19 август 2011 г.

Тарталети :))) с гъби


 
Нищо ново, тарталети сте виждали, не е като и аз да не съм показвала. Обаче тези са с гъби. И то не какви да са гъби, а пачи крак. Неееееееееевероятно ароматни и вкусни. Някои ги бъркат с кладницата, но това са съвсем различни гъби.  И тъй като това е само идея за пълнеж на тарталетите с гъби, мога да кажа, че не по-малко вкусни и ароматни ще станат и с други горски гъби - манатарка, масловка, сърнела. Стига да има -  пресни, или сушени.  Ако са в  голямо количество - правим  мариновани, като тези масловки
Според един черен виц, горските гъби били три вида - ядливи, докторски и  попски. Грозно, но е истина - ако не познавате гъбите, по-добре не берете (като мен), чакайте някой вещ да и ги покаже, набере, ако може - и достави на място :)) 
Аз ги смесих с култивирани печурки, защото това, което набрах щеше да стигне за  пълнеж на 2 тарталети girl_hahagirl_haha Така е, като реших, че и сушени ще правя.....  Икономична булка съм. Понякога. 
Сушени също ще станат за пълнеж -  трябва  да се накиснат предварително с топла вода за 10-15 мин. Следващата ми пробва обаче ще бъде със сушена манатарка. Защото такава имам :))  Не мога да не спомена, че  ароматът на гъбите много подбре си пасна със сирена от което вкусът на тарталетите само спечели.

Ето моите гъбки  


И така тестото за тарталетите е маслено, добре изпитано, а моето любимо е това:

150гр. масло
щипка сол
1 яйце
3-4 лъж. ледена вода
ок. 220-230 гр брашно

Това тесто е за 4 тарталети, с големина  d ~ 10см.
Плънката е също за тези 4бр.Видовете сирена подлежат на промяна.

Продуктите  за нея са:  
300 гр. пачи крак (или др. диви гъби)
200 гр. печурка 
50 гр. синьо сирене 
50 гр. камамбер
50гр. пушено сирене
30-40 гр. пармезан -може да се прескочи, но пък е приятна коричката с него
100 мл бяло вино 
200 мл прясно мляко
50 гр. масло
1 глава лук
3-4 ск. чесън
черен пипер , ако трябва - сол.



Приготвяне:
* Гъбите се почистват и нарязват.
* Лукът се почиства и нарязва на ситно; чесънът пресова. 
* Всичко се задушава в маслото в тиган (съд) с капак, прибавяйки по малко от виното, докато  гъбите омекнат, а то се изпари.  
* Прибавят се сирената (настъргани), бърка се сместа, докато се поразтопят и по малко прибавя прясното мляко. Щом заври се оставя тихо да къкри около 10 мин., посолява при нужда и поръсва с черния пипер. 
* Охлажда се сместа.
* Тестото се приготвя:
- Маслото се размеква и разбърква с яйцето и щипката сол, прибавя  брашното и ледената вода. Замесва се бързо и прибира в торбичка или свежо фолио в хладилника за около час. Разделя се на 4 топки и всяка точи точи на кръг, малко по-голям от къдравия ръб на тарталетата. Дебелината - около 4-5 мм. Всяка се поставя в намазаната с олио и четка тарталета и притиска плътно по стените и.  Остатъците над ръба се отстраняват много лесно - с едно движение на точилката по цялата площ на формата - така тестото е равномерно изрязано. Остатъците - на следващия кръг :)))
* Пълнят се приготвените форми и  пекат се на 200 * до зачервяване.

Целодневни са: Стават за закуска, smile1за обяд с чаша  вино, smile1или за вечеря с 2smile1



16 коментара:

  1. Ммм, Пепи, много апетитни тарталетки, а как само съм изгладняла от дългия работен ден... Грабвам една!
    Хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  2. Пеп, много харесвам чувстовото ти за хумор "икономична" :D
    Taрталетите са страхотни... обожавам гъби!
    Хубав уикенд от мен!

    ОтговорИзтриване
  3. Чудесни са станали! Много апетитна плънка! Айде пак ще се запрятам през уикенда:)

    ОтговорИзтриване
  4. Е, изобщо не е честно!!!!
    То не беше охлюви, сега тези вкуснотии от които
    "икономичната" ни приятелка и ще суши.....
    Ох, представям си колко неееевероятно вкусно е :)
    Прегръдки, Пеп и хубав уикенд!

    ОтговорИзтриване
  5. Перфектното мезе си приготвила, Пепи! Класическа комбинация от гъби и сирене, придружени от маслено тесто... Взимам си едничка, а на теб изпащам прегръдки и пожелания за хубав уикенд.

    ОтговорИзтриване
  6. Пепиии,
    не е честно наистина! И аз като Дани, дебело ще го подчертая :)) Тези тарталети ми скриха шапката, просто си представям аромата и вкуса.
    Грабвам тази първата и хич не ме интересува :))
    Поздрав и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  7. Охо, давай бърже 2-3 бройки - екстра ще ми дойдат за закуска :))
    Снощи, докато ме бяха изпъдили :)) от компютъра ми и си гледкаха каквото им харесва на tv, но и не ме пускаха да се преместя в др. стая :)), взех та почнах да разлиствам една готварска книга... и си харесах едни тарталетки с пълнеж от риба. Виж как в една насока мислим :)) Обаче, твоята насока с гъбките и сиренцете и къде-къде по-вкусна :)

    ОтговорИзтриване
  8. Само да ви споделя, че отдавна ги няма. Така че не хранете надежда, а за прятайте ръкави :)) На мига изчезнаха, аз си прибрах една за обяд да си взема и мога да кажа, че и студена е толкова вкусна, колкото и топла.

    Инче, ще чакам да видя рибните, аз харесвам И такива :) Кулинарното ни мислене често се оказва еднакво, а :))

    Еви, благодаря, хубав уикенд и на теб!

    Поздрави, Лети! И хубави почивни!

    Дани, Зори, не се шегувам. Нямаше и кило гъби, но аз ги разделих на две :)) половината изсуших, половината там горе виждате. Лошо е, че тези изсушените почти се изгубиха :))
    Хубава почивка на теб, Зори, сигурно вече пътуваш :)
    А Дани, на теб слънчево моренце днес, аз пак ще го прескоча :))

    Траяна, ако намериш и други освен печурки при нас - казвай, моля :))

    Таня, да ти е сладко :)) и хубави събота и неделя!

    ОтговорИзтриване
  9. ох че направо тук замириса ммм

    ОтговорИзтриване
  10. Здравей, Шарена сол и добре дошла тук :)

    ОтговорИзтриване
  11. Ауууу това като за мен! Но да си призная малко ме е шубе от дивите гъби. Най- много за едни масловкти или челядинки да се прежаля, но пък имам култивирани манатарки и мога са тях да го пробвам!

    ОтговорИзтриване
  12. Аз не си падам особено по гъби, но ти ме накара да се замисля, Пепи :-) Изглеждат приказно тия тарталети!

    Поздрави, Милена :-)

    ОтговорИзтриване
  13. Е, Лулу, щастливка си, щом имаш култивирани манатарки :)) Челядинки..... мечти :))) Дори не знам дали продават. Пачи крак съм виждала консервирани да продават, дали ще са запазили аромата си обаче - кой знае.

    Миленка, аз никак не обичам гъби :) обикновено ги избягвам в моята чиния, когато ги сервирам с яденето. Със сирената обаче ги преглътнах :) Пък и тези бяха нежни, ненатрапчиви. Само на печурки не знам дали бих се решила да хапна.
    Поздрави и на теб!

    ОтговорИзтриване
  14. Пепи, страшна рецепта, много, много обичам такива вкусови комбинации. Ще я опитам обезателно.
    винаги, когато видя нещо без месце при теб и дотърчавам на момента да видя какво вкусно нещо си приготвила като за мен и винаги е точно по вкуса ми. Супер си.:))

    ОтговорИзтриване
  15. Пепи,взимам си една веднага,толкова са красиви и приканващи!А с този букет от гъби и сирена ще са ....неустоими,ароматни,хрупкави отвън,сочни и топящи отвътре!Като слънчице греят!

    Ще ме караш да ходя да купувам формички за тарталети,то се е видяло!

    Хубава нова седмица!

    ОтговорИзтриване
  16. Така пък ще си имаш формички за друг път, когато ти се прииска да правиш :))

    Ронка, ама я виж категория "Постно" колко съм я обогатила напоследък :))

    Хубава и успешна нова седмица на двечките ви!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...