюфела заслужава своите 5 мин. слава тук (извън 10-те на масата)
Естествено, първо реших, че ще чакат  да се приберат и останалите двама от любимците ми. Младежът Н. не оцени подобаващо (възхваляващо 
:smile1:)кулинарната ми гордост и вдъхновение въпреки, че беше основния и много доволен консуматор на готовия продукт:  



След предварителните ми проучвания в интернет стана ясно, че гъбата ще иска или съвсееем малка кулинарна обработка, или никаква - просто да се настърже върху готовото топло ястие, за да освободи страхотния си аромат.
Който реших, че добре ще се освободи в топъл зехтин, с който да приготвя и другите гъби. Това го видях в едно клипче в ю-туб, където една италианка после го сготви с паста. Което се надявам да направя утре и аз с втория трюфел.

Първа част:
Трюфела се измива с мека четка и оставя да изсъхне добре. 
Около 100 мл зехтин се загрява до към 50-60*
Прехвърля се в стъклено бурканче, в което се поставят и тънко нарязаните резени трюфел и се затваря с капачката. Оставя се да престои поне 6-7 часа.  
(след което разделих материала в 2 бурканчета всяко с по 12 резена; тук съм вложила едното) 


След които честно казано ги опитах на препечена филия хляб. Ако не бях обещала да го влагам в другите гъби, спокойно бих му видяла сметката и така :innocent:  с бялото  вино и съвсем скришом.  

От мен да мине - гъби за всички :smile1:  Така сега пък си имам ню-ню бурканче с ароматен зехтин без трюфел :)) 

Пачи крак с черен трюфел и сметана 

Необходими са: 
~ 600 г гъби пачи крак (а защо не и други горски) 
~ 50мл. зехтин с трюфела (описан горе) 

~ 300 мл готварска сметана 
сол на вкус



Готвенето
- започва от миенето на гъбите. Принципно не обичам да мия гъбите, че се напиват с много вода, която после трябва да се извари, а тези гъби са нежни, но когато са горски почти винаги се налага миене. След което ги оставям около 20 мин. да се поотцедят. 
- След това се нарязват на ленти/ивички или както и да е, но ситно, защото ще се изгубят съвсем. 
- Зехтина от трюфела се изцежда в тиган, прибавят се нарязаните вече гъби (пачи крак) и се задушават, докато останат на мазнина. 
- Посоляват се.
- 5-6 от отцедените резени трюфел се нарязват на ситно и прибавят. 
- Разбърква се 2-3 пъти, колкото да се загрее отново и той и прибавя сметаната. 
- Изчаква се да заври и отстранява от котлона. 
- Разделя се в две чинии, а отгоре се поставят останалите по 2-3-4 резенчета трюфел....
вилиците в ръка ли са вече :)) 


Бързо и лесно. Ама и с такива продукти няма как да е различно :) 

16 коментара:

  1. Ауууууу, Пеп! Завидях! Ама наистина! Страхотно е, че можеш да опиташ пресен трюфел. Аз не съм имала това щастие. И пачият крак ... абе нямам думи! Избрала си да покажеш рецепта, която да разгърне пълния блясък на гъбите! Браво!

    ОтговорИзтриване
  2. И аз ехааа, толкова апетитно изглеждат. Чакам да споделиш за пастата после, преди да си ги изяла с виното! Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  3. търкулнало се гърнето и си намерило похлупак :)
    страхотно, Пеп!

    ОтговорИзтриване
  4. Еха, какъв подарък! Страхотно си го оползотворила! Браво на теб!

    ОтговорИзтриване
  5. Поздравления за вкусния подарък, Пепи! Не всеки би се разделил с черен трюфел - голям приятел ще да ти е Дими :)) Комплименти и за нея, разбира се! Ястието е божествено!

    ОтговорИзтриване
  6. Пепи, завиждам... Страхотна рецепта, сигурна съм, че и пастата ще е страхотна. С такива продукти просто няма как да не .....
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  7. Пепи, много ми беше интересно да прочета поста, и да видя - не съм виждала трюфел, на шишарка ми заприлича :)) Нямам никаква представа какъв му е вкуса, но определено изглежда много вкусно. Пачи крак съм опитвала маринован и предварително опитан...:))), малко ме е страх да консумирам некултивирани гъби и почти не го правя. Браво на приятелката ти Дими освен за приятелския жест и за това, че е уцелила точния човек - да приготви по вкусен начин продукта!

    ОтговорИзтриване
  8. Предложение за ценители ...
    Поздравления и от мен, Пепи,
    страхотен подарък, оценен, приготвен и представен подобаващо...

    ОтговорИзтриване
  9. Ооооо, невероятно предложение! Пепи, откъде ги намерихте тези прекрасни трюфели? Браво на приятелите ти...

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря, че наминахте мили дами и уважихте милия ми трюфел :)
    наистина е изключително ароматна гъба и съм късметлийка, че можах да държа такава в ръката си и да опитам :))

    ОтговорИзтриване
  11. Божествена вкусотия! Прекрасен подарък са ти направили! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  12. Пепи,това е уникален шанс,който ти е предоставила тази дама,поздравления за щедростта й!
    Нямам дори бегла представа какъв може да е аромата,усещането и вкуса на тези толкова редки,ценни и скъпи трюфели.
    Но от кадрите личи,че е нещо много апетитно и заслужаващо внимание.
    Страхотно вкусна е предполагам рецептата дори и без това бижу ,толкова сочни са от сметаната гъбките ти!
    Видях в отчетите и пастата с остатъка - забележителна!
    Ще се радвам да ми разкажеш по-подробно на ЛС за усещането и впечатленията ти!
    Прегръдка и хубаво настроение през уикенда на цялото семейство!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Интересен и приятен вкус има, Роси :) Аз ти писах, че на пастата най-много се открои, тъй като там пилешкото не беше с никакви други подправки.
      Наистина е уникален шанс да имам възможност да опитам трюфела и пожелавам всекиму да има такъв шанс.
      Прегръдка за теб и хубава работна седмица :)

      Изтриване
    2. Благодаря ти,мила,хубава седмица и на теб!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...