22 март 2010 г.

Рози от ябълки



Бродейки и гледайки като теле в железница в едни чуждоезични кулинарни блогове, тези розички-ябълки от бутетесто ме привлякоха. Рецептата там е онагледена стъпка по стъпка, така че не не трябват кой знае какви езикови умения, за да разбере човек как се правят.
Като имам основните продукти :) другото на око. Но станаха освен интересни на вид и много вкусни сладки.

Продукти за 12-14 бр. такива сладки:
Бутертесто - малък пакет 500гр.
4 средни ябълки, с хубава гладка повърхност
3 с.л. захар и 1 сл. канела

сока на половин лимон
500 мл вода
4 ч.л. захар

пудра захар за поръсване

Приготвяне:
* Ябълките се срязват на две, почистват от семето и нарязнват на тънки резени.
* Водата с лимоновия сок и захарта се кипва и в нея се поставят парязаните парченца ябълки.
* Затваря се съда и оставят да къкрят 4-5 мин.
* Внимателно се прехвърлят в гевгир или сито, след това нареждат на един ред върху няколко пласта кухненска хартия - оставят се поне 30-40 мин. (или с решетка се вадят направо на хартията)
* Поставят се отгоре им още два-три листа хартия и попритискат - да се отцедят добре от водата.
* Канелата и захарта се смесват и поръсва целия лист тесто равномерно. (знаете, тестото трябва да е добре размразено, но студено)
* Нарязват се на ивици - дълги около 25-30 см и широки не повече от 2см. - така получих12 или 14 ивици, вчера беше и забравих slapslap
* Подсушените резенчета ябълка се нареждат на готовите ивици - не в самото начало, а ок. 2см. навътре, като дъгата им остава извън ивицата (дано ме разбрахте, но вижте линка)
* Подхващат се с пръст и завиват на нестегнато руло - много лесно се получава, тъй като ябълката е вече омекнала.
* Готовите охлювчета се нареждат на хартия в тавата за печене. Ако се развиват в краищата, една клечка за зъби оправя нещата.
* Пекат се в загрята фурна на 200* до зачервяването им и до разнасянето на онзи хубав аромат на канела и печени из цялата кухня blush2 blush2
* Изваждат и се поръсват с пудра захар, по желание с още канела.

*** Да отбележа - тестото е бледо, ябълките ми - зелени. Ако са червени, ще се открояват по-добре. При завиването на рулцата падаше на фолиото от тестото канела и захар. Аз я посипах върху няколко от розичките и когато се изпекоха там беше озахарено и по-хрупкаво :) Така че другия път бих ги посипала всичките със захар на кристали и канела, вместо пудрата захар.



Сега да покажа и тези със салам, по предложение на Ева Тонева
Благодаря ти, Ева!
newsm51

29 коментара:

  1. E, страшно красиви и оригинални са, Пепи :)
    Бравоооо!
    Много харесвам аромата и въобще вкуса на печениет ябълки, така че няма начин да не са вкусни... за красиви е повече от очевидно!
    Благодаря, че сподели тази цветенца с нас :)
    Много ароматна и усмихната седмица :)

    ОтговорИзтриване
  2. Седмицата винаги е "ароматна", особено ако човек ползва градския транспорт.

    ОтговорИзтриване
  3. Значи някои от нас, дето не го ползват са щастливци :) и ще се радват на пролетта и аромата на цъфтящите дървета вън :)

    Благодаря, Ина :)
    Съчетанието на ябълки и канела винаги ми е било вкусно.
    Хубава и вкусна седмица на теб!

    ОтговорИзтриване
  4. Аз видях едни подобни рози с бутер тесто в един румънски блог и им се бях заканила, но така и не ги направих ....

    Твоите рози са с повече ябълка и определено ми се харесаха :–))

    Ще чакам рецептата!

    Лека вечер!

    ОтговорИзтриване
  5. Аз видях някъде из блоговете тези "розички" и то беше на една българка, която живее (не съм сигурна) май в Германия.

    Но чакам твоята рецепта :-)

    ОтговорИзтриване
  6. И аз като Ина харесвам аромата на печени ябълки.
    Много са красиви, Пепи :))
    Слъчево и "цветно" настроение!

    ОтговорИзтриване
  7. Мария, аз и горе ще го напиша, но се оказа, че колкото повече парченца ябълка, толкова по-хубава става розата.
    Хубава вечер на вас, дами :)
    Сега ще напиша какво сложих аз.

    ОтговорИзтриване
  8. изглеждат лесни, свежи и хубави - всичко си имат!

    ОтговорИзтриване
  9. Пепи, чудни са розите! Цяла градина си имаш, вкусна, ароматна, по пролетно! С нектарини съм ги правила, а има и солен вариант,, доста сполучливи, бързи за приготвяне и вкусни са!

    ОтговорИзтриване
  10. Ооо, пропуснала съм твоите. А те изглеждат чудесно. И тъй като предпочитам сладко пред солено, заплювам си солените да направя скоро :)
    Благодаря, че ми ги показа, Ева :)

    ОтговорИзтриване
  11. Пепи,
    Чудесни са!
    Ябълки и канела във форма на разцъфнала роза -
    много араматна, вкусна и красива идея!
    Хубав и усмихнат ден, Диана

    ОтговорИзтриване
  12. И от мен - купих си днес формички - от онези, които ми показа на снимката - 6 броя в обща форма, отделно хартиени си взех - ядна опаковка, пъстроцветни :-))

    Също така смятам днес да направя за сефте в новите формички тези розички :-))

    ОтговорИзтриване
  13. Пепи,много често успяваш да ме разсмееш тук или във форума с някоя твоя остроумна забележка или израз:)),за което ти благодаря.
    А за розите - чудесни са!
    Поздрави и Честита Пролет!

    ОтговорИзтриване
  14. Aaaa, тези розички много ми харесаха-страхотна идея!

    ОтговорИзтриване
  15. Irshad,, вече чакам резултата да покажеш :)
    Ивейн, виж горе и линка на Ева за солените - аз (на ушенце) - днес заредих 4кг бутертесто отново :)
    Диди, целия ден ми е достатъчно сериозен, тук си е моето местенце, в което не се приемам никак на сериозно и се разведрявам.
    Дианка, от твоите уста звучат още по-вкусно и ароматно :)

    Хубав ден утре, дами :)

    ОтговорИзтриване
  16. Направих и сме много доволни, обаче се изядоха преди да ги снимам :D

    Големия ми син прави една и съща забележка всяка вечер, след като си вземе от десерта, който е за деня (все пак приготвям по една рецепта!) - "Винаги едно и също ти казвам - все много малко количество приготвяш!" или "Пак малко си направила!"

    Хехе!

    Хубав ден пожелавам :-)

    ОтговорИзтриване
  17. Кой каза ябълки,захар и канела ...ммм.....звучи и изглежда толкова вкусно!Лесно,ароматно и вкусно ....отивам за бутер тесто.
    Хубава вечер Пепи!

    ОтговорИзтриване
  18. Irshad, ама вземи си поука де :)
    Радвам се, че са им харесали :)

    Нанита,, вземи две :) Няма да сбъркаш.

    Хубава вечер, девойки!

    ОтговорИзтриване
  19. Пепчш, мила, хем не искам да ти досаждам, хем имам няколко въпроса, като към опитна кулинарка :-), за което те поздравявам и пак ти казвам, че чета с удоволствие блога ти, знаеш, че съм редовна тук :-)

    обаче малко се притеснявам да питам, но пък ще напиша въпросите, а ти, когато имаш възможност, ми отговори, моля :-)

    Първо ще питам нещо, което знам, че е малко глупаво, обаче един път за винаги трябва да ми стане ясно. Когато пека кекс или мъфините, раздува се тестото при печене и всичко е ок, след това изстиват на решетка и често спада - снощи направих мъфини с настъргана ябълка, така хубаво се надуха при печенето и после спаднах и заприличаха на табуретки :-(( Е, изядоха се, но...

    Исках също да те питам горе снимката на месното руло, има ли рецепта? Показвах на мъжа ми твоя блог и той направо друго не гледаше, само тази снимка :D
    Ох, мерси за търпението и ти благодаря предварително.

    Успешен ден ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  20. Няма проблем, не досаждаш никак :)

    Опита ми с кексовете и мъфините показва, че трябва да ги оставям вътре да да изстинат на топло, защото иначе спадат. Освен, ако не са сочни (като шоколадовите сладкиши) и трябва да се извадят веднага, за да не изсъхват вътре.
    А мъфините с настъргана ябълка - ябълката е сочна и предполагам, че влагата им е дошла в повече, та са спаднали. Отцеждай друг път добре, защото те колкото и да са отцедени, пак си имат влага и пускат при печене.

    А рулото от заглавието на блога е на този адрес http://pep-4o.blogspot.com/2010/01/blog-post_1604.html - копирай си и ще видиш, има го тук - Пълнена рибица от глиган. Съвсем успешно става с всякакво филе или хубаво парче от бут - телешко, агнешко (знам, че не ядеш свинско :))

    И много благодаря за комплиментите :) Радвам се, ако мога да помогна.
    Поздрави и хубав ден на теб! (пп: а ти как се казваш, трудно ми еда се обръщам към теб с ник-а)

    ОтговорИзтриване
  21. Благодаря ти за бързия отговор :-)

    И не е ник - навсякъде ползвам личното си име за ник- т.е.родителите ми са дали името Милена, а аз приех и името Иршад, така че и двете ги позлвам и всеки ме нарича с което му е по-удобно:-)
    Аз съм от Ловеч, от троянския край и от София :-) а мъжа ми, палестинец. Приятно ми е.

    Значи да обобщя - за почти всички видове мъфини да ги оставям за 10-на минути след изваждане във формата и тогава да ги слагам върху решетка. Понеже четях почти едно и също навсякъде - да се охлаждат върху решетка и аз така и правех. Обаче правих едни обикновени, с шоколадови пръчици, които взривиха децата, те не спаднаха. И явно си абсолютно права за ябълковите. Трябва повечко да ги отцеждам преди да ги прибавя в тестото.
    Един въпрос, мимоходом възникнал - как да правя и това, че примерно в случая с настърганите ябълки, те падат надолу - въпрос на загряване на фурната ли е? Същото е и с прибавяне на някакво сладко от малки полодове, примерно касис.

    ОтговорИзтриване
  22. Приятно ми е, но отивам в ъгъла да се срамувам :) и да работя.

    Сладкото и ябълките падат долу, тъй като са по-тежки и при печенето се отзовават долу. Като правя със сладко (справка последните с череши и праскови мъфини,) леко загрявам самото сладко, да се втечни желето и ги отцеждам около 2 часа в цедка. Така не падат.
    Другия начин е да ги печеш в предварително загрята фурна (ако рецептата позволява) така няма да имат време да паднат долу.
    Малките плодове ги поставям в купа с брашно, да се овалят добре - така не падат също, ако искаш пробвай това.

    Хубав ден :)

    ОтговорИзтриване
  23. Благодаря ти много и те оставям на мира :-)

    ОтговорИзтриване
  24. Няма проблем :)
    Обикновено цял ден не съм на линия, но одеве се озовах в една зала :)

    ОтговорИзтриване
  25. С малко забавяне искам да ти покажа и две от моите творения тия дни и искам да ти благодаря за помощта! Мъфините вече стават много хубави с калпаче :-)) Но сама ще видиш на снимката. Едната е на моите розички с ябълка и бутер тесто, а другата снимка е на последните мъфини, които направих и свършиха веднага (!) с фурми и наръсени с шоколадови пръчици. Да, розичките също бяха "ометени" за бързо, но успях преди това (този път) да ги снимам. Как да сложа снимки?

    ОтговорИзтриване
  26. http://s258.photobucket.com/albums/hh265/milena_irshad/kulinar/

    ОтговорИзтриване
  27. ами тук в блога няма как да поставиш снимката, но аз си копирах линка ти и ги видях :) Много са хубави, и мъфините и розичките! И много се радвам, че ги хареса и че вече се получават "с калпачета" :)

    А снимките - може да се регистрираш във форума на Гответесмен, да пишеш там и да ги покажеш не само на мен :)

    Хубава вечер, Иршад!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...