21 януари 2010 г.

Супа от спанак със сирене


Това е мисля единствената зеленясала супа, която хапвам с удоволствие. И мъжете ми я харесват, а когато човек е и болен, му се услажда още повече smile1 И колкото повече сирене, толкова по-вкусна. Без значение дали е с ориз, или с фиде.

Оризът е съвсем малко и се вари заедно със супата, за да може да се развари и да си пусне нишестето в нея.
По желание за по-гъста супа може да се сложи лъжица брашно при застройката, което е излишно, ако се сложи  настърган картоф в супата.




Продукти за 6 порции супа:
500 г. пресен спанак/ лапад 
800 мл вода
2 кубчета пилешки бульон /ако е домашен е чудесно/
зехтин/олио - 70 мл.
сол на вкус
250гр. сирене
1-2 с.л. ориз *или 2 с.л. инстантно картофено пюре /от готовите пюрета/ или топка/шепа фиде
1 картоф и 2-3 моркова - настъргани или на кубчета - по желание

250 г. кисело мляко и 1 яйце

Приготвяне:
* Спанакът се почиства и измива. Нарязва се на не съвсем ситно.
* Поставя се в мазнината, заедно със солта и задушава за 2-3 мин /докато се смали/
* Прибавят се бульончетата, водата и ориза (или картофеното пюре/фиде).
* След като заври се оставя на тихо да къкри 15 мин. (до набъбването на ориза, или 5 мин. за картофеното пюре или фиде), прибавя натрошеното сирене и отмества от котлона.
* Млякото и яйцето се разбиват добре и с тях се прави топла застройка - налива се по малко от бульона в сместа, докато се напълни купата, после връща обратно в супата при непрекъснато разбъркване.
* Поднася се с парче лимон или лъжица кисело мляко - по желание.


24 коментара:

  1. pep-4o, незаслужено под тази рецепта няма все още коментар. Супичката е най-вкусната супа от спанак, която съм правила. Специални поздрави имаш за нея от моята майка - тя я оцени по достойнство. Благодаря ти! Светъл празник ти пожелавам!

    ОтговорИзтриване
  2. Благодаря, Гуинет!
    Много се радвам, че сте оценили спаначената супа :)
    Поздрави и светъл празник и на теб!

    ОтговорИзтриване
  3. Мирослава Ценова30 септември 2011 г., 21:26

    Супата е превъзходна! Поздравления за рецептата! Случайно я открих, когато един ден донесох пресен спанак и мъжа ми поиска да му приготвя спаначена супа със сирене и кисело мляко. От тогава вкъщи си я правим всеки път, когато на пазара има спанак. Много е вкусна дори и когато е студена!

    ОтговорИзтриване
  4. Мирослава, много се радвам, че супата ни е допаднала! Особено ми е приятна на мен, когато ме е пипнал вирус :) Тогава само я предпочитам топла, иначе - студена, да, със сиренцето.
    Благодаря ти, за доверието в моето предложение!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Поздравления за супата,стана много вкусна,лично аз я харесвам повече без домати и по този начин е страхотна!Браво!

      Изтриване
    2. Благодаря! Да ви е сладко, Кате!

      Изтриване
  5. strahotna...ve4evobi4am spanak:))

    ОтговорИзтриване
  6. Страхотна и вкусна супа. Единственно промених времето когато слагам спанака за да му запазя здравословните качества( които при продължителна топлинна обработка се изгубват). Слагам го 2 минути след като всичко останало е сварено, прди застроиката с яйцето...

    ОтговорИзтриване
  7. Страхотна супичка - и малки и големи в къщи я оцениха!
    Не намерих описание кога се прибавят картофа и морковите и импровизирах - запържих първо тях - резултата е страхотен!
    Поздрави и благодаря за неспирното кулинарно вдъхновение!
    Милена

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами нали са по желание - пропуснала съм да ги сложа :)
      Извинявам се за което. Картофите обикновено ги слагам когато налея водата, а моркова - запържвам за цвят в началото, преди всички продукти. Когато се сетя. Ако забравя - слагам с картофа. Но когато и да ги сложиш няма значение :) важното е да се сварят.
      Благодаря ти, Милена, поздрави и на теб!

      Изтриване
  8. За пореден път се прекланям пред таланта ти. Страхотна супа. С леко недоверие подходих в началото, заради сиренето, понеже не го обичам особено много, но признавам изненадата си от крайния резултат.
    Поздрави,
    Миглена

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Талант не :) една такава упоритост е това да пиша тук :) Но се радвам ,че ето в помощ е на много хора, включително на мен и децата. Тази супа ми е любима заради сиренето на мен :) МНого харесвам спанак и сирене във всякакви комбинации - на печива, на салата, затова има и на супа :)
      Поздрави и на теб и благодаря ти :)

      Изтриване
  9. Страхотна супа. Правя я от години. Само сиренето не го слагам в супата, а когато я сервирам в чиния слагам бучка сирене. Всеки си слага сирене, кой колкото иска. Имала съм гости които не си слагат сирене.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. да, така е по-добре, ако ще се предлага на гости :) Аз го предпочитам леко размекнато, заради топлината на супата, затова там :) Пък и съм основния консуматор :))

      Изтриване
  10. А застройката кога се слага? На мен винаги ми се пресича... Пробвах да сложа оцет и пак се пресича. Колко трябва да изчакам след като я махна от котлона, за да сложа застройката? Благодаря предварително. Иначе супата съм я яла, приготвена от друг (но продуктите са същите) и е божествена.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Ами аз я слагам веднага, след като супата е готова.
      Както горе съм обяснила, правя топла застройка и когато температурите са уеднаквени - няма проблем за пресичането - не се пресича :)
      Ако те притеснява, пробвай само с жълтък и оцет да я направиш и малко брашно.

      Изтриване
    2. Мерси много. :)

      Изтриване
  11. Елена Драганова1 април 2016 г., 21:38

    Здравейте ,аз не обичам спанак ,обаче имам дъщеричка на която искам да готвя всичко полезно и ...
    Рецептата ви е толкова хубава ,че проядох спанак ... хахахах
    Благодаря ви

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Мила Ели, това е най-чудесния отзив, който съм получавала за тази супа :) Ама много ти благодаря, че си решила да сготвиш на детето супата, та така и ти си прояла спанак :)
      Явно аз не съм улучила хубавата рецепта с магданозени кюфтета, защото ги правя на половинът, но аз не съм прояла все още магданоз :)))))
      Поздрави, живи и здрави да сте!

      Изтриване
  12. Пепче, тази спаначена дали би станала със замразен спанак пюре от Лидл...? Благодаря!

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. ще стане, още повече техния май е със сметана :)

      Изтриване
  13. Благодаря отново! :)

    ОтговорИзтриване
  14. Аз всеки път отварям и чета как се приготвя,но слагам и лук ,ситно нарязан 1 глава.Слагам и 1 кремвирш за всеки случай,да не е съвсем тревопасна.

    ОтговорИзтриване
    Отговори
    1. Това с кренвирша е идея :) стига да случим на добри. Спомням си, че преди над 25 години съм правила супа от кренвирши на неядящото ни почти нищо тогава дете.

      Изтриване

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...