2 декември 2012 г.

Печено пилешко филе с магданозено песто


Най-вкусните и сочни пилешки филета. Че и с магданоз. 
Аз магданоз може и да не обичам и да избягвам срещите с него на масата, но пък почти винаги имам бурканче с готово магданозено песто.   Което изключително улеснява приготвянето на тези филета. Дори и да нямам в момента ,приготвянето му е много бързо. 

Връзка магданоз, 2-3-4 скилидки чесън, сол и 3-4 лъжици зехтин. Специално за тези филенца и 2 чаени лъжици горчица



Пилешкото филе се  нарязва  на дебели пържоли (1 филе пеперуда се срязва на две и всяка част се разделя на още две). Ако е бонфилета - цели.


 Всяка пържола се намазва обилно с приготвеното песто  и оставя за 30-40 мин. в хладилник да "отлежи".  Това количество песто е достатъчно за намазването на 1 кг. пилешко филе.



Изпичат се от двете страни  на грил тиган, скара, плоча, сух тиган с незалепващо покритие или каквото имаме под ръка :) 



 Поднасят се със свежи зеленчуци, картофена салата или каквото там си имаме приготвено за гарнитура :smile3503 

Хрупкавото бутче е случайно попаднало там.



 Хубава нова и празнична седмица!

27 коментара:

  1. Е, това песто с горчица е чудесно !
    Благодаря за идеята, Пеп!

    ОтговорИзтриване
  2. Ароматно и много вкусно!
    А и снимките с тези пресни доматки и златни картофки мммм...
    Целувки Пеп***)))

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. и на теб целувки, Кате!
      Обаче :) доматките са последните от градината на мама. Вече са едни дървени на пазара. А много обичам домати.

      Изтриване
  3. И все пак не направи масления сос,а? :))))
    Обаче как си ги нагласила за снимка тия ми ти магданозлии не е истина,мнооого кокетно с листенцата спанак и доматките,страхотна композиция се е получила!И постъпкови снимки си направила,екстра е цялата публикация и най-вече месцето!По отношение на магданоза сме в един отбор знаеш,но пък сготвен и на мен ми понася чудесно!Рецептта е бомба,бърза,лесна и безкрайно вкусна!
    Сърдечен поздрав,приятна неделна вечер и спорна,макар и доста хладна седмица,другарче мое! :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Роси :)
      Ама те тези съм ги правила преди 3 седмици!
      Бях ги забравила, че ще показвам дори. Но пък наистина са много лесни и вкусни, струва си да се правят в делнични дни. Особено ако се мариноват от сутринта, а вечер - само изпекат.
      Магданоза ми понася само пасиран на мен :) иначе ми лепне на небцето.
      И на теб хубава вече и успешна нова седмица! Зима е все пак, поне мухи няма :))

      Изтриване
  4. Пепи, чудесни са филенцата и рецептата, нищо че са от три седмици, аз бих хапнала едно:)Страхотни ястия показваш, Пепи! Прекрасна нова седмица от мен!

    ОтговорИзтриване
  5. И аз не съм по магданоза, ама така вкусно изглежда, че ще се прежаля;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. босилека е по-вкусен, ама оня, от нашия, нали?

      Изтриване
  6. Мирише ми на магданоооз :)
    Супер са, Пепи! Ще взема най-накрая и аз да го направя това песто.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Е може ли още да не си?
      Направи, после и пилешките филета, без друго тази седмица си на пилешка вълна :)

      Изтриване
  7. Пепчо, няма твое филе, което да не харесвам, както и всички месца;)
    Ей такова песто още не съм си направила, но надявам се скоро да се видя във време за целта. Всичко е прекрасно!
    Хубава вечер!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марти, ти сериозно ли не си правила още магданозено песто?
      Имай предвид, че лятото, ако се сдобиеш с голямо количество магданоз, това е един от начините да съхраниш (замразено, без сирене) за зимата.
      Ама много е вкусно, да знаеш! Както за салати, така и на разни печени меса :) Вярваш, ми нали ?
      Хубаво утре на теб!

      Изтриване
    2. Тц, срам, срам...;(
      Но сега ще си направя с купешки магданоз, а лятото с пресен градински:)
      И напълно ти вярвам, Пепчо! Аз на теб ако не вярвам, на кого!
      Хубава снежна вечер, ако и при вас е така;)

      Изтриване
  8. Ти и магданоз ?!:) Да не повярва човек!
    Пепа, страхотно изглеждат!
    И понеже харесвам магданоз, ще ги пробвам!:)
    Поздрави и успешна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Аз де :) вярвай. Всъщност зачудих се вече как да разнообразявам пилешкото филе.
      Ще се радвам, ако ги пробваш у вас :)
      Благодаря, хубава седмица да ти е и на теб!

      Изтриване
  9. Няма как като прочета магданоз да не намина, няма как да не се полюбувам и няма как да не "оближа" монитора с очи. :) :) :)
    Ах, Пепи, толкова вкусно предложение... ммм. Неустоимо... Накара ме пак да огладнея...

    Прегръдки, една прекрасна неделна нощ и спорна нова седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Сега разбираш какво ми е всеки път, като покажеш козунак, а ВЕни :) А ти много често показваш :))
      Прегръдки и спокойна, хубава седмица на теб!

      Изтриване
  10. Пепи, имам рецепта за панирани с магданоз пуешки филета, която отлежава близо година... май ще я изпробвам точно "делнично". Разликата между двете е в панировката, която в моята рецепта (не е моя , де) е суха, но пък филетата се пекат предварително, за кратко в един горчичен сос, та финално вкусовете май ще се препокриват.
    Наистина ме учудваш с магданоза - мислех, че съвсем се отказваш от него! Значи все пак има надежда за теб :)) Пестото в лъжичката е цялото за мен - мога и на препечена филийка да си го туря!!! :)
    Целувки, миличка!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. аа, не съм се отказала съвсем от него! Ям от него, само пасиран да е. Абе - както казвах от дребна - лепне ми на небцето :)
      Хайде мятай и твоята рецепта, че да видя. Интересна ми е тази суха панировка.
      Целувки и за теб и хубава (дано спре дъжда) седмица!

      Изтриване
  11. Оххх леле това Пепи е фантазия, много вкусно изглежда и ще си го приготвя, само за мен, защото мойте ще се цепят на магданоза :))
    Прегръдки и чудна седмица ти желая :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еви, хубавото им е, че можеш да направиш 2-3, можеш и килограм да изпечеш.
      Прегръдка за теб и хубаво време ти желая :)

      Изтриване
  12. Пепи,
    тук прелива от вкусотии! Знаеш, че не ям месо, но това не ми пречи да се възхитя на вдъхновението ти, на идейните рецепти, и на снимките...а непременно моите канибалчета вкъщи, ще опитат от твоите вкусотии!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети :) ама поне има на кого да ги приложиш тези рецепти.
      А аз твоите торти... идва ми с глас да заплача. Никога няма да направя такава.
      Поздрави и хубава седмица!

      Изтриване
  13. Пепи, прекрасни са! Ентусиязира ме до степен, че да пробвам. Само се чудя това песто, колко дълго време може да издържи в хладилник?

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако е без чесън и сирене (както в линка) - до седмица.
      Аз правя повече, когато имам много магданоз и замразявам; после вадя, пак пасирам с чесъна и сирене (пармезан) или ядки в редки случаи.

      Изтриване
    2. Мерси :) Довечера ще пробвам, но мисля да сложа чесън и пармезан.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...