20 март 2010 г.

Шоколадови буритос

Случвало ли ви се е две поредни нощи да сънувате един и същ мъж? Не собствения. Чужд и далечен.
Ако беше само мъжа, бих го отдала на възрастта си и старческата деменция, която би могла да ме е уловила. Ама не. Той, мъжа де, държеше тухла шоколад. Пред него на плот още шоколад. Макар да е чаровен, Уорън Браун не ме привличаше в съня, а онова голямо количество шоколад, което беше начупено, нарязано, разтопено в купи и насипано в разни форми. И това от преди две нощи, когато както винаги беше в царството на шоколада, аз сънувам шоколад на фона на Уорън.
С шоколадови бонбони няма да се занимавам (поне не днес) но първата ми работа след като се прибрах от розовия град беше да отдъхна при фризьорката, а втората - да извадя пакета с шоколад и да си направя тези Буритос със шоколад ала Уорън .

Продукти:
Кори за баница от дебелите, ръчно точени - 3-4 листа.
Шоколад
захар
масло

За плодовата салца:
различни плодове, каквито се сетите, аз имах и ползвах:
портокал, банан, киви, ябълка, лимон, замразени малини и боровинки
лъжица течен мед

Приготвяне:
***Докато се приготвят, корите се държат завити с влажна кърпа, която не им позволява да изсъхват.
* На лимона и портокала корите се настъргват и смесват.
* Всяка кора се реже на правоъгълници с големина долу горе 40/15см.
* Намазва се половината част с разтопеното масло и сгъва на две.
* Пак намазва с масло. Поръсва се със сместа от цитрусовите кори, захар, поръсват се обилно парченца шоколад - не настърган, а нарязан, или чипс, или начупени копчета.
* Завива се на руло без да се подвива в краищата. Нареждат се на хартия за печене.
* Когато всички са готови, намазват се тънко отново с разтопено масло и пекат в загрята фурна на 220* до бледо зачервяване на корите.
* Изваждат се и завиват с кърпа. Тук аз завих половината, а другата половина оставих незавити и останаха с хрупкава коричка. Въпреки това малко омекна, когато гарнирах с плодовете.
* Плодовете се почистват и режат на дребни кубчета. Заливат се със сока от лимона, разбъркан с меда.
* Гарнират се по няколко от шоколадовите пурички обилно обградени от плодова салца.

Бързо, лесно и вкусно :) И много, много шоколадово nyam nyam nyam



пп: И ЧЕСТИТА ПЪРВА ПРОЛЕТ!

19 коментара:

  1. Честита първа пролет! :)
    Леле, идея си нямам кой е Уоран Браун, ала много добре е направил, че ти е "донесъл" шоколад :)))
    Много ми харесват, а и никога не съм правила буритос, та със сигурност ще ги опитаме вкъщи :)

    ОтговорИзтриване
  2. Според съновника :да сънуваш шоколад е радост.
    Но ти предполагам си я изпитала, похапвайки това прекрасно съчетание от плодове и шоколад!!!
    Много усмихната и шоколадова вечер, Пепи!

    ОтговорИзтриване
  3. оооо, верно е и Първа пролет :) Аз се чудя защо ми беше толкова приятно навън днес :)

    Честита първа пролет и на вас, момичета!

    Този младеж, Ина, е водещ на едно предаване - Треска за захар - по Фиеста тв. Показва шоколад, захарни фигури, сладкиши, невероятни склуптури от шоколад и захар и пак обратното в каквато искаш последователност. Но е толкова увлекателно, че и моя мъж го гледа напоследък.

    Дани, много хубава новина ми казваш, не знаех :)

    Хубава пролетна вечер!

    ОтговорИзтриване
  4. Честита пролет, Пепи :)
    Много е шоколадово при теб :)

    ОтговорИзтриване
  5. Пепи,ами като си помисля .... и Уорън Браун е с доста шоколадов цвят.... Ти какво точно сънува? Кой шоколад казваш?...

    ОтговорИзтриване
  6. Гледам и преглъщам! За такъв шокохолик като мен, това си е истински мъчение.. само да гледам и да не мога да опитам :)
    Но няма да оставя нещата така...

    Честита първа пролет и на теб, Пепи! :)

    ОтговорИзтриване
  7. Благодаря, момичета :)

    тухлата шоколад сънувах Йоли, не усмивката на Уорън (плезя се тук да знаеш):)

    Ще се радвам, ако ти хареса, Ирка :)

    Хубава неделя, дами!

    ОтговорИзтриване
  8. И като ти свърши шоколадът, ще засънуваш само Уорън, признай си :)))

    Не те ли е срам да правиш такива работи. И да ги ядеш сам сама!!!

    ОтговорИзтриване
  9. Добре де, отивам да се срамувам в ъгъла :)
    Малко обаче, защото съм приготвила кутия с такива на младежа да изпратя.

    А иначе що да не го сънувам младежа, не е лош ;)))

    ОтговорИзтриване
  10. Пепи, грабна вниманието ми още от самото начало! Уорън и шокоад, в съчетание със сънища... това просто не е за изпускане:)

    ОтговорИзтриване
  11. Бива ли сама да похапваш от тези вкусни и шоколадови буритос!Все пак е обяд и си мислех,че съм приключила с готвенето.
    Наистина човек не трябва да наднича в чинията на Пепчо!
    Усмихнат и слънчев ден ти желая!

    ОтговорИзтриване
  12. Нищо де, може за вечеря :)

    Слънчев ден и на вас, Нанита и Лулу!

    Лулу, това съчетание го сънувах две нощи :) Затова и днес повторих упражнението с шоколада :) Наистина не е за изпускане :)

    ОтговорИзтриване
  13. Много шоколадово, плодово и пролетно настроение ми навява този страхотен буритос.Честита първа пролет Pep-4o!
    Желая ти много усмивки и положителни емоции!

    ОтговорИзтриване
  14. Пепи,
    благодаря ти -
    за презентацията, рецептата
    и удоволствието да прочета всичко това!
    Нека идващата пролет те радва
    с красота и слънце,
    усмивки и много щастие, Диана

    ОтговорИзтриване
  15. Много оригинална рецепта и чудесно изпълнение!

    ОтговорИзтриване
  16. Благодаря, Диди :) Слънчева пролет и на теб!

    Радвам се, че ти харесва изпълнението, Мария :)
    Благодаря за посещението :) Хубава вечер и още по-хубава и слънчева седмица!

    ОтговорИзтриване
  17. Честита пролет Пепи и много усмивки за теб и фамилията !
    Значи за младежа в кутия и пътува към София, а ние в Габрово да ни текат лигите пред екрана, нали? Няма справедливост, знаех си аз? И не си мисли че си ме заблудила с тухлите шоколад, то това е заради Стоев.Аз определено те подозирам, че шоколада е само за маскиовка и за да ни нервиш,че да не ни минават разни мисли, ама айде Пролет е!
    Целувки от нас трите / и от косматка също/

    ОтговорИзтриване
  18. Е няма пълно щастие, знаех си.
    Даже и да не бях, вкарвате ме в грях с едни сънища .....

    И аз ви обичам, Норче :)
    Голяма прегръдка от мен!

    ОтговорИзтриване
  19. Много ме заинтригува това шоколадово предаване и ще взема и аз да го гледам! А този десерт с шоколад също е доста интересен. С удоволствие ще пробвам и него!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...