4 декември 2019 г.

Салата от царевица и краставици с майонеза

       Днес е първият от трите празника "Варвара вари, Сава пече, Никола гости посреща".  Никулден е тачен празник  у дома покрай именика ни и  в блога има голям избор от рецепти с риба.     Тъй като си имаме вече и мъничко момиченце, днес на трапезата задължително  ще има нещо с вариво -  според едно от преданията св. Варвара пази малките деца от шарка и детски болести.  Вече е готова и бобената салата с рулца от раци, но от скоро правя и тази бърза салата с царевица, краставици и майонеза. 
Продуктите са: 
1 консерва сварена, сладка царевица (300г) 
1 краставица (~300г)
2 скилидки чесън
1 с.л. нарязан копър
щипка -две сол (на вкус)
4 с.л. майонеза 
3 с.л. цедено мляко 

Приготвянето :) 
е повече от елементарно.  Царевицата се отцежда от водата и подсушава за 15-на мин. на кухненска хартия. 
През това време и краставицата се бели и нарязва на ситни кубчета (тези зимните сега също ги оставям да се отцедят малко от водата си на кухненска хартия)
Поставят се в купа, заедно с фино пасираните скилидки чесън, копъра, майонезата и цеденото мляко и се обърква добре. 




5 коментара:

  1. Страхотна салата Пепи.Аз ползвам от замразената царевица, повече ми харесва от тази, която е консервирана.А майонеза правя и постна с брашно от нахут или брашно от соя.Става много вкусна и приятна майонеза особено сега през постите.Ще изпробвам твоята салата, царевицата ми е любима.Даже и с кисели краставички според мен ще се получи добре през зимата.И една добавка от мен - малко орехи.
    Поздрави !

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря, Ели, поздрави на теб и хубав празник! И с кисели краставички правя :) като ни се прияде набързо салатка, но за орехи не съм се сещала да добавя. Сигурна съм, че ще ни хареса с тях.

      Изтриване
  2. Интересна салатка! Да цункаш мини госпожичката от мен:)

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...