18 юни 2014 г.

Най-вкусните :) мъфини с боровинки


      Тази е най-любимата ни рецепта за мъфини. Съчетанието в такива количества на тези продукти явно ги прави много, много вкусни, с приятна нежна текстура, независимо какъв плод ще се сложи. Специално заради тях лятото зареждам по няколко пакета с боровинки и освен за едни бисквитки и няколко кремчета, за друго не ги давам :) 
Рецептата "Мъфини с боровинки" е на Юлка, но съвсем смело мога да кажа, че едва ли има  човек, който да ги е правил повече от мен, откакто ги е публикувала през 2012 година. Само дето авторски права не ми е поискала за нея още :smile1:  Обикновено веднъж седмично правя мъфини, а тези, заедно с портокаловите мъфини с мак са най-често правените.
      Тези дни девойчето Жул я потърси да правят с приятелка и ми дръпна едно конско, че я няма в блога. Воала - на-вкусните мъфини с боровинки. Ако някой ги е пропуснал и не ги е направил - да поправи тази грешка :) освен вкусни, излизат и приличните 24 броя кексчета. Е, леко съм закръглила Юлкините 257 мл мляко на 260 :) но  това са подробности. Ако имате електронна везна, не пречи да отмерите точно 257 мл. 



Продукти:
  • 430 г брашно
  • 1 пак бакпулвер (10г) 
  • 1/2 ч. л. сол
  • 330 г захар
  • 80 мл олио
  • 80 г меко краве масло
  • 3 яйца
  • 260 мл прясно мляко
1-2 пак. ванилия
1 и 1/2 ч.ч. (280г)  боровинки (пресни или замразени) 



Приготвяне:
* Фурната се включва на 190*
* Две форми за мъфини (среден размер, с по 12 гнезда) се намасляват или всеки отвор се застила с хартиени капсули.
* Брашното се смесва със солта и бакпулвера.
* Захарта се разбива ( с телена бъркалка или  миксер за кратко) с олиото и кравето масло.
* Сипват се млякото, яйцата, ванилията, разбърква се.
* Добавя се брашното и тестото се разбърква до еднородна смес.
* С  миксер се бърка на ниска скорост около минута (това ще помогне на кексчета да се надуят по време на печенето). 
* Прибавят се боровинките и сместа се разбърква с дървена или силиконова шпатула (лъжица)
* Тестото се разпределя по формите - много удобно в тези случаи е ползването на лъжица за сладолед. 
* Пекат се в предварително загрятата  фурна за ок. 20 минути или до готовност - проба с дървено шишче, или с натиска на пръстите върху  кексчето. 
* Мъфините с боровинки се оставят във формата 15 минути, след което се изваждат.


Пробвала съм ги и с червени боровинки, с малини и със ситно нарязани праскови или нектарини.



50 коментара:

  1. Чудесни са тези мъфини, Пеп, отдавна не съм ги правила, а сега с малини и ягоди биха били чудесни.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Веси, печените ягоди в сладкиши не ми харесаха, да ти призная честно и не съм пробвала в мъфините. Но виж, с малини може :)

      Изтриване
  2. Щом са най-вкусните, ще бъдат направени Пепи :) още повече че много обичам боровинки ... даже съм си замразила и за зимата :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. о Дани, теб те знам, че имаш чудесни боровинки :) по-едри от нашите. Надявам се да ти харесат :)

      Изтриване
  3. Точно така изглеждат, като много вкусни и пухкави малки бижута :)
    Може да се направят и с други плодчета предполагам, когато липсват боровинките?! Ще опитам.
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да, Таня, както писах - правила съм с малини и праскови. Приятелка прави със сини сливи. Изобщо с всякакви плодове може, стига да са нарязани на ситно. Чудя се обаче как не съм ги направила до сега с парченца шоколад :)
      Поздрави и лека нощ на теб!

      Изтриване
  4. Нямам форма за мъфини, защото я хвърлих!
    Мога ли във по-голяма форма да ги направя ?
    Може би изпичането ще трябва да променя?
    Поздрави, Пеп :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. А защо я хвърли :)
      Дани, на село съм правила в кексова форма - всъщност две, защото излиза един голям и един малък кекс. Естествено печенето го следиш с шишче за печене. Но и захарта разбих повечко с яйцата, както е при кексовете и пак се получи много хубав кекс.
      Хубав ден на теб!

      Изтриване
  5. Ех, как ме изненада, Пепи! Като видях "най-вкусните" и веднага си представих някоя мръвка:) Страхотни са мъфините! Хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Пепи,пак ще кажа,че със сигурност това е най-правеният десерт у вас или поне най-правените мъфини,откак ти следя творчеството и отчетите и бях изненадана като Жул,че още не си им отделила подобаващо място в блога.
    Винаги с бухнали куполчета,а плодовете ги правят свежи и сочни!
    Дали няма да се изтърколи едно от решетката за обедното кафенце :) ?
    Прегръдка и приятна отпуска,мила!

    ОтговорИзтриване
  7. Изглеждат чудни, но докато не се опитат, няма как:) Мятай някое към нас:)

    ОтговорИзтриване
  8. Ще си взема един-два и ще им се насладя утре сутрин с кафето, Пепи! Чудни са! Прегръдка!

    ОтговорИзтриване
  9. Чудни, чуднички са Пепи и да си призная аз не съм ги правила, но след твоите препоръки ще ги записвам и аз в блога:) нямам да пропусна:))). Прегръдки и прекрасен ден!

    ОтговорИзтриване
  10. Малки , симпатични кексчета , иде ми да дойда и да си взема едно хахахахаа
    Прегръдки Иви !!!

    ОтговорИзтриване
  11. Вземайте си по едно и да ви е сладко :)

    ОтговорИзтриване
  12. Едва ли са останали - прекрасни малки бижута, Пепи,
    харесах и оригиналните завити чушчици, но кексчетата са страхотни.
    Чудесна идея за различни аромати с пресните плодове,
    благодаря на двете ви - поздрави и хубаво лято!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Благодаря ти, Дианка!
      Хубаво лято и на теб да е, съжалявам, че не можахме да се видим вчера :)

      Изтриване
  13. Дали ще е възможно да се изпекат и без хартийки?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може, да. Горе си пише - формите за мъфини се намасляват, или застилат с хартии.
      Намажете ги с мазнина. Така и коричката им е по-хрупкава :)

      Изтриване
    2. Благодаря за бързия отговор. Страхотен блог имате! Научих се на много неща от него. Продължавайте все така! :)))

      Изтриване
  14. На теб вярвам безрезервно :) Щом си сложила това "най" значи наистина са най- вкусните и записвам за проба. С плодове обожавам. Поздрави, Пепи!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Пробвай сега с разни плодове, Снежи :) и ще избереш твоя плод. У нас с тези останаха - боровинки и праскови, докато има (нектарини) .
      поздрави и а теб :)

      Изтриване
  15. Здравейте, с какво мога да заменя прясното мляко в мъфините? Имам пресни малини и искам да ги оползотворя. С кисело мляко ?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. С гъст айран, но с прясното мляко са по-хубави, да знаете :)

      Изтриване
  16. Мммм, страхотни вкусни, пухкави мъфинки станаха. Правих ги с банан. Но ще опитам и с шоколад ;) Остана ми малко смес над тези 24 кексчета обаче. :) Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
  17. Дали ще станат без да се добавят пресни плодове, а вместо това в средата по 1ч.л. сладко от ягоди например? И 24 са много кексчета за малкото ни семейство. Ще ми се да забъркам само 1/2 от посочения грамаж на съставките, за да излязат само 12 мъфина, но тези 3 яйца ме бъркат ...1 или 2 да сложа???

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. чаената лъжица сладко от ягоди по средата ще остави кексчетата вътре глетави - няма да се изпече сместа от него. По-добре нищо не прибавяйте, а после ,при хапването гарнирайте с по лъжица сладко. Може да ги направите и с ябълка, или круша - зимата винаги има, само трябва да ги нарежете на малки парченца.
      За дозата - изберете две дребни яйца и така направете половин доза. Ако са средни, или над средните, ползвайте 1 яйце и 1 белтък.

      Изтриване
    2. Станаха много вкусни, благодаря!

      Изтриване
  18. Може ли да се изпекат една след друга двете тави? Явно са ми по-разлати и не се събират една до друга, а имам само една решетка за фурната.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Може, разбира се - като извадите едната тава веднага слагайте другата да се пече - вътре градусите са едни и същи

      Изтриване
  19. Здравей Пепи,
    Извини ме за фамилиарното обръщение но така те чувствам все едно те познавам.От маса време все си казвам ..е не този път ще пиша или по-точно след всяка твоя рецепта която пробвам и оставам супер доволна:)Е днеска направих мъфините и са уникални нямаше как да не споделя.Рецептата е супер точна.Време за печене ,всичко.Единствено бройките ми станаха повече може би съм слагала по-малко смес.И да споделя- имах само сушени боровинки и много се чудих дали ще се получи. Накиснах ги в портокалов сок врътнах ги в микровълновата.Грамажа спазих естествено.Рендосах малко лимонова кора стори ми се добра идея.Получи се естествено станаха страхотни:)Голяма работа си pep-4o.Блога ти е хубаво местенце и не само заради рецептите ..а може би и това е като всички остало..когато го правиш с любов става един път:))Радвам се че те открих.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Здравей, Вили :) Не се притеснявай да пишеш :) дори и ако някъде имам пропуск, да подскажеш. Така скоро девойчето ми прави нещо и пита "А тези яйца кога да ги сложа" :) та случва ми се да пропусна нещо с писането, ама обикновено около полунощ нормалните хора спят. :))
      Радвам се, че си доволна от резултатите! Когато се прави нещо с желание - обикновено се получава отлично :) И благодаря за милите думи!
      За мъфините да кажа сега :) Това са най-експлоатираните от мен мъфини - сменяла съм плодовете - ако са големи ги нарязвам. Слагама съм и стафиди и сушени боровинки (но черни, попаднах на едни такива в магазин в София и не бяха съвсем сухи като другите червени) без накисване. И с шоколад :) количеството плодове е според наличното понякога, важно е продуктите с мерки да се спазят - самата консистенция на тестото явно е много добра. А за бройките - колкото-толкова. Понякога и аз ги пълня повече формите, явно от това е разликата.
      Поздрави и хубави почивни дни!

      Изтриване
  20. Здравей Пепи и мерси за отговора:)За мъфините;)не ги бях правила и се претеснявах да не се промени консистенцията на тестото затова реших че трябва да са ми по-мокри боровинките явно е можело да го пропусна.Така или иначе мъфините са страхотни домашните са супер доволни ..изпращат ти специялни поздрави:))
    Хубав ден и приятни почивни дни.

    ОтговорИзтриване
  21. Пробвах половин доза и използвах 2 яйца ,също така една малка шепа сушени боровинки (това имах в момента) станаха страхотни. В обикновена малка кръгла тава пекох за 20 мин на на вентилатор.
    Благодаря за рецептата :))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Моля, пак заповядай. Аз така си бях купила сушени боровинки преди 2 години /да имам за всеки случай/ и ги забравих в хартиена торба в хладилника....заминаха си.

      Изтриване
  22. Страхотна рецепта! Миналата седмица имах боровинки и се чудех какво да ги правя. Реших мъфини и намерих тази рецепта. Станаха чудни! Днес правя за втори път! :)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Чудесни са, нали :) Затова ги и препоръчвам с две ръце.
      Да Ви е сладко!

      Изтриване
  23. Здравейте, Пепи! Вчера направих портокаливите мъфини с мак и локум, а днес тези с боровинки. Вторите май се харесаха повече на домочадието. Благодаря Ви за страхотните рецепти! От тях наистина струи любов!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Моля, пак заповядай :) Боровинковите мъфини наистина са най-най-добрите, които съм правила. А аз съм правила доста :) Препоръчвам и солените мъфини със сирене и шпек, ако търсиш солени - за мен те също са най-добрите солени.
      Поздрави и хубава нова седмица :)

      Изтриване
  24. Привет, всичко спазих и в момента се пекат, ухаят невероятно, усещам, че ще станат любими и у дома за моите момчета

    ОтговорИзтриване
  25. Страхотни са ! Благодаря за рецептата!
    Остават влажни и пухкави доста дни след изпичането.При прочитането на рецептата ми се стори ,че захарта е доста ,но въпреки това спазих вашите грамажи,за което не съжалявам .

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. оо, не е доста. Ако промените захарта ще се промени и текстурата им, а от това ще загуби крайния вкус.
      Радвам се, че сте харесали :)

      Изтриване
  26. Здравейте! Минавам само да кажа, че мъфините са страхотни! Само за пробата си заминаха 3 броя :)
    Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Браво :) тя затова дозата е прилична, 20-на бройки да излязат :)

      Изтриване
  27. Скоро открих рецептата за тези чудни мъфини и мога да кажа да това са .По принцип не съм много по мъфините и кексовете,но тези са чудни .Правих ги и ще ги правя страхотни са !Пробвала съм с боровинки,с праскови ,къпини и сини сливи ,допадат ми всякак!Благодаря за рецептата!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...