30 януари 2010 г.

Солени бисквити със сусам и подправки



Продукти:
1 яйце
100 г кисело мляко
 200 г масло
100 г сирене
100 г кашкавал
15 г бакпулвер (1 и половина пакетче)
1 ч л самардала - сол
щипка чубрица
1 с л ситно нарязан копър
1 ч ч сусам (от 200 мл)
1 ч ч едро смлени орехи
около 600-700 гр брашно

Приготвяне:
* Разбърква се - с вилица яйцето с киселото мляко
* Прибавят се - накуп - разтопеното масло и всички останали продукти.
* Разбъркват се с вилицата или лъжица и като се поомесят, се започва прибавянето на брашното - на 3-4 пъти.
* След третото прибавяне - започва да се отлепва от стените на съда и се омесва с ръка (вече не лепне)
* Щом стане на  топка, се разделя на 3 части и се оформя на пръчки  с дебелина около 3-4 см.
* Завиват се във свежо фолио или найлонова торба и прибират в камерата на хладилник/фризера, за около 30 мин.
* Изважда се, отвива - трябва да е почти замръзнало, реже се с остър нож на кръгове с дебелина около 3-4 мм
* Нареждат се в ненамазана тава и пекат в предварително загрята фурна на 170* - т.е. сушат, за около 15-20 мин.
* Изваждат се и нареждат на решетка да изстинат.
***Прибират се в кутия, където биха могли да издържат поне 10 дни


8 коментара:

  1. Браво pep-4o точно соленки търсих, тези ще ми свършат чудесна работа. Лесни и вкусни! Какво количество стават. Целта ми е да ги направя по отрано за рожден ден в събота.

    ОтговорИзтриване
  2. Кате, тези стават малко, според моите разбирания :) Една кутия от металните за бонбони не може да се напълни, а тя е с d 25-26см.

    виж и тези Соленки - съчетанието на мас и масло е невероятно, страшно пръхкави са и тези Соленки с масло. Дозите на тези са добри за почерпка :)

    А така и така съм почнала да ти пускам соленки, виж тези Крекери с ленено семе. Лененото семе е малко специфична подправка, но много хора ги харесаха, а са и нестандартни.

    А тук на блога има едни чудесни Ореховки Жужу - бързи, чисти и невероятни сладки са. Тях горещо ги препоръчвам.

    Поздрави :)

    ОтговорИзтриване
  3. Забравих да допълня, че всичките могат да се правят няколко дни по-рано и съхраняват на сухо място.
    Дъртизъм, това е ;)

    ОтговорИзтриване
  4. Много благодаря, максимално ще се възползвам от съвета и рецептите, а тези ореховки съм ги заплюла отдавна, но все не ми остава време. Много хубави сладки има в блога, отдавна търся рецепта за лукумките с мая, но тук я намерих :)

    ОтговорИзтриване
  5. много ми харесва как описваш рецептите и нищо не пропускаш - ширина, дължина, печка
    Поздрав най-сърдечен

    ОтговорИзтриване
  6. Кате, Райна, благодаря!

    Райна, аз самата мноооооого пъти съм била в недоумение в каква тава да изпека някой сладкиш, колко кифлички или сладки ще излязат от тази доза, дали като правя някоя рецепта няма да го ядем цяла седмица.
    А когато пък ми трябват повече сладки или бисквити, дали ще ми стигне тази доза? И вместо наведнъж, съм правила една исъща рецепта два пъти в един ден.....
    И така :) Затова съм обствоятелствена. Но се надявам това да помага на други ентусиасти.

    Поздрав най-сърдечен и на теб!

    ОтговорИзтриване
  7. Ммм...как вкусно излеждат!Има ли още.....?
    Хубав уикенд и много усмивки!

    ОтговорИзтриване
  8. ааааааа, не! Тези точно отдавна ги няма. Но тъй като съм на вълна соленки и тестени закуски, тези дни ще правя пак.
    Хубав ден и на теб!

    ОтговорИзтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...