9 юни 2019 г.

Манатарки с масло и чесън

       И дойде сезонът на горските  гъби. Нашият доставчик на риба и горски гъби вече ни зарадва.  Веднага направих от тях любимата ми  млечно-гъбена крем супа (невероятно ароматна, приготвена с манатарки!) и едни пържени в масло гъби, но втория път реших да разнообразя пържените - вместо с лук и вино, само по масло и чесън :) с малко оцет и магданоз.   
      Подготовката на гъбите за готвене на каквато и да е рецепта:  Гъбите се почистват. С четка, с малко ножче, с мека кърпа. Не се мият. Съвестните гъбари така ги берат/режат в дъното, че няма пръст по тях и ги нареждат в касетки. При миене гъбите поемат вода и после вместо да се задушават, или пържат - те се варят. А не трябва.  Нарязват се - големина и форма по желание Предпочитаните от мен са на филийки - ако са големи, на половин филийки, ако са по-малки - на цели. Ползвайте горски гъби само, ако сте сигурни във вида им, или човекът, който ги бере е надежден, опитен гъбар.
Продуктите за 2 порции са: 
400г манатарки 
60г масло и 3 с.л. олио 
+ още 1 лъжица масло 
5-6 скилидки чесън 
10-на стръка магданоз (ако го обичате може и повече)
2 с.л. оцет 
щипка-две сол 

голям, широк тиган :) за мен е важно, за да могат да се пържат.

Приготвяне: 
* Гъбите се почистват и нарязват на тънки филии. 
* Заедно с олиото и маслото (онези 60г) се поставят в тигана, посоляват с щипка сол (не повече, защото  ще се свият) и запържват/задушават на средна степен на котлона, докато омекнат. Отнема около 6-7 мин. , през които се разбъркват 3-4 пъти.
* Чесънът се пасира, или нарязва съвсем ситно; магданозът също се реже ситно. Смесват се с оцета и се прибавят към гъбите. 
* Задушават се отново 1-2 мин, маха се капака, прибавя се онази допълнителна лъжица масло и пържат вече без капак за още 2 минути :) до зачервяване.  Опитват се на сол и ако трябва - се посоляват. 


4 коментара:

  1. Ах тези манатарки, вкусни, но и опасни.Не съм приготвяла манатарки Пепи.Имам голям страх от гъбите и ползвам почти винаги само печурки и то култивирани.
    Чудесна рецепта, с чесън и масло са страхотни.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. И мен ме беше страх преди години от горските гъби, но на този човек му се доверявам :) Той ги яде преди аз да ги с готвя.
      А така пържени с чесън и оцет съм хапвала печурки в заведение, ако искаш - пробвай с култивираната гъба.
      Поздрави и на теб, Ели!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...