16 юни 2014 г.

Пикантни чушлета с извара и бекон


Една много лесна рецепта, или по-скоро идея за пълнени люти чушлета . Може и като основно да минат, но заради леко пикантния вкус са страхотно мезе за бирата (особено пък ако по тв върви и някой мач сега от Световното). Снимки на такива се въртят от години в интернет, та чак не помня от колко години им се каня да ги правя. Окончателното побутване дойде от неочаквания подарък, който получих от Olympus, за който много им благодаря. И докато сиренето си прилегна много добре с доматите от градината на мама (е, от парника са все още, но ако знаете колко са вкусни!), то изварата реших да я приготвя в някакво солено предястие. Наличието на бекон и люти чушки в хладилника оформи окончателно реализирането на идеята. Според която трябваше да ги изпека на скара, но завеждащия скарата обикновено отстъства в неделния ден у нас. Добавих и няколко чушки сиврия, защото дори добре почистени от семената, имаше вероятно пак да лютят на девойчето. 


Продукти: 

Чушки - едри люти чушки, но не твърди-по-меките не са толкова люти; сиврия или други салатни -по-дребни 
извара*** (точно тук е на Olympus
щипка-две риган (или чубрица, зависи коя подправка е любима)
ленти бекон или прошуто 

Приготвяне: 
* Чушките се срязват на две по дължината и почистват от семето и бялата жилка (която също е лютива) 
* Всяка половинка се пълни с извара и завива в ленка бекон/прошуто.
* Поставят се в тава за печене (застлана с хартия за печене :) да не цапат) и пекат в предварително загрята на 220* фурна за 10-12 мин. 

* Идеята е чушлетата да не омекват, а пушения бекон да си пусне аромата. 

*** Изварата е продукт, получаван от пресичането на белтъците в млякото. Тя е сравнително добър източник на незаменими аминокиселини и  с високо белтъчно съдържание.  Много хора я пренебрегват, тъй като обикновено се получава от вторичните продукти в млекопреработването, но преди години заради младежът Н. и това, че изварата е източник на протеини започнах да я използвам често
***Изварата може да се замени и със сирене, смесено с белтък, за обере малко солеността му. 
***Друга идея е в чушките да се постави наденичка или напълнят с кайма и тогава завият и изпекат. Е това е вече истинско мезе :innocent:



25 коментара:

  1. Аз много обичам извара и често се ядосвам, че е така пренебрегната. А тя освен вкусна е и полезна :) Благодаря за идеята :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Кайти, много е подценявана изварата. От мен също, добре, че момчето ни започна да я яде, та започнах и аз да ползвам.

      Изтриване
  2. Звучи и изглежда много вкусно, Пепи! Прегръдка! ;)

    ОтговорИзтриване
  3. Само гледам и цъкам с език....Цъкам с език и се питам:Как можа толкова да ме уцелиш,право в сърцето?!
    Никакво мезе-направо основно е за мен:)!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Миленка, сиврията също мина за основно у нас :) на девойчето :)
      Радвам се, че ти харесват :)

      Изтриване
  4. Пепи,пак да честитя подаръците!Ти хубаво ми каза от Олимпус,но аз изобщо не включих,че става въпрос за тази марка млечни продукти,помислих,че е някоя верига магазини при вас.Чак сега се плеснах по челото.Еее,ама супер са им продуктите,и аз много ги харесвам.За цедено мляко и извара те са ми предпочитаната марка и на мен.Много вкусно ми изглежда мезенцето и в двата вида чушки,трябва да опитаме от версията със сиврията,а само за мен може да сложа едно люто чушле да тествам и с него как е.
    Как хубаво си ги повила,като бебешки вързопчета са :) .
    Много бира ще изпият малките,няма две мнения :) .
    Прегръдка от мен и много приятна и отпочиваща седмица да ти е,другарче мило!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, мила Роси :) Седмицата почивка върви изключително :)) отпочиващо.
      А сега ще ти кажа и не се смей - цедено мляко Еклектон ползвам от години, но не бях обърнала внимание кой е производителя :) Наскоро Жул ме просвети.
      Прегръдка и за теб!

      Изтриване
  5. Превъзходно изглеждат, Пепи! Рецептата ме грабна, гладът също :) Като надникна при теб все се питам къде да скрия тази моя лакомия :))
    Поздрави сърдечни и да покажеш още вкусотийки с подаръците от Олимпус.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Твоята като моята, Снеже, дето ми се иска от всичко видяно да си забода :) Питаш ли ме как разглеждам и аз :)
      Друго може и да няма, сиренето е страхотно, за пръв път опитвам от това, но кашкавала е доказано вкусен и нашия купен остана на заден план :)

      Изтриване
    2. Благодаря за споделеното, Пепи! Никога не съм купувала тази марка, на теб ти вярвам обаче и ще се поогледам в магазина :)

      Изтриване
  6. О, това е страхотен деликатес, който редовно си правим с милото. Слава Богу не е футболен запалянко, та няма опасност да ми гръмне главата това лято :)))) , но пък на всеки излет имаме от тях. Една тайна да издам - редувани с чери доматчета стават на прекрасни шишчета. После им подлагаш препечени на огъня брускетки, натрити с чесън и "Светът е наш!" :)
    Поздрави и красиво лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. у нас футбол също рядко се гледа, Ирме, да не кажа почти никак. Само като си дойде младежа. Но пък на мезета не отказваме :) Харесва ми с доматчета край тях, ще направим шишчета следващия път, но на скара да е.
      Хубаво лято и дано вече без дъждове да е!

      Изтриване
  7. Знаех си аз, че ще врътнеш нещо чудно, но то как иначе с тези вкусни продукти! СТрахотно е това предложение, прегръдки!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ама моля ти се, Кате :) продуктите от подаръка са най-ценната храна в къщи. Дори сирена каша у нас се яде със сирене :)

      Изтриване
  8. Жестоки чушчици! Това мезе вкъщи ще се излапа за минути! Много хубава идея - открадвам я :) Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пробвай ги, Радост, няма да съжаляваш :) особено ако имаш прошуто под ръка - по-ароматни са с него

      Изтриване
  9. Отговори
    1. Вече разбрах, Кате, че ти харесаха :) Ще чакам отзиви :)

      Изтриване
    2. Да пиша и тук - не само ми харесаха, ами и нямам търпение да ги направя пак довечера! Много извара, бекон и чушки ще се изядат вкъщи... :)

      Изтриване
    3. Видях ги, Кате :) щом обичаш и люто :)
      Да ви е сладко!

      Изтриване
  10. Това предложение не е просто вкусно, а великолепно :) Много ми хареса, ще опитам!
    Поздрави, Пепи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам да опиташ, Таня :) и да споделиш. Поздрави и на теб!

      Изтриване
  11. Е, казала си го супер на място - мезе, бира и футбол! Тези чушлета непременно ще ги пробвам - първо, защото обичам люто, след това, защото пия бира и гледам футбол и понеже изглеждат много, много апетитно (-:

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...