16 август 2011 г.

Питки с патладжани


Аламинутки. Но с патладжани. И ароматни подправки, които ги превръщат в

Средиземноморски питки с патладжани 

Много, много вкусни.
Манипулирах девойчето, като се направих на недочула въпроса и "Какво има вътре?" и отговорих: "Със салам са". А салама сложих с точно такава цел -  да замаскирам положението, ако възникнат неудобни въпроси, невярвайки в добрия резултат на забърканото от мен изделие.  Обаче пък от 3-4 дни ми стои един печен патладжан в хладилника.... И кьопоолу никой не иска да яде. 
Затова  го реших :)  - сирене, салам, яйца и патладжан - няма как да се обърка нещо. 
Резултатът е леко отчайващ: От получените 16 бройки преди 3 часа (които трябваше да са закуска за утре) има цифром и словом  3 (три) броя. Добре, че има още изпечен патладжан heatheat   


Продукти:
100 г. овче (или козе) сирене 
150 г печен, осолен и отцеден патладжан
100 г. шпеков салам
80 мл олио
2 яйца
2 с.л. ситно нарязани листа босилек ( лимонов, знаете, че се хваля с него и го слагам наред. Ама и той на лимон мирише повече, отколкото на босилек)
1 ч.л. риган
2 ск. чесън - ситно нарязани
1 бакпулвер (10гр)
150 г. брашно
30 г царевично брашно (или пак бяло, но малката добавка на царевично брашно прави питките по-хрупкави)
щипка сол ако трябва, тъй като всички продукти са солени



Приготвяне:
* Фурната се загрява на 200*
* В купа се поставят:
   - съвсем ситно нарязания патладжан; скилидките чесън, едро настърганото сирене (или ситно натрошено) , нарязания на кубчета салам, едно яйце и единия белтък.
* Разбъркват се с вилица, прибавя се олиото и разбърква; след това се добавят  подправките и на 2-3 пъти брашното, смесено с бакпулвера.  Обърква се с лъжица - получава се много гъста смес.
* С ръце се оформят топчета, колкото яйце и  в приготвената тава  (застлана с хартия, или намаслена) на разстояние 4-5см. едно от друго  (тестото не лепне, оформят се лесно; не е нужно да са идеални)
* Останалият 1 жълтък се разбива с 1-2 лъжици олио и с четка намазват оформените питки отгоре.
* Пекат се в загрятата фурна до зачервяване - около 15-20 мин. 



Размисли на глас LaughingLaughing 
- Не вярвам, че ще е фатално, ако сиренето е краве. Но трябва да е твърдо. Овчето е домашно и придаде хубав аромат и вкус, усеща се, не е като купеното краве такова.
- Саламът може да се изключи - аз си признах, защо го сложих, той е твърд шпеков и няма да промени  тестото при печене. 
- Босилек ако нямам такъв, не бих сложила, но риганът е задължителен. 

ПП: А девойчето си извади щафета луканков салам,  направи си айран, и си похапна доволно от питките.  ония, със салама :)). Но с гарнитура вече.  

32 коментара:

  1. Хихихи, Пепи :) така става, когато се опитваш да прецакаш някого :) Много добре ми изглеждат... сега и патладжан ще трябва да пека :)
    Прегръдка от мен и хубаво утре!

    ОтговорИзтриване
  2. Пеп-чо, докато пиша сигурно и трите бройки вече ги няма - толкова апетитно изглеждат, че и да не беше сложила салам, пак щяха да се ометат...поздравления за идеята и осъществяването й! Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
  3. Позна, Мариета :)) Знам ли ги за салама, както писах девойчето си извади и допълнително... у нас нали знаеш, никога не е в повече :)

    Зори, случва се :) май винаги така.

    Благодаря, Лека нощ и на вас!

    ОтговорИзтриване
  4. Ихааа Пепи,
    невероятно изглеждат и звучат! Страхотно приложение на печения патладжан си намерила :)
    Тая работа с маскировките ми е позната и на мен :)
    Тия дни и аз ще се занимавам с патладжани, ще си отделя един за тези питчици :)
    Благодаря и прегръдка!

    P.S. В предпоследната публикация при мен (тази с чийзтортата) имаш награда - "Сладко вдъхновение", заповядай да си я вземеш :)

    ОтговорИзтриване
  5. Казах ти, че си царица на плънката :)
    Така е като има капризни девойчета,
    които после омитат чинията!
    Аз ще ги правя без салам :)
    Пепи, поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
  6. Пак ме изненада, Пепи!
    Случайно имам и пресен патладжан.Тъй че , ще се бърка днес. За салама няма да има нужда да послъгвам, моите обожават патладжан.:)
    Наистина интересна рецепта, благодаря ти!

    ОтговорИзтриване
  7. Ех, да му завидиш на това девойче :-) С патладжан ми звучи особено примамливо! Страхотни са, Пепи!

    Поздрави, Милена ;-)

    ОтговорИзтриване
  8. Лети, ще чакам отзиви дали ти харесват :) Благодаря, отивам да видя какво ми изпращаш :)
    Прегръдка и за теб!

    Дани, сложи маслинка за контраст вместо салама :)
    Хубав ден и на теб!

    Траяна, надявам се да се харесат и у вас :)

    Благодаря, Миленка, поздрави и на теб!

    ОтговорИзтриване
  9. То май и аз ще трябва да правя маскировка, ако искам да не са само за мен тези питки...защо ли само като кажа патладжан и очите се завъртат в обратна на часовниковата стрелка посока :)))
    да се надявам, че и моите ще бъдат измамени като девойчето :Р
    Поздрави Пепи!

    ОтговорИзтриване
  10. Ай, тука ще се наредя няколко пъти и обещавам, че ще си изям всичко :))
    Много ми харесва рецептата, Пепи - пак уцели десетката :)

    ОтговорИзтриване
  11. Инче, дръпни си едничка :) Като я снимах тази близката се сетих за теб, нали разбираш :)))

    Иве, патладжана не се усеща. Госпожицата дори реши, че са с гъби и не съм я разубеждавала.
    Пробвай, може и да успееш :))
    Поздрави и на теб!

    ОтговорИзтриване
  12. Ахааа,ето че и девойчето е прихванало от месопоклонничеството у вас,Пепи!
    Аз бих уважила питките,но без шпековия.Благодаря за идеята ,много ми харесват питките ти!Да ги потопи човек в предходната ти манджичка с чорбаджийките,ухаааа,вкусотия!

    ОтговорИзтриване
  13. Спечели ме с питките, много вкусно изглеждат, ще ги направя без салам, сигурна съм, че ще са още по-хубави.
    Поздрави!.

    ОтговорИзтриване
  14. ееееееееееее, като сте рекли "без салам, та без салам" :Р
    Добре де, утре правя без салам.

    Жани, ти сложи маслини :) поне имаш изобилие от хубави.

    Еликсирче, но ако ги направиш със хубав, сух шпек, ще ти харесат :))

    Поздрави и лека нощ, дами!

    ОтговорИзтриване
  15. Добре де, ама има нещо, което винаги ме тревожи в такива постове. И аз когато пиша, че съм ги прекарала с нещо, все се питам дали някой от тях няма да метне едно око на това, което съм написала... Или пък някоя позната ще вземе да изклюка...

    ОтговорИзтриване
  16. Тук съм:) Всичко, което любя, го има вътре в тези питки, така че съм обречена. На всичко отгоре тази година и аз си отгледах лимонов босилек, така че ще карам стриктно по рецептата(е може би без салам:)). Чудесно предложение!
    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  17. Фантастично са, Пепи! С или без салама, пак са вкусни. Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  18. Благодаря, Евка, за теб също!

    Гуинет, стига де, сложи и салама :) Чакам отзиви :))

    Илианка, младежа чете само в това, което е в "Учим се да готвим" - другаде е инструктиран, че не му трябва да чете :)) А девойчето нищо не търси. А на срещи с мои познати, които го четат нямам шанс да дойде, така че :Р съм споко. За сега.

    ОтговорИзтриване
  19. Пеп-4о,невероятни са тия питки,фантастични!Още от фурната да проверя дали са изпечени и от окусване хапнах 5, после снимки и сега не знам дали са останали или да забърквам други.
    Поздрави и хубави почивни дни от мен!

    ОтговорИзтриване
  20. Бети, много се радвам, че ги хареса и ти!

    У нас определено стават фаворит, интересно, че нормални мързеливки-аламинутки-питки не ядат, а на тези - не мога да смогна.

    Поздрави и на теб и хубави почивни дни!

    ОтговорИзтриване
  21. Pep-4о, благодаря за хубавата рецепта! Вече е изпробвана - много ми хареса идеята с патладжана и цялостното съчетаване на продукти и подправки. Приятен ден!

    ОтговорИзтриване
  22. ИЗГЛЕЖДАТ СТРАХОТНО! Дали ще се получат, ако ги направя във форма за мъфини? Надуват ли се по време на печене?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да и на двата въпроса :)
      Стават във форма за мъфини - когато правя на око, не ми се събират топките в тавата, остава малко тесто, което запределям във форми за мъфини - силиконови, индивидуални.
      Надуват се - не много, но достатъчно, за да оставиш място за бухването им.

      Изтриване
    2. Страхотни питки. Много вкусни станаха-имах един буркан алжирска салата(който се чудих какво да правя-никой не иска да я яде) и сложих от нея.

      Изтриване
    3. Супер идея ми даваш :) и аз имам един буркан такава салата и ще я вложа още тези дни в едни питки, благодаря ти и аз :)

      Изтриване
    4. :) Аз ти благодаря за всички чудесни рецепти които споделяш. Рецептите ти за палачинки, мекици, кифлички и още няколко други са многократно изпраобвани и резултата винаги с един и същ-ОТЛИЧЕН! :)

      Изтриване
    5. охо, значи си редовен "читател" на рецептите ми тук :)
      Радвам се, че ти харесват резултатите, но те зависят и от сръчните ръчички, нали знаеш :)

      Изтриване
  23. Изключително лесни, красиви и вкусни :) Подходящи за парти и кетъринг също. Благодаря за идеята! Добавих сушени домати, и нещо месно със сигурност би им отивало, както сте предложили :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сушените домати са чудесна идея, благодаря за предложението :) За жалост, ще ги пробвам чак през лятото с тях :) че цялото количество сушени, които направих това лято замина в хлябовете, които правя.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...