17 декември 2012 г.

Кадаиф




Все нещо ми куца на кадаифа. Преди много години имах съседка туркиня, която ни черпи и или съм била много гладна, или наистина е бил коренно различен от този, който се продава тук. Май съм изпробвала всичките марки, които са тук в магазините и все очаквам да ми стои "на фиде" като оня, който тя донесе. Та по този случай, като видях тия дни нов модел пакет  веднага се залепих за една бройка. Е пак не съм  очарована, но е по-добър от предните. И тъй като кадаифа е един отровно сладък десерт,  обичам да го гарнирам с топка заквасена сметана, която убива сладостта му. Но пък за другите човеци в къщи тя е точна :smile1: на вкус.
Освен това :smile1: кадаифа може да се залее със захарен сироп само с вода. Но го предпочитам с прясно мляко (нали все се мъча да стигна оня вкус, който помня).



Ето и продуктите
200 гр. кадаиф 
100 гр. натрошени орехи
60-70 гр. краве масло

за сиропа:  
1.5 ч.ч. вода
1 ч.ч. прясно мляко
3 ч.ч. захар
1 с.л. сок от лимон (или щипка лимонтозу)
ванилия  и настъргана лимонова кора

Приготвяне:
* Кадаифа се разстила в тава. 
* Отгоре се разпределя  нарязаното на парченца масло и счуканите на едро орехи. 
* Запича се в загрята  на фурна до златист цвят (на 180* за 10-на мин.) 
* Млякото и водата се кипват, прибавя се захарта и се намалява степента на котлона. 
* Разбърква се и след като заври се оставя  5-6 мин. да къкри.
* Тенджерата се отмества от котлона. 
* След 2-3 мин. се прибавят се ванилията, лимоновата кора и сока.  Оставя се да поизстине малко и се залива изстиналия вече кадаиф - с врял сироп кадаифа (или поне този, който продават ) става на каша. 
* Покрива се с фолио или кърпа  и оставя  за 3-4 часа да поеме. 
* Нарязва се и поднася изстуден.  (по желание с топка бита или заквасена сметана)

39 коментара:

  1. Леле как обичам кадаиф, сега е момента да си спретна един по твоята рецпта Пепи :)
    Разкошен кадайф и снимки :)
    Прегръдка и хубава предпразнична седмица :)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Малко повече калории, ама какво пък :) Веднъж седмично може.
      Благодаря, Иве!
      Хубава и спорна седмица и на теб!

      Изтриване
  2. Пепи ,кадаифа изглежда апетитно и със сигурност е много вкусен!Преди няколко години си купих кадаиф от Велико Търново ,там го правеха.Приготвих го в къщи и стана много хубав!Поздрави и хубава седмица!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. за Търново знам, че има работилница, в която правят. Но май няма дискрибуция из страната за техния. Ако изловя някой да ходи нататък - ще поръчам, че само хубави отзиви за него слушам.
      Хубава седмица и на теб!

      Изтриване
    2. След като направите сиропа го оставяте да изстине 25-35 мин. и тогава заливате кадаифа. Врелият сироп го стикля и разкашва.

      Изтриване
    3. Така де :) и аз- това съм писала, че не се залива с врял сироп, а се оставя да поизстине.

      Изтриване
  3. Ой как обичам кадаиффф .Разкошен и много апетитен.Хубава седмица ти желая Пепи!

    ОтговорИзтриване
  4. Ех, че сочен е станал, Пепи! Прекрасен!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Да черпя? Учудващо има от него, тъкмо е отлежал 2 дни :)

      Изтриване
  5. Абе аз някак си не ти вярвам, че не е станал страхотен...дори и този, който си яла да е бил по-хубав, на мен твоя ми изглеждам мноого апетитен...

    ОтговорИзтриване
  6. Пепи, и аз като теб се чудех защо не ми се получава така вкусен кадаифа, докато не открих тук в Германия (в турските магазини), пресен такъв. Рецепта ми даде приятелка туркиня и смея да твърдя, че става невероятен - просто трябва да не е изсушен, а пресен. И с мляко, разбира се :) . Но твоят изглежда ужасно привлекателен, тичам за един пакет и ще си направя веднага!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ще се радвам да споделиш рецептата, Ирина :) вярвам ти, че трябва да е пресен (също както с пастата) и за София разбрах, че продават в Арабско магазинче пресен. Но тук няма. Затова :) бих се пробвала да направя домашен.
      А този го купих точно, защото пишеше на него - произведен в Турция.

      Изтриване
  7. Изглежда изключително вкусно, Пепи! Искам да опитам едно голямо парче... Прегръдки! ;)

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Много калории в голямото, Еви :) Но да ти е сладко!

      Изтриване
  8. Като бях малка, мразех маслените пасти и торти в сладкарниците, но се скъсвах да ям кадаиф и баклава;) Май тогава някъде преядох с тях. Обаче като гледам твоя, може би е време да възстановя някои свои навици?;)
    Прекрасен е!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Марти, ти ме разби с това признание :)) Все бях чувала преяждане с... но с кадаиф и баклава не бях. Аз да ти призная, само баклава похапвах, но винаги исках да ми сипват сироп от тавата :) А на тия години едва ли някойму дреме колко калории поема.
      Ти защо не вземеш да се пробваш с някоя баклава поне, така и така ще наваксаш с калориите )

      Изтриване
  9. Много обичам кадаиф, но по разбираеми причини го приготвям рядко.А така, с мляко никога не съм правила...Изглежда добре, ще трябва да се пробва...Поздрави!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ако намериш и такъв, какъвто пише Alia - още по-добре, Сонче!

      Изтриване
  10. Кадаифът е любим десерт на по-малкия внук и като гледам твоя, ще трябва да му се направи! :)
    Прегръдки!

    ОтговорИзтриване
  11. аууу ,Пепи,върна ме около 27-28 години назад!!!
    Обожавах кадаиф и като се връщах от училище се отбивах в кварталната сладкарничка(нали не се рояха като сега,а имаше само по 1-2) и си хапвах кадаифче!!!!
    никога не съм правила и веднага си слагам отметка ,за да си поправя грешката!
    Поздрави и страхотна седмица

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. не мисля, че ще е оня вкус, Мария :) Или може би ги помним ония вкусове заради това ,че бяха малко тогава и ни се виждаха като невероятни лакомства.
      Поздрави и на теб и хубава седмица!

      Изтриване
  12. Много обичам кадаиф, но този готовият е печен и не мога да го пека аз колкото си искам. Рецептата ти е страхотна, и звучи и изглежда вкусно и ако открия хубав кадаиф ще си приготвя.

    ОтговорИзтриване
  13. Пепи,не съм правила никога,но и никога няма да забравя вкуса на кадаифа,който правеше баба ми,точно на конци стоеше,рохкав,сочен и не убийствено сладък.
    Не знаех,че си падате по такива десерти,изненада ме!Много ти е сочен!Абе много сладко обичали тези твоите хора :) .
    Чакам да видя следващия десерт!
    Сладки сънища ,скъпа!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Как бе, Роси? Баклава, тригуни, кадаиф, тулумбички - аз и мъжо си падаме. А кадаифа специално ЖулЕ го пожела. Нали са сочни и сладки :)) Добре, че рядко ги хапваме тия.
      Сладки сънища и на теб!

      Изтриване
  14. Сигурно ще ви се стори смешно , но тъй като съм голям фен на кадаифа си го купувам редовно от Турция , съвсем прост в ония известните кръгли тарелки .Заливам го съгласно описанието там: 1 литър вода /мляко / аз ползвам само вода , 1 кг захар 1 пак масло /125гр/ и най важното сиропа завира прибавя се маслото и се оставя почти напълно да изстине /по рецепта 1 час / и след това се залива кадаифа ...става на конци и си стои пухкав

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ааа, никак не е смешно! Имаш възможност - вземаш си от там. Другия път може да пишеш преди да ходиш в Турция, а на връщане да се отбиеш и оставиш :)
      Явно зависи какъв е самия кадаиф. И тук е в кръгли тарелки, но е много по-зле от този дори.

      Изтриване
  15. Пеп, кадаифа е нещото, което ям с удоволствие от всички сиропирани роднини, които има....Но никога не съм опитвала с прясно мляко, не съм чувала даже...А когато си го правя у дома не правя, както ти си писала отровен сироп, слагам по-малко захар, но с ароматите и орехчетата, а и сметаната става перфектен...Ще пробвам следващия път, даже още утре ще си потърся...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Бети, на девойчето дори и била малко захарта! Представяш ли си?
      За прясното мляко го научих преди 3-4 години, по-плътен вкус му придава. А Дани оня ден писа дори, че някой с крема-сирене го правел. Не се учудвам много, защото в Турция четох с моцарела го хапват.

      Изтриване
  16. Пепчо, ако не си доволна от резултата да намина, а? Аз не съм капризна, а на всичкото отгоре хем не съм яла скоро кадаиф, хем твоя много ми харесва :) Поздрави и хубав ден!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. По-раничко трябваше да наминеш, Елти :) за 3-4 дни няма шанс да остане в къщи :)
      Поздрави и на теб и хубав край на седмицата!

      Изтриване
  17. Ако знаеш, Пепи откога ми се е приял кадаиф, но само с каненето си останах. И аз не намирам тук хубав, пък не съм се сетила досега никога да си поръчам да ми донесат от Турция...лятото дини от там ядох, а защо не казах и един пакет кадаиф?! Их, да му се не види!
    Защо сега ме подсети за това, ще има да го мисля цял ден, след като го видях! :) Страхотен е! С мляко и аз не съм заливала. Инак, обичам този на сармите.
    Прегръдки, мила!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Еее, ти си уредена, Ирма! Поръчвай да ти носят от там, щом имаш възможност. И да пробваш с мляко. Може ида не ти хареса, но поне ще знаеш :)
      Лека нощ на теб!

      Изтриване
    2. Май никой тук не е пробвал наистина рецептата, а само хвалят /в което няма лошо/. Казеинът в млякото се пресича винаги в кисела среда. Лъжицата лимонов сок веднага прави млякото на парцали и от вкуса му в сиропа не остава нищо!Не помага нито кадаифа, нито захарта, нито ванилията в нея.

      Изтриване
  18. Прав е анонимен за пресичането на млякото. Съжалявам, че не съобразих, ами слепешката следвах рецептата. Съсипах всичко...

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Лимоновия сок се слага след като се отмести от котлона млякото. Не се пресича, ако бъркате бързичко

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...