25 юли 2023 г.

Маслен кекс с плодове

 

       След Кексът на Ленчето, в блога вече ще  има още един кекс с име -  Кексът на Марчева :) Не съм голям фен на кексовете, но напоследък често  търся  нещо сладко за хапване, което не е обичайно за мен - винаги съм предпочитала соленото. Може би защото трябва да го огранича малко. Масленият кекс на Марчева   за седмица го правя два пъти :) опитвайки да го приготвя една идея по-здравословен - първия път (снимката с по-тъмния) с кафява захар, втория път - с подсладител. И двата пъти с боровинки, тъй като 1. имах, 2. обичам сладкиши с боровинки 3. обичам сладкиши с цели плодове, не нарязани. Може да го приготвите с всякакви плодове - ако са големи, естествено - нарязани на дребно. Увеличила съм малко количествата на продуктите, тъй като формата ми е малко по-голяма. 

       Днес Ви черпя с този вкусен, ароматен маслен кекс с боровинки. Блогът навъртя 13 години. Напоследък не толкова често писани рецепти, както преди, но при над 1300 често си мисля, че всички познати манджи съм сготвила и показала - естествено опитвам нови, които ме примамват, но главния ми дегустатор не е много отворен за някои от тях. Липсват ми едната тройка деца, които не са на 10 мин път от нас :heart: но другите две ми помагат.
Продукти: 
150 г меко масло
130 г захар (или 160г кафява захар, или 10 мл течен подсладител*** )
2 големи яйца
220 г брашно
40г царевично нишесте
8 г бакпулвер
130 млпрясно мляко
настъргана кора от 1 лимон
1/2 ч л течна есенция портокал, или лимон
~150-200 г плодове по избор
филирани бадеми по желание
пудра захар за поръсване

***Когато правя сладкиш  с подсладител, добавям още 3-4 лъжици течност, в случая - прясно мляко
Когато плодовете са пресни, не ги овалвам в брашно. Когато са замразени - да, за да може брашното да обере влагата, която пускат, когато се размразяват в печивото.


Приготвяне:
* Кексова форма за печене ~ 30/12 см се намазва съвсем фино с масло.
* В купа с миксер се разбиват за ~ 2-3 мин. маслото, захарта и ванилията. Когато е с подсладител, разбивам с маслото и единия белтък.
* Прибавят се яйцата и отново се разбива.
* Брашното се смесва с бакпулвера и нишестето и се прибавя на 2-3 пъти, като се редува с прясното мляко.
* Прибавя се фино настърганата лимонова кора и 2/3 от плодовете.
* Разбърква се вече внимателно с шпатула, да не се мачкат.
* Сместа се изсипва във формата за печене и заравнява.
* Отгоре се поставят останалите плодове и поръсва с филираните бадеми.
* Пече се под средното ниво във фурната, на 170* за около 50 минути, или до проба с дървено шишче, което трябва да излиза сухо.
* Оставя се да се охлади 10-на мин и се поръсва с пудра захар.

При мен времето за печене беше различно, защото единия път пекох в стъклена форма, която поставих в студена фурна и тогава я включих. Вторият път правих в метална форма, която сложих в загрята на 170* фурна и съответно тогава кексът беше готов за 40 мин. Но пробата с дървено шишче, което трябва да излезе сухо е най-сигурна, че кексът е изпечен.



2 коментара:

  1. Благодаря , за вниманието, Пепи! Разкошно се е получил с боровинки. Останала ми е една шепа замразени ще взема да то забъркам отново и ще добавя още малко свежи плодове, примерно кайсии, ще се получи прекрасно, но сега аз ще ползвам твоите количества, добра идея ми даваш!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Само захарта ще трябва да се сметнеш пропорционално, че аз с бяла захар така и не съм правила.
      Още веднъж много благодаря! А тези дни ще го правя и като мъфини за из път.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...