14 декември 2012 г.

Уверена в кухнята... в петък, на гости

   Петък е, време за гости  smile3503 

   Днес на гости ми е една  дама, която е толкова уверена в кухнята, че предава  това усещане на  всички почитатели на блога си.  Готви  с много любов за семейството си и ....защо ли ми е познато - изпълнява капризите на любимите си хора. Добре де, обича да им доставя удоволствие и изпълнява желанията им  за любими ястия. Не се притеснява да експериментира с продуктите и с вкусовете;  да смесва различни подправки.  И знае много добре, че човек приема  храната първо с очите си, а после опитва, заради което държи на доброто аранжиране на храната, освен на вкуса. Освен всичко друго е и редовен  участник в градските срещи (а там се събираме все сериозни и отговорни хора  Very Happy ); в блога и преимущество имат сладкишите.... поради което за мен е удоволствие   Уверената в кухнята - Елена Демиева .
    А на теб, Ели, сърдечно благодаря за приетата покана smile3525; благодаря за вкусните рецепти, с които ми гостуваш :) и двойно благодаря за сладкиша! 

***************************************************************

Когато получих поканата от Пепи, се почувствах много специално, но миг след това дойде въпросът какво ще приготвя. В началото исках да е нещо от нейната кухня, но в мое изпълнение. После се отказах, защото нямаше да е толкова добре изпълнено. При Пепи, всичко е много, много добре изпипано и до най - малкият детайл. Тя е човекът, от който съм взела много, в нейното вкусно местенце, човек може да намери рецепта за всякакви изкушения - от домашни сладка, до сочен дивеч, а за разнообразието на сандвичи и месни специалитети да не говорим. Когато прочетеш заглавието на блогът и, асоциираш какви ли не неща - аз  го свързвам с нещо месно и сочно. Затова в днешното гостуване заложих на Пай с пилешко месо и Домашна торта с круши.




 Пилешки пай

Продукти:
1 и 1/2 ч.ч. брашно
4 яйца
120 мл. прясно мляко
1 ч.л. сол
черен пипер на вкус
400 гр. сварено предварително и нарязано на ситно пилешко месо
3/4 ч.ч. сметана
1 с.л. брашно
100 гр. моцарела 


Приготвяне:
Направете кладенче в брашното и добавете яйцата, млякото и солта. Размесете до образуването на тесто, подобно на тесто за пай. Разточете на кръгла кора с дебелина половин сантиметър. Поставете в подходяща тава, която предварително сте намазали с мазнина, така че тестото да обхване и стените. Подправете пилешкото със сол, черен пипер и го разпределете върху тестото. Загрейте фурната на 250 градуса и поставете пая в нея. Печете докато добие златист цвят. Извадете от фурната. Разбъркайте сметаната с 1 с.л. брашно и изсипете върху пая. Отгоре подредете моцарелата нарязана на слайтове. Върнете тавата във фурната за още 10 - 15 мин.
Да ви е сладко!







 Домашна торта с круши
Продукти:
4 големи круши
1 пакет чаени бисквити /аз ползвах Роден край/
100 гр. едро смлени орехи
1/2 ч.ч стафиди
1-2 с.л. Ром
125 гр. разтопено масло
1ч.л. канела
1/2 ч.ч. пудра захар
280 гр. заквасена сметана
    за глазурата:
100 гр. шоколад
20 гр. масло
2-3 с. л. прясно мляко



Приготвяне:
В купа смесете натрошените бисквити, орехите и стафидите. Разбъркайте и залейте с още топлото разтопено масло. Добавете Рома и разбъркайте. Подгответе крушите, като ги почистите и настържете на ренде. Поръсете ги с канелата и малко, около 1- 2 с.л. от пудрата захар. Разбъркайте и оставете в подходящ съд така, че да се отцеди сока. Най - добре е да ги сложите в тензух или да стиснете в ръцете си, така най - добре излиза сока. Добре отцедените круши добавете към бисквитената смес и разбъркайте хубаво. Най- накрая се прибавя захарта и сметаната. След като сте смесили всичко добре, поставете във форма със сваляща се страница, а може да използвате и ринг. Поставете тортата в хладилника поне за 2-3 часа за да се стегне. Педи да сервирате пригответе глазурата, като разтопите всички продукти на водна баня и внимателно залейте отгоре.
Да ви е сладко!



16 коментара:

  1. рано,рано да седна на масата да не ме изпревари някой!
    Пепи, и днес си поканила интересен гост !
    ще си поискам порция и от двете!
    Поздрави и хубав петък и на домакинята,и на гостенката!!!

    ОтговорИзтриване
  2. Ах, какви вкусотий сте подредили приятелки!И паят и тортата са прекрасни!Поздравления за поредния гост, Пепи!

    ОтговорИзтриване
  3. Пепи, гостенката ти е много интересна!
    Чудесно се е представила!Много интересна рецепта за пай с пилешко,а тортата е неустоима,сочна и ароматна!
    Сърдечни поздрави и на двете!

    ОтговорИзтриване
  4. Пепи, вече с нетърпение очаквам всеки петък...да ти дойда и аз на гости :) и разбира се да се запозная с почетния гост, който си поканила!
    Още веднъж те приветствам за страхотната инициатива!
    Ели, е точно такава, каквато си я описала...Отново е представила много вкусно меню,...аз за месните неща не мога много да се изкажа, нооооо сладкиша, като му чета само съставките, а и това съблазнително парченце....ми е напълно достатъчно да приватизирам целия сладкиш! А останалите да си хапват от месните деликатеси :)
    Прегръдки и за двете ви!

    ОтговорИзтриване
  5. Пепи,имаш си чудесна гостенка,чийто рецепти и аз много харесвам,както и представянето им винаги е запомнящо се!
    Ето и днес се е постарала с две великолепни рецепти,много ми допаднаха!
    Прегръдки и за двете!

    ОтговорИзтриване
  6. Поздрави и за домакинята, и за невероятната гостенка! Взимам си едно голямо парче от пая, и от тортата! Прегръдки и за двете! ;)

    ОтговорИзтриване
  7. Чудесна гостенка, че я познавам даже:) Вкусотийки ти е направила! поздрави!

    ОтговорИзтриване
  8. Поздрави за стопанката на блога и гостенката, облизвам се около тортата с круши, ама сигурно вече и помен няма от нея!Весела подготовка за Коледа и на двете!

    ОтговорИзтриване
  9. Страхотни рецепти! Поздравления за гостенката и домакинята!

    ОтговорИзтриване
  10. Благодаря ви момичета за страхотните думи, които сте написали за мен. Но аз искам да благодаря на Пепи за поканата, която ми отправи, за мен наистина е чест да съм гост в блога и. Пепи БЛАГОДАРЯ ТИ!
    Хубава и топла вечер на всички!

    ОтговорИзтриване
  11. Пепи, поздравления за избора!
    Както и за изборът на Ели - чудесни рецепти!
    И да е винаги уверена и в живота!
    Поздрави и на двете и хубаво предколедно настроение!

    ОтговорИзтриване
  12. Пепчо, и аз с голямо любопитство преглеждам кой е дошъл при теб в петък;) Чудесно меню от Димиева! Поздравления!

    ОтговорИзтриване
  13. Най- после, се дотътрих и аз и много се разтоварих с поста ти и поредния гост Пепче!
    Вкусни рецепти, особено тортата!
    Последната снимка е много изкушаваща!
    Прегръдки и за двете ви и пожелание за хубав уикенд!
    Целувам те*)

    ОтговорИзтриване
  14. Ели,Пепи, прегръщам ви дами! Ето защо Пепчо все за петъците мисли:):):) Невероятни сте! Ели, блестящо гостуване, както винаги вкусно и красиво! Уверена съм, че за мен не е останало, но пък ще се насладя на красивите снимки!

    ОтговорИзтриване
  15. Така е, Кате :) петъците са ми любими :)
    Дами, благодаря на всички ви, че се отбихте и този петък.
    Радвам се, че ви харесва гостенката ми и нейните предложения!
    Аз отново благодаря на Ели :) и пожелавам на всички ви хубава и изпълнена с усмивки нова, предколедна седмица!

    ОтговорИзтриване
  16. Здравейте, направих този сладкиш и стана страхотен- много лек и свеж. Замених заквасената сметана с цедено мляко (10% маслено), защото го предпочитам като продукт и резултатът пак беше невероятен. Благодаря за хубавата и бърза рецепта.

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...