13 юни 2010 г.

Печена паста по Дейвид Роко

този Дейвид Роко.

Всичко за него е в линка, но аз да споделя моите впечатления - много лъчезарен, темпераментен и обаятелен млад човек. Като италианец :smile1:  независимо, че е роден в Канада. Който обича да готви за приятелите и семейството си. А както в едно предаване каза и негов приятел „Не може да играе футбол, но готви страхотно!” - епизод, в който изгубиха на футбол с неговя отбор, затова пък им спретна ей тази невероятна паста, която е толкова вкусна, че ми идваше да си я хапна с хлебец, както казва наш приятел. Ако можех и снимка да докарам свястна..... ама тя пастата е един такъв нефотогеничен продукт (абсурд вината да е в задапаратното устройство exclaim


Ето и рецептата му, заедно с моите дреееебни промени

Продукти за 6-7 порции:

1 пакет паста 400 г (без значение каква, аз вече казах, че ще ядем лингуини wink1wink1
1 консерва домати 700-800 г.
1 голям патладжан (ок. 400г)
1 малка глава лук
5-6 скилидки чесън
сол на вкус
1 равна с.л. захар
60-70 мл зехтин exclaim не олио
шепа сушени домати (накиснати в оня зехтин, дето ще готвим с него)
и още две - маслини, без костилки
две три щипки риган (по оригинала на Дейвид е с босилек, ама аз и босилек sick
парче пушено сирене около 180-200г (най-вкусно е със скаморца) 
парче моцарела около 200г  
200 г  варено пушено филе (това от мен) blush2 blush2

ПП: 8 години по-късно :)  босилек отдавна съм включила в менюто :), а пастата е еднакво вкусна приготвена както с босилек, така и с риган. 

Приготвяне:
* Патладжанът се бели, режи на кубчета и поставя в купа с пресолена вода
* През това време пастата се поставя да свари според указанието на пакета. Искам да отбележа, че аз не я мия, когато е готова, но я варя в много вода - 1 пакет в 3-4 л. вода
* Патладжанът се измива добре и задушава с 3-4 с.л. вода и зехтина до омекване. Изважда се с решетъчна лъжица в тавата за печене.
* Лука и чесъна се нарязват на ситно, запържват в останалата мазнина за не повече от минута, прибавят се доматите - пасирани или намачкани, заедно с нарязаните сушени домати и задушават за 10-на мин. Посолява на вкус, прибавя се захарта, ригана. Изваждат се при патладжана и пастата, прибавят се нарязаните маслини, нарязаното пушено сирене и филе.
* Обърква се добре. Отгоре се нарязва моцарелата и поставя да се запече докато се разтопи - фурната се излючва, тавата  оставя за още 2-3 мин. вътре, за да получи приятния загар :) 




15 коментара:

  1. Пепи,
    тази зелена муцунка срещу босилека ме разсмя :)
    Защо не го долюбваш?
    Рецептата е страхотна / сега ще погледна и Роко/
    Любими зеленчуци,
    още по-любими сирена :)
    Е, и на пилешкото филенце няма да се мръщим!
    Прегръдки и прохладна седмица!

    ОтговорИзтриване
  2. Дани, неколкоктратно се опитвах да харесам босилека, първо в сос, после на салата но не, не е моята подправка той. Две-три години след първата проба пак му дадох шанс, но повече няма да пробвам -явно няма да си променя вкуса за него.
    Филето е свинско - варено пушено, тип шунка. но от месо :)
    Хубава и дано да е по-прохлада идната седмица :)

    ОтговорИзтриване
  3. Да,да,да,да!!!!Правя я веднагически .... Толкова умопомрачително изглежда ... мммммммм .........

    ОтговорИзтриване
  4. Ха, Дейвид Роко и на нас с щерката ни е любимец, доста е обаятелен, като се има предвид, че тя е само на 1г. и 10 мес., но успя да го оцени подобаващо ("пуни Девид Око" - в превод "пусни Дейвид Роко") :)
    А за ястието нямам думи, обичам всичко, което съдържа патладжан, а тук той е в страхотна комбинация и ще е много вкусно. Ще пробвам!
    Спорна и вкусна седмица, Пепи!

    ОтговорИзтриване
  5. Ооо, Лети, малката госпожица е впечатлителна :) Ама той наистиа е винаги усмихнат и при него всичко се равива много динамично, как да не го хареса :)
    Хубава и прохладна седмица и на теб :)

    Йоли, ще се радвам да ти хареса :)

    ОтговорИзтриване
  6. Пепи,
    чудесно изглежда!
    Харесваме Дейвид Роко,
    допада ми и новият ти начин на снимане и представяне.
    Поздрав и усмихната нова седмица, Диана

    ОтговорИзтриване
  7. Пепи и ние сме макаронари :)
    Много ни харесват всякакви макаронени гозби!
    Тоя кашкавал така апетитно се е зачервил.... че вече съм гладна след твойте снимки!

    ОтговорИзтриване
  8. И на мен ми харесва предложението ти, Пепи :) Любима ни е комбинация на паста с патладжан и домати.
    И със снимките си се справила много добре :)

    Поздрави и усмихната седмица :)

    ОтговорИзтриване
  9. Дианка, благодаря ти :)
    Мария, ние от скоро сме почитатели на пастата, двамата ни мъже упорито отказваха да ядат до преди година :}
    Благодаря, Тони, аз доста се двуумих след предаването, не знаех моите хора как ще приемат патладжана с паста. :) не го усетиха, но наистина вкуса на паста с домати и патладжат е страхотен )

    Поздрави за вас, мили дами и мтого усмивки през тази гореща седмица :)

    ОтговорИзтриване
  10. И аз съм фен на Дейвид Роко, по ред причини, на босилека също (засадила съм си три саксии на работа)а за пастата е повече от ясно особено след като знаеш, че съм луд фен на всичко италианско.
    Чудесна рецепта Пепи, дори и както си я облагородила :) Поздрави за слюнкоотделящите снимки!

    ОтговорИзтриване
  11. Не успявам да гледам Фиеста редовно,но съм попадала няколко пъти на Дейвид Роко и го харесвам.Записала съм си една негова рецепта и чака ред за проба :)

    Пепи,харесва ми интерпретацията ти по рецептата и стила ти на писане също!
    А иначе аз съм луд фен на пастата,а още повече на босилека:)

    Поздрави!

    ОтговорИзтриване
  12. Благодаря ви, Диди, Мими :)
    Хубави почивни дни на вас!

    ОтговорИзтриване
  13. Голяма вкусотия, Пепи! Много апетитно изглежда и няма начин да не се пробва :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще чакам да споделиш дали ти е харесала, Радост!

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...